OT: Vilken läsk dricker du just nu! (Som kosttillskott efter cykelrundan)

Bike_Dee

Ny medlem
Cuba cola!

Edit tog ett foto

EDIT: jo, det är faktiskt OT.

Bilagor

• Bild 001.jpg
    Bild 001.jpg
    76.1 KB · Besök: 61
Senast redigerad av en moderator:
Bonkade på väg hem i veckan, mitt i Götgatsbacken. Jobbat sent, ingen lunch.
Stannade på ett glassställe vinglade in och de hade....
Root Beer.

Det var sjukt gott, svårt att avgöra om det berodde på mitt tillstånd eller om det verkligen är gott. Måste pröva igen.

andematt skrev:
-------------------------------------------------------
> * Om du säger till människor att börja dricka
> läsk går de upp i vikt
> * Om du säger till dem att sluta dricka läsk
> går de ner i vikt
>
> http://traningslara.se/lask-varldens-samsta-kalori
> er/

Bara 0,12-0,22 kg för 35 cl läsk om dagen? Lätt värt det! Måste dricka mer läsk. :)

Ok. Det var igår. I glas för att se om färgen var annorlunda. Den var inte äcklig,men orginalet är bättre
d0399349-bb5d-45b9-9d1b-6dded3a3e29e.webp

ibland sitter det bra med en läsk efter rundan.

vill här passa på att varna för vanlig icke-diet 7up, fanta, och schweppes ginger ale, som nu även i sverige kommit att förorenas med aspartam, utan att det framgår annat än i finstilt text. men de avslöjas av den syntetiska smaken, och att den urindrivande effekten snart ger negativt vätskesaldo. och bristen på det socker man lurar kroppen på ger även det snart längtan efter mer.

oskicket att smygintroducera aspartamet på detta sätt har länge varit en grej i frankrike.

folk som önskar gå upp i vikt genom att skapa sockersug tycker jag kan få göra det med vanliga officiella lightprodukter.

vill här passa på att varna för vanlig icke-diet 7up, fanta, och schweppes ginger ale, som nu även i sverige kommit att förorenas med aspartam, utan att det framgår annat än i finstilt text. men de avslöjas av den syntetiska smaken, och att den urindrivande effekten snart ger negativt vätskesaldo. och bristen på det socker man lurar kroppen på ger även det snart längtan efter mer.

oskicket att smygintroducera aspartamet på detta sätt har länge varit en grej i frankrike.

folk som önskar gå upp i vikt genom att skapa sockersug tycker jag kan få göra det med vanliga officiella lightprodukter.
Finns en jätteenkel lösning: Drick inte läsk. Fattar inte hur folk frivilligt kan hälla i sig sånt skräp.

Finns en jätteenkel lösning: Drick inte läsk. Fattar inte hur folk frivilligt kan hälla i sig sånt skräp.

Tjena!

För att det är gott? Precis som några Gott och blandat, en bit choklad, en glass m.m.
Bara för att jag tycker om läsk så betyder inte det att jag dricker en liter varje gång. Den blir ett glas eller en burk nån gång då och då. Inget direkt onyttigt i så små mängder.

Men jag tycker det är vedervärdigt med sötningsmedel. Smakar skit och gör mig illamående. Att det har sprider över sig till icke-light produkter är en styggelse.
När bolagen blir ifrågasatta om varför så skyller dom på att dom försöker minska sockerkonsumtionen, vilket är rent bullshit. Aspartam är extremt mycket billigare än socker och det är enbart därför man häller det i "sockerläsk" istället för socker.

Intressant. Sedan jag slutade dricka alkohol för några år sedan har Tonic Zero varit min comfort drink framför teven på kvällen, och jag tillhör garanterat top 0,1% av konsumenterna. Jag har alltid likställt mina mer frekventa toabesök (sett till vätskeintaget) på kväll och ibland natt med att jag är över 40, men när jag tänker efter så sammanträffar den ökade kissfrekvensen rätt bra med början av min tonic zero-caze

Jag hatade aspartam men vande mig när min fru började köpa det. Tror det är som kaffe - man lär sig uppskatta det. Nu tycker jag sockerläsk är svårt. Lämnar en äcklig seg hinna på tänderna och otroligt sliskigt. Och spiller man blir allt fruktansvärt kletigt.

Sedan behöver man ju inte dricka läsk om man inte vill men jag uppskattar att kunna dricka ett glas av något gott (pepsi max med limebit och is tex) på kvällen utan att dra i sig massa kalorier och/eller alkohol. Märker inget ökat sötsug jämfört med vanlig läsk. Jag förstår att man får sötsug av allt sött men det är inget jag märker. Köper aldrig godis och brukar avstå fika på jobbet om jag kan.

Däremot är det en styggelse att blanda aspartam i vanlig fanta. Har tyckt om att köpa en flaska fanta och hälla i en av flaskorna när sportdrycken är slut på långtur. Det är ju meningslöst nu :(

Intressant. Sedan jag slutade dricka alkohol för några år sedan har Tonic Zero varit min comfort drink framför teven på kvällen, och jag tillhör garanterat top 0,1% av konsumenterna. Jag har alltid likställt mina mer frekventa toabesök (sett till vätskeintaget) på kväll och ibland natt med att jag är över 40, men när jag tänker efter så sammanträffar den ökade kissfrekvensen rätt bra med början av min tonic zero-caze
Man springer väl rätt bra på toa av alkohol med? Eller är det jag som fyllt 30+ bara? :D

Man springer väl rätt bra på toa av alkohol med? Eller är det jag som fyllt 30+ bara? :D
Ja klart, men bytet till TZ från bärs/vin/grogg har inte inneburit att jag måste springa på muggen mindre, vilket jag har tillskrivit ålder/gubb-blåsa, men om sötningsmedel nu är vätskedrivande så kanske jag kan känna mig lite mindre gubbig..

