42Hz
Aktiv medlem
[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?
33clPortern är intressant. 0.5 L eller?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
33clPortern är intressant. 0.5 L eller?
Mellanölet med 3.6 förbjöds 1/7 1977 . Folkölet tog över och fick ha max 3.5 % . Så 77 eller senare
Fast det är ju på 3.4, har inte hittat någon info om den.Mellanölet med 3.6 försvann 1977 . Folkölet tog över och fick ha max 3.5 % . Så 77 eller senare
75cl är lagom! ;)
Visa bilaga 805767
Älskar dessa tyskar som helt struntar i trender (tänker på etiketten)
Fram till 1996 redovisade man väl öls alkoholhalt i viktprocent, inte volymprocent?
Kanske man tolkade gränsen 3.5 som osäker och drog till med 3.4. Så 1977 gissar jag.Fast det är ju på 3.4, har inte hittat någon info om den.
Bryggeriet borde framgå av etiketten. Pripps?Fast det är ju på 3.4, har inte hittat någon info om den.
Enda etiketten som finns syns på bilden, annars hade jag nog vetat mer. :)Bryggeriet borde framgå av etiketten. Pripps?
Här en från före 1993. 1992 övegav man viktprocent. På din flaska är det vol%.Enda etiketten som finns syns på bilden, annars hade jag nog vetat mer. :)
2,8 viktprocent = 3,5 volymprocent.Förmodligen 1993 eller senare. Före 1993 stod det Pripps på etiketten. Sedan tog Carlsberg över tillverkningen. Hittade en med likadan etikett fast 2.8% med b.f 1995.
Visa bilaga 805767

Så mycket värd var den INTEVar lite sugen på den. Dyr som fan i Sverige
Rothaus Tannenzäpfle
www.systembolaget.se
Det där är fanimej en av de bästa etiketter jag sett öht, jag skulle förvandlas till en målsökande robot så fort den där kom inom mitt perifera seende.Visa bilaga 805767
Skickade ett mail till bryggeriet med lite frågor, fick svar idag! =)Någon som har koll på när Carnegie Porter fanns som 3.4%?
Visa bilaga 805763
Hittar inga datum, loppis "fynd" tillsammans med en La Guillotine med vad som verkar bäst före datum 2008.
Visa bilaga 805769Visa bilaga 805770
Båda oöppnade, lite osäker på portern som inte är så stark.![]()
Såg trevligare ut på flaska än burk, säkert godare också. =)