[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

unfiltered
IMG_9117.webp
IMG_9118.webp

På 1980-talet fanns en leksaksaffär i Gävle som påstod sig vara Skandinaviens största. Inne på hobbyavdelningen fanns en tuggummiautomat med prickskyttefunktion där man kunde få tillbaka pengen om man var duktig. Det var jag, många gratistuggummin blev det.

Precis som det tuggummit smakade doftar Grimbergen.

I övrigt: lättdrucket, viss sötma, lite åt en söt ljus lager. Trevligt!
20250808_194258.webp

Grimbergen Double Ambrée. Snarlik den blonda i smaken - lättdrucken belgare - men nu med en tydlig ton av bränt socker. Pepparkakshusfog. Synd att Grimbergen inte säljs i Sverige. Jag dricker gärna mer av dessa!
20250808_221332.webp

På 1980-talet fanns en leksaksaffär i Gävle som påstod sig vara Skandinaviens största. Inne på hobbyavdelningen fanns en tuggummiautomat med prickskyttefunktion där man kunde få tillbaka pengen om man var duktig. Det var jag, många gratistuggummin blev det.

Precis som det tuggummit smakade doftar Grimbergen.

I övrigt: lättdrucket, viss sötma, lite åt en söt ljus lager. Trevligt!Visa bilaga 785763
Grimbergen Double Ambrée. Snarlik den blonda i smaken - lättdrucken belgare - men nu med en tydlig ton av bränt socker. Pepparkakshusfog. Synd att Grimbergen inte säljs i Sverige. Jag dricker gärna mer av dessa!
Visa bilaga 785766
Säljs inte? Inte dessa?? Nr 89958 & Nr 89887

Tillbaka
Topp