[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Funkar. :)

IMG_20250502_171809701.webp

Ikväll blir det dubbel dubbel från Lilla Hawaii och Kalkstenshawaii. Samma öl bryggt av Öbrygd och Snausarve. Vilket är godast? Det visar sig.
20250502_205528.webp

Om du bor i Kalmar län - rent länsmässigt mitt mellan Blekinge och Gotland - så finns båda två i det lokala sortimentet. Annars får man beställa.

Öbrygd är först ut. Lite tunn, ingen skumkrona, mindre söt och mer bitter än jag föredrar. Inget dåligt öl men det är orättvist när referenserna är Maredsous, Rochefort och Bernardus.
20250502_205703.webp

Åh! Snausarve har fått till det. Här har vi de fruktiga tonerna som är typiska för belgare. Bättre skumkrona, lite sötare. Det här är bra. Sorry Hasslö, Gotland tar hem denna duell.
20250502_220436.webp

Fick lite grejer imorse (min ny cykelram och alla komponenter att bygga den färdig), och i paketet fick jag två flaskor öl från NYSA i Polen. Köpte ram (ny) av en tjeckisk kille som bor nära Nysa (stad i Polen) men på tjeckisk sida. I Nysa har jag en kompis som hämtade den från Tjeckien och skickade vidare till mig.
I Nysa tillverkade man polska minibussar (gamla tider). Därför finns den (minibuss) på etiketten 😉

P.S det bli Campa Super Record WRL. Hjul: Miche Kleos.

IMG_6158[1].webp
WhatsApp Bild 2025-05-03 kl. 08.39.44_9b6d8e62.webp

Senast ändrad:
Definitivt värt att köpa! Finns i beställningssortiment för dom som missat den!
:)

Bra där, jag beställde den faktiskt, plus Festweisse - så besviken att enda bolaget i närheten som haft den på hyllan slutat sälja den.. 😭

Tillbaka
Topp