jarek996
Aktiv medlem
[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?
Viken del av Deutschland?Nä, hon får göra urvalet. Hon är väldigt stolt över den lokala bryggkonsten, så jag ska nog inte komma med några önskemål. Än…
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Viken del av Deutschland?Nä, hon får göra urvalet. Hon är väldigt stolt över den lokala bryggkonsten, så jag ska nog inte komma med några önskemål. Än…
BELLBAREn lokal öl efter dagens runda.
Ingen bild på flarran?Grävde djupt i ölkällaren. Smakar fortfarande helt ok. Visa bilaga 809089
Ingen bild på flarran?
15 år gammal? Och den var bra?Valde mellan denna och en Pripps blå för den STORA 500-sidorstråden...
2010 Rochefort 10 - innan världen gick åt H-vete.
Visa bilaga 809080
Himmelrike på flaska!![]()
Men hur ser etiketten ut förr fanns det ingen bara märket på kapsylen
Men hur ser etiketten ut förr fanns det ingen bara märket på kapsylen
Mmm, lagrad Minttu!Den som spar, den har. Låda 1 av 3.
Ja den är lagrad, säkert över 15 år nu. Lär ligga kvar när jag plockar ner skylten oöppnadMmm, lagrad Minttu!
Etikett?Den som spar, den har. Låda 1 av 3.
Enligt den här artikeln återinfördes etiketten 2022 efter 75 år utan. Mina flaskor är från 2016.Etiketten kom runt 1993. Har man kanske kringått lagen av nån anledning? Förvirrad. När köpte du ölen?
Visa bilaga 809097
www.brewer-world.com
Magisk!15 år gammal? Och den var bra?
Min bok är från amerikat. Andra lagar där. Viktig fråga som måste redas ut ;-)Enligt den här artikeln återinfördes etiketten 2022 efter 75 år utan. Mina flaskor är från 2016.
![]()
Trappist Westvleteren Bottles Labelled Again After 75 Years - Brewer World-Everything about beer is here
Trappist Westvleteren was the only Belgian beer in a label-less bottle. For decades, all legally required information about the beer and the producer was mentioned on the bottle caps. That is now changing. From now, bottles of Trappist Westvleteren will carry a label again. The end of an era...www.brewer-world.com
Var väl nya EU regler?Å fan. Det kände jag inte till. Börjar tackla av.
Klockar väl in på ca +30 år men hittar fortfarande spännande öl.Ingen öl känns väl så värst spännande längre, efter 50 års öldrickande. Den senaste AHA-upplevelse var nog Rothaus även om den inte var så märkvärdig heller.
Vem är det som målat?
Menar du tavlan på väggen? I så fall Bengt Ernrud, en vän till familjen.Vem är det som målat?
Verkligen GOD jul! =)
Matig och mustig och framförallt väldans god.Underbart! Hurdan är den, matig?