Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NickPick sa:Snacka om i-landsproblem. :D Varför ha en smutsig telefon i köket?
Rattnalle sa:Återstår att se om jag vänjer mig alltså :-)
USB-C kablar. Det var ju ett jäkla liv för ett tag sen om att billiga kablar var farliga. Gällde det mest saker med hög effekt typ laptops eller kan det finnas problem med att köra aliexpress-kablar även till mobilladdare av klen typ?
Miracle sa:Rattnalle sa:Återstår att se om jag vänjer mig alltså :-)
USB-C kablar. Det var ju ett jäkla liv för ett tag sen om att billiga kablar var farliga. Gällde det mest saker med hög effekt typ laptops eller kan det finnas problem med att köra aliexpress-kablar även till mobilladdare av klen typ?
Jag har prövat Kjell å Companys 2 meters nån svart variant. Funka inte alls med snabbladdning. Förmodligen för liten area på kablarna å då för högt inre motstånd.
frid!
Jag googlade Aukey och hittade ett gäng varningar och ett gäng goda omdömen. Som med allt annat alltså :-)xyz-saft sa:Miracle sa:Rattnalle sa:Återstår att se om jag vänjer mig alltså :-)
Jag har prövat Kjell å Companys 2 meters nån svart variant. Funka inte alls med snabbladdning. Förmodligen för liten area på kablarna å då för högt inre motstånd.
frid!
Det är sällan de långa kablarna klarar snabbladdning, oavsett märke, just för att de är långa.
Jag kör på kablar från e-bay men riktiga laddare. Finns en del märken som är erkänt bra. Mina står det aukey på har jag för mig.
Rattnalle sa:Jag googlade Aukey och hittade ett gäng varningar och ett gäng goda omdömen. Som med allt annat alltså :-)xyz-saft sa:Miracle sa:Rattnalle sa:Återstår att se om jag vänjer mig alltså :-)
frid!
Det är sällan de långa kablarna klarar snabbladdning, oavsett märke, just för att de är långa.
Jag kör på kablar från e-bay men riktiga laddare. Finns en del märken som är erkänt bra. Mina står det aukey på har jag för mig.
Men för min del löste sig problemet i och med classes. Orkar ändå inte vänta för länge.
Nä, de är ju sjukt äckliga faktiskt :-)mikipedia_ sa:Äter man inte Oreo???
Rattnalle sa:Nä, de är ju sjukt äckliga faktiskt :-)mikipedia_ sa:Äter man inte Oreo???
mikipedia_ sa:Rattnalle sa:Nä, de är ju sjukt äckliga faktiskt :-)mikipedia_ sa:Äter man inte Oreo???
Njae, tror du får patcha dina smaklökar?
Luthman Photography sa:mikipedia_ sa:Rattnalle sa:Nä, de är ju sjukt äckliga faktiskt :-)mikipedia_ sa:Äter man inte Oreo???
Han är göteborgare.
mikipedia_ sa:Luthman Photography sa:mikipedia_ sa:Rattnalle sa:Nä, de är ju sjukt äckliga faktiskt :-)mikipedia_ sa:Äter man inte Oreo???
Han är göteborgare.
Hopplöst fall alltså ?
mikipedia_ sa:Rattnalle sa:Nä, de är ju sjukt äckliga faktiskt :-)mikipedia_ sa:Äter man inte Oreo???
knasen78 sa:mikipedia_ sa:Rattnalle sa:Nä, de är ju sjukt äckliga faktiskt :-)mikipedia_ sa:Äter man inte Oreo???
Bara att hålla med ?:
(Förlåt... kunde inte låta bli...)
Då är ändå Oreo som säljs här godare än Oreo som de säljs i USA.. Tycker jag iaf.eketjall sa:Oreo är nice, som Android-version.
Hur dom får kakorna till att de skulle smaka choklad och vanilj övergår mitt förstånd.
Och idag kom säkerhetsuppdateringen för januari.Rattnalle sa:Hittills verkar det här med snabba uppdateringar som Nokia pratat om funka hyfsat iaf. Igår kom decemberpatchen till Oreo.
Det är jättelätt. Det heter android 8, kodnamn Oreo.geologen sa:Fan vad jag hatar dessa ordbaserade namn på mjukvaror som gäller nu. Det var väl puckona på Apple som började med det. Nu är det omöjligt att hålla koll på ordningen utan att lära sig alla namnen. Det blir ännu löjligare med delversioner. Heter det Lollipop.3 och Oreo.1.4 eller så, va? Jävla idioter!
geologen sa:Fan vad jag hatar dessa ordbaserade namn på mjukvaror som gäller nu. Det var väl puckona på Apple som började med det. Nu är det omöjligt att hålla koll på ordningen utan att lära sig alla namnen. Det blir ännu löjligare med delversioner. Heter det Lollipop.3 och Oreo.1.4 eller så, va? Jävla idioter!
frause sa:geologen sa:Fan vad jag hatar dessa ordbaserade namn på mjukvaror som gäller nu. Det var väl puckona på Apple som började med det. Nu är det omöjligt att hålla koll på ordningen utan att lära sig alla namnen. Det blir ännu löjligare med delversioner. Heter det Lollipop.3 och Oreo.1.4 eller så, va? Jävla idioter!