Tjena!

För att det är gott? Precis som några Gott och blandat, en bit choklad, en glass m.m.
Bara för att jag tycker om läsk så betyder inte det att jag dricker en liter varje gång. Den blir ett glas eller en burk nån gång då och då. Inget direkt onyttigt i så små mängder.

Men jag tycker det är vedervärdigt med sötningsmedel. Smakar skit och gör mig illamående. Att det har sprider över sig till icke-light produkter är en styggelse.
När bolagen blir ifrågasatta om varför så skyller dom på att dom försöker minska sockerkonsumtionen, vilket är rent bullshit. Aspartam är extremt mycket billigare än socker och det är enbart därför man häller det i "sockerläsk" istället för socker.
Jag tycker båda smakar lika vedervärdigt (alldeles för sött för att vara drickbart). Man måste ju konsumera rätt mycket socker för att tycka att extremt söta saker smakar rimligt alls. Det förstår jag inte varför man frivilligt gör.

Jag förstår inte varför folk gillar andra saker än Makten. Han har ju alltid rätt!

Idag drack.jag en powerking efter cyklingen. Med socker. God? Njae. Men, vad ska man göra?

Det här är inte ointressant i sammanhanget.
Och nej, jag dricker aldrig "läsk".

Tjena!

Den där undersökningen kan man stoppa upp där solen skiner eftersom dom jämför med länder där dom redan hade börjat stoppa i aspartam i "sockerläsk". Dvs innan den svenska Fantan ändrades till hur den är nu.
Om dom jämfört vanlig Coca Cola så hade skillnaden varit minimal.

Det här är inte ointressant i sammanhanget.
såg också det där. det är intressant och även bedrägligt.

och tråkigt att numera behöva undvika fanta som tidigare hållit stilen ganska bra, som läsk betraktad.

såg idag i affären att även vanlig icke-diet schweppes tonic water blivit aspartamförgiftat, och därmed odrickbart.

gt är hotad.

Den meningen går att applicera på rätt mycket. Typ all form av alkohol, antagligen allt kött (beroende på vilka man frågar iofs). Listan kan göras lång.

Tjena!

Den där undersökningen kan man stoppa upp där solen skiner
- vilket ju faktiskt precis är vad dom gör.

Mer oberoende organ citerar också undersökningen vilket kan få mig att nära en liten liten misstanke om att det finns en vetenskaplig grund som har större tyngd än ditt tyckande.
Men det är förstås jag det.

Även K:a Riksdagen har anammat en motion i frågan

Tittar man på colacola har du uppenbart rätt

Men skölj ner era sockerbitar ni. Jag tar en pilsner.

ja pilsner ger typ samma antal kalorier som sockerbaserad läsk. om de är mindre onyttiga kan man ju fundera kring.

jag unnar mig endera allt efter tillfälle. det blir väl en eller två per vecka. vikten normal och stabil sedan decennier.

Den meningen går att applicera på rätt mycket. Typ all form av alkohol, antagligen allt kött (beroende på vilka man frågar iofs). Listan kan göras lång.
Japp, jag dricker inte alkohol. Kött däremot är ju nyttigt, så det verkar dumt att välja bort.

- vilket ju faktiskt precis är vad dom gör.

Mer oberoende organ citerar också undersökningen vilket kan få mig att nära en liten liten misstanke om att det finns en vetenskaplig grund som har större tyngd än ditt tyckande.
Men det är förstås jag det.

Även K:a Riksdagen har anammat en motion i frågan

Tittar man på colacola har du uppenbart rätt

Men skölj ner era sockerbitar ni. Jag tar en pilsner.
Bryr man sig om vetenskap är det bättre att gå in i en affär och titta på näringsinnehållet i läsken som säljs än att förlita sig på en fem år gammal artikel som använder sockerbitar som viktenhet. Gör man det märker man att en stor del av läsken nu har skärt ner sockerinnehållet till ~4 g/dl och sötat upp den artificiellt istället.

Bryr man sig om vetenskap är det bättre att gå in i en affär och titta på näringsinnehållet i läsken som säljs än att förlita sig på en fem år gammal artikel som använder sockerbitar som viktenhet. Gör man det märker man att en stor del av läsken nu har skärt ner sockerinnehållet till ~4 g/dl och sötat upp den artificiellt istället.
Enklare på nätet. Och snabbare.

Enklare på nätet. Och snabbare.
All läsk är väl i princip lika söt antingen sötad med socker eller sötningsmedel. Så att svensk läsk skulle va sötare ger jag inte mycket för. Kanske varit vanligare med sötningsmedelsötad i andra länder ibland? Den finns ju varianter där man blandar sötningsmedel och socker och det retar väl alltid någon... Men som många varit inne på, stt läsa på burken verkar vara det mest rimliga om man vill veta hur det ligger till.

Glöm inte bort att allt är en konspiration och att det de skriver på burkarna är det de vill att vi ska tro på... Do your own research!

Hammars läsk är verkligen den godaste läsk jag provat. T.o.m. den sockerfria (som ofta är på rea i butikerna) smakar rätt bra.

Ett tips är att besöka fabriksförsäljningen i Hammar om ni har vägarna förbi Askersundstrakten. De kan ha lite udda grejor där.

Tillbaka
Topp