[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Lördagsgodis.
IMG_20231202_204920.jpg

South plains är ju tyvärr ofta hit & miss, så det kanske var en bra batch denna gången :). Får plocka upp en.
Den är rätt speciell. Jag köpte ett par stycken, den första var jag högst tveksam till, men den vann med tiden och nummer två (dock inte samma kväll) var riktigt bra!

Resten av familjen höll dock inte med så jag fick behålla den själv :-)

South plains är ju tyvärr ofta hit & miss, så det kanske var en bra batch denna gången :). Får plocka upp en.
Fick kommentar på Untappd med tips att värma ölen. =)

I put it on a water bath of 70°, let it sit for 10 minutes then serve it warm with whipped cream, you get a lot of cinnamon

Den är rätt speciell. Jag köpte ett par stycken, den första var jag högst tveksam till, men den vann med tiden och nummer två (dock inte samma kväll) var riktigt bra!

Resten av familjen höll dock inte med så jag fick behålla den själv :-)
Nu får de ta denna på sitt ansvar också som är bryggd under "Funkyland" med kaffebönor från Lilla Kafferosteriet. I vanlig ordning så vet man inte om den blivit dålig/gammal eller om det är meningen att det skall smaka så. Men detta är nog något av det värsta jag druckit och polaren som är en stor surölsfantast (vilket jag inte är) höll med. Den gick rätt i vasken, det är inte ofta det händer.

1701767875308.png

Jag håller nog
1701776413681.png

som det värsta jag testat i form av köpeöl. Och då gillar jag ändå det mesta som kallas öl, se ovan.

Dynga säger du?
Lycka till med ölliknande produkter som "Leningrad" då.
Jag blir bara blind, men du blir snart galen :ROFLMAO:

P.S: Jag är kanske blind, för jag tittar för mycket på era "öl" burkar. Vill inte, men ändå gör det. Här ligger problemet med min syn, tror jag.

Tillbaka
Topp