[OT] Vilken stekpanna är "stekigast" :)?
Den där ser ny ut ;-)daikai1 sa:riktigt bra att råsteka potatis i en debuyer kolstålpanna iallafall ;) och en slev duger att vända med xD
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den där ser ny ut ;-)daikai1 sa:riktigt bra att råsteka potatis i en debuyer kolstålpanna iallafall ;) och en slev duger att vända med xD
Ajfan, det förklarar varför det knappt gick att äta ;)Niklasberglund sa:Men ska man råsteka potatis..
Då ska man tusan steka i ankfett.
Låter raljerande men det blir det särklass bästa och godaste restultatet:)
Rattnalle sa:Den där ser ny ut ;-)daikai1 sa:riktigt bra att råsteka potatis i en debuyer kolstålpanna iallafall ;) och en slev duger att vända med xD
Rattnalle sa:Den där ser ny ut ;-)daikai1 sa:riktigt bra att råsteka potatis i en debuyer kolstålpanna iallafall ;) och en slev duger att vända med xD
Kan man tappa sin anka på lite fett inför varje stekning?Niklasberglund sa:Då ska man tusan steka i ankfett.
Rattnalle sa:Något år kanske. Men jag har en ful ovana att ställa in den i kylen med mat i typ stroganoff, tomatsås mm. Hade nog gått fortfare annars.
Rattnalle sa:Vi försöker laga så mycket att det blir mer än två matlådor.
Nä vanlig kyl/frys kombination.
Veckohandlar gör vi