Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Finns en jätteenkel lösning: Drick inte läsk. Fattar inte hur folk frivilligt kan hälla i sig sånt skräp.ibland sitter det bra med en läsk efter rundan.
vill här passa på att varna för vanlig icke-diet 7up, fanta, och schweppes ginger ale, som nu även i sverige kommit att förorenas med aspartam, utan att det framgår annat än i finstilt text. men de avslöjas av den syntetiska smaken, och att den urindrivande effekten snart ger negativt vätskesaldo. och bristen på det socker man lurar kroppen på ger även det snart längtan efter mer.
oskicket att smygintroducera aspartamet på detta sätt har länge varit en grej i frankrike.
folk som önskar gå upp i vikt genom att skapa sockersug tycker jag kan få göra det med vanliga officiella lightprodukter.
Finns en jätteenkel lösning: Drick inte läsk. Fattar inte hur folk frivilligt kan hälla i sig sånt skräp.
Intressant. Sedan jag slutade dricka alkohol för några år sedan har Tonic Zero varit min comfort drink framför teven på kvällen, och jag tillhör garanterat top 0,1% av konsumenterna. Jag har alltid likställt mina mer frekventa toabesök (sett till vätskeintaget) på kväll och ibland natt med att jag är över 40, men när jag tänker efter så sammanträffar den ökade kissfrekvensen rätt bra med början av min tonic zero-cazeibland sitter det bra med en läsk efter rundan.
vill här passa på att varna för vanlig icke-diet 7up, fanta, och schweppes ginger ale, som nu även i sverige kommit att förorenas med aspartam, utan att det framgår annat än i finstilt text. men de avslöjas av den syntetiska smaken, och att den urindrivande effekten snart ger negativt vätskesaldo. och bristen på det socker man lurar kroppen på ger även det snart längtan efter mer.
oskicket att smygintroducera aspartamet på detta sätt har länge varit en grej i frankrike.
folk som önskar gå upp i vikt genom att skapa sockersug tycker jag kan få göra det med vanliga officiella lightprodukter.
Man springer väl rätt bra på toa av alkohol med? Eller är det jag som fyllt 30+ bara? :DIntressant. Sedan jag slutade dricka alkohol för några år sedan har Tonic Zero varit min comfort drink framför teven på kvällen, och jag tillhör garanterat top 0,1% av konsumenterna. Jag har alltid likställt mina mer frekventa toabesök (sett till vätskeintaget) på kväll och ibland natt med att jag är över 40, men när jag tänker efter så sammanträffar den ökade kissfrekvensen rätt bra med början av min tonic zero-caze
Ja klart, men bytet till TZ från bärs/vin/grogg har inte inneburit att jag måste springa på muggen mindre, vilket jag har tillskrivit ålder/gubb-blåsa, men om sötningsmedel nu är vätskedrivande så kanske jag kan känna mig lite mindre gubbig..Man springer väl rätt bra på toa av alkohol med? Eller är det jag som fyllt 30+ bara? :D
Jag tycker båda smakar lika vedervärdigt (alldeles för sött för att vara drickbart). Man måste ju konsumera rätt mycket socker för att tycka att extremt söta saker smakar rimligt alls. Det förstår jag inte varför man frivilligt gör.Tjena!
För att det är gott? Precis som några Gott och blandat, en bit choklad, en glass m.m.
Bara för att jag tycker om läsk så betyder inte det att jag dricker en liter varje gång. Den blir ett glas eller en burk nån gång då och då. Inget direkt onyttigt i så små mängder.
Men jag tycker det är vedervärdigt med sötningsmedel. Smakar skit och gör mig illamående. Att det har sprider över sig till icke-light produkter är en styggelse.
När bolagen blir ifrågasatta om varför så skyller dom på att dom försöker minska sockerkonsumtionen, vilket är rent bullshit. Aspartam är extremt mycket billigare än socker och det är enbart därför man häller det i "sockerläsk" istället för socker.
Det här är inte ointressant i sammanhanget.
Och nej, jag dricker aldrig "läsk".![]()
Nästan tre gånger mer socker i svensk Fanta än brittisk | Cancerfonden
Det är stor skillnad i innehållet av socker i populära läskedrycker mellan olika länder i Europa och svensk läsk hör till den sötaste. Det visar en jämförelse som Cancerfonden har gjort.via.tt.se
såg också det där. det är intressant och även bedrägligt.Det här är inte ointressant i sammanhanget.
![]()
Nästan tre gånger mer socker i svensk Fanta än brittisk | Cancerfonden
Det är stor skillnad i innehållet av socker i populära läskedrycker mellan olika länder i Europa och svensk läsk hör till den sötaste. Det visar en jämförelse som Cancerfonden har gjort.via.tt.se
Den meningen går att applicera på rätt mycket. Typ all form av alkohol, antagligen allt kött (beroende på vilka man frågar iofs). Listan kan göras lång.Finns en jätteenkel lösning: Drick inte läsk. Fattar inte hur folk frivilligt kan hälla i sig sånt skräp.
Alltså Pommac är ju gott!De här två är förresten bra lyssning på temat:
Matarvspodden 18. Och först en Pommac
Matarvspodden 21. Läskeblask i Sverige – en historisk exposé
- vilket ju faktiskt precis är vad dom gör.Tjena!
Den där undersökningen kan man stoppa upp där solen skiner…
Japp, jag dricker inte alkohol. Kött däremot är ju nyttigt, så det verkar dumt att välja bort.Den meningen går att applicera på rätt mycket. Typ all form av alkohol, antagligen allt kött (beroende på vilka man frågar iofs). Listan kan göras lång.
Bryr man sig om vetenskap är det bättre att gå in i en affär och titta på näringsinnehållet i läsken som säljs än att förlita sig på en fem år gammal artikel som använder sockerbitar som viktenhet. Gör man det märker man att en stor del av läsken nu har skärt ner sockerinnehållet till ~4 g/dl och sötat upp den artificiellt istället.- vilket ju faktiskt precis är vad dom gör.
Mer oberoende organ citerar också undersökningen vilket kan få mig att nära en liten liten misstanke om att det finns en vetenskaplig grund som har större tyngd än ditt tyckande.
Men det är förstås jag det.
![]()
Mer socker i svensk läsk
Det är stor skillnad i innehållet av socker i populära läskedrycker av samma märke mellan olika...www.radron.se
Även K:a Riksdagen har anammat en motion i frågan
Tittar man på colacola har du uppenbart rätt
Men skölj ner era sockerbitar ni. Jag tar en pilsner.
Enklare på nätet. Och snabbare.Bryr man sig om vetenskap är det bättre att gå in i en affär och titta på näringsinnehållet i läsken som säljs än att förlita sig på en fem år gammal artikel som använder sockerbitar som viktenhet. Gör man det märker man att en stor del av läsken nu har skärt ner sockerinnehållet till ~4 g/dl och sötat upp den artificiellt istället.
All läsk är väl i princip lika söt antingen sötad med socker eller sötningsmedel. Så att svensk läsk skulle va sötare ger jag inte mycket för. Kanske varit vanligare med sötningsmedelsötad i andra länder ibland? Den finns ju varianter där man blandar sötningsmedel och socker och det retar väl alltid någon... Men som många varit inne på, stt läsa på burken verkar vara det mest rimliga om man vill veta hur det ligger till.Enklare på nätet. Och snabbare.