Är inte versionerna i bokstavsordning?
frause sa:geologen sa:Fan vad jag hatar dessa ordbaserade namn på mjukvaror som gäller nu. Det var väl puckona på Apple som började med det. Nu är det omöjligt att hålla koll på ordningen utan att lära sig alla namnen. Det blir ännu löjligare med delversioner. Heter det Lollipop.3 och Oreo.1.4 eller så, va? Jävla idioter!
Är inte versionerna i bokstavsordning?
geologen sa:Ja, bokstavsordning är ju i alla fall aningen bättre än helt random som det för det mesta verkar vara. Apple, än en gång, är experter på att fåna till sig.
Här är Mac OS, version för version. Ingen bokstavsordning, blandade teman. Totalt obegripligt. Svårt att hålla koll på. Min gamla Mac (den sista jag nånsin kommer att köpa!) har 10.6.8. Nån jävla kattjävel är det, mer vet jag inte.
Cheetah
Puma
Jaguar
Panther
Tiger
Leopard
Snow Leopard
Lion
Mountain Lion
Mavericks
Yosemite
El Capitan
Sierra
High Sierra
geologen sa:Fan vad jag hatar dessa ordbaserade namn på mjukvaror som gäller nu. Det var väl puckona på Apple som började med det. Nu är det omöjligt att hålla koll på ordningen utan att lära sig alla namnen. Det blir ännu löjligare med delversioner. Heter det Lollipop.3 och Oreo.1.4 eller så, va? Jävla idioter!
Jensen sa:geologen sa:Fan vad jag hatar dessa ordbaserade namn på mjukvaror som gäller nu. Det var väl puckona på Apple som började med det. Nu är det omöjligt att hålla koll på ordningen utan att lära sig alla namnen. Det blir ännu löjligare med delversioner. Heter det Lollipop.3 och Oreo.1.4 eller så, va? Jävla idioter!
Apple började? Syftar du på namnet på företaget då? För mobilsidan har de ju aldrig haft nå andra namn än siffror
geologen sa:Jensen sa:geologen sa:Fan vad jag hatar dessa ordbaserade namn på mjukvaror som gäller nu. Det var väl puckona på Apple som började med det. Nu är det omöjligt att hålla koll på ordningen utan att lära sig alla namnen. Det blir ännu löjligare med delversioner. Heter det Lollipop.3 och Oreo.1.4 eller så, va? Jävla idioter!
Apple började? Syftar du på namnet på företaget då? För mobilsidan har de ju aldrig haft nå andra namn än siffror
Mobilsidan vet jag inget om. Har bara, högst motvilligt, använt en iPhone 4 som jobbmobil ett år.
geologen sa:Problemet är dessa jävla nötter som inte lärt sig använda siffror för programversioner.
mikipedia_ sa:geologen sa:Problemet är dessa jävla nötter som inte lärt sig använda siffror för programversioner.
Men läser du inte vad andra skriver innan du själv häver ur dig saker!? Två stycken har precis berättat för dig att dom använder siffror och djurnamn som numera övergått i berg/platser
Fast android marknadsförs ändå med versionsnummer också.NAnders sa:mikipedia_ sa:geologen sa:Problemet är dessa jävla nötter som inte lärt sig använda siffror för programversioner.
Men läser du inte vad andra skriver innan du själv häver ur dig saker!? Två stycken har precis berättat för dig att dom använder siffror och djurnamn som numera övergått i berg/platser
Poängen är att det inte går att utläsa hur versionen som marknadsförs som Puma förhåller sig till versionen som marknadsförs som Tiger. Versionsnumret (som dessutom legat stilla på 10 i arton års tid) kommuniceras inte utåt. Att ha marknadsnamnen i bokstavsordning är förvisso en aning långsökt men känner man till det är det självklart att Kitkat kommer efter Jellybean.
NAnders sa:mikipedia_ sa:geologen sa:Problemet är dessa jävla nötter som inte lärt sig använda siffror för programversioner.
Poängen är att det inte går att utläsa hur versionen som marknadsförs som Puma förhåller sig till versionen som marknadsförs som Tiger. Versionsnumret (som dessutom legat stilla på 10 i arton års tid) kommuniceras inte utåt. Att ha marknadsnamnen i bokstavsordning är förvisso en aning långsökt men känner man till det är det självklart att Kitkat kommer efter Jellybean.
Funkar för mig.Bullabus sa:Oreo verkar ha en bugg med väckarklockan. Händer lite random att den inte ringer. Har googlat lite snabbt och det verkar inte vara knutet till märke på lur. Jag har liksom några andra kontaktat Sonys support men ff inget svar. Någon mer som är drabbad?
SR appen felade också men där hittade jag lösning på problemet.
Kan du inte lägga upp den listan så man kan skratta åt ormoljan.Rattnalle sa:Batteritiden varierar friskt. Främst är jag ute efter att slippa fundera över det. En hemma, en på jobbet och en i bilen är minimum.
Men jag hittade en lista på certifierade kablar där Classes var med och de var rätt hyfsat prissatta så får bli ett par såna.
Om man är snål finns det en del riktigt prisvärda Android One mobiler som tagits fram för mindre köpstarka EM-länder. Tex Xiaome MI A1dardos sa:Jag har bara haft min 5t i 2 veckor än men hittills är jag hur nöjd som helst. Känns rapp och fin med bra skärm men jag tycker nog att det börjar bli dyrt med mobil nu. Jag fick pengar genom jobbet annars hade jag behållt min gamla OP3.