Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mårten sa:Tråkig den där ser ut då...
Mårten sa:Haha, fan gör du något annat än ploppar?
Niklasberglund sa:Mårten sa:Haha, fan gör du något annat än ploppar?
Ah men vatusan.
Varför slösa bort livet genom att dricka/äta nåt annat än det man tycker är godast?
#livskvalitet
Alex Supertramp sa:Ok, då kör vi lite fördomskoll här. Tror ni det är fler LVG-cyklister som är insnöade på champagne än det är MTB-diton som är ölnerdar?
Rattnalle sa:MTB och champagne är en utmärkt kombination. Liksom MTB och öl. Varför välja?
Alex Supertramp sa:Ok, då kör vi lite fördomskoll här. Tror ni det är fler LVG-cyklister som är insnöade på champagne än det är MTB-diton som är ölnerdar?
Trevlig tråd annars. Och fortsatt trevlig helg på er.
Cujo sa:Grande Annee-99:an kan nog vara läge att korka upp, tror den ev kan ha passerat zenit.
Domestique sa:Francesco Mazzei (Mazzei wines i Toscana) mailade mig btw i vintras eftersom han följer mig på insta och såg cykelfoton och tipsade om Enoica Wine trail som han ligger bakom.. lät rätt nice faktiskt om än det inte är Champagne. Finns ju hyfsat bubbel som man kan leva med i Italien också i Franciacorta. :)
http://www.enoicawinetrail.it/en/
Intressant! Nu blir det lite OT i champagnetråden, men skiljer sig Barolo-vinerna åt beroende på om de kommer fr Barolo, La Morra, Castiglione Faletto, Monforte d'Alba, osv? Det är ju inte några jätteavstånd mellan byarna... Hur är skillnaderna isf?Domestique sa:Nå, vad blev det för Champagne? Efter att i helgen joxat med det nyinstallerade bryggverket för vårt lokala jokkmokksbryggeri, blev det en fatbikerunda på finfina hundspannsspår i en habil temp på runt -10°. Till det mycket avslappnade nyårsfirandet med sambon blev det Renato Rattis barolo concha 2007 - grymt särskilt som jag åt lunch med Pietro Ratti 2013 och köpte vinet i samband med det besökt, men vinet hade med fördel kunnat ligga 10, 15, 20 år till.. Concha betyder ungefär brant backe och karakteriserar vingården. Riktigt bra La Morra-Barolo iaf... skumpan blev Pol Roger BdB 2009.. inte någon av mina favoriter, den är ljusår från 2006 som jag älskar. Drack den senast för 1,5 år sen och det var ungefär samma upplevelse.. jag tror att den med ytterligare år kan bli mer spännande när syran veknar och att den utvecklas. Men jag hade inget billigare bubbel att plocka fram så det blev denna. Och det är ju ändå ljusår bättre än prosecco och sånt. :)
Luzen sa:En Dompa från 1999.