Återknyter lite,
Var i våras på jakt efter ny telefon, att ha då man vill stänga av jobbtelefonen. Mina krav: enkel, fickstorlek, rimligt pris, skapligt snabb och pålitlig.
Gillade Sony Z3 compact då jag har en sådan som jobbtelefon men ville inte betala 4000:-.
Vad det blev? Microsoft Lumia 532 för 800:-. Tveksam till en början då win8 inte har varit mitt favorit op på datorn. Men mobilversionen är så mycket enklare att hantera och den kommer att uppdateras till win10 när det släpps. Den gör vad den ska och den gör det snabbt och klanderfritt. Den är några mm tjockare än de nya men i övrigt är formatet perfekt. En annan fördel är att den inte är nedlusad av en massa appar som aldrig används och som inte går att avinstallera. Visst känns den plastig och displayglaset(plast) känns väl sådär, men med skydd på så ska det nog funka.
Funktionsmässigt så slår den min gamla HTC one, och till under 1/4 av priset på den nyare telefonerna så är jag nöjd. Utbudet av appar är begränsat jämfört med android, men jag har vad jag behöver so what. Och till det priset så behöver man inte gråta när den åker i backen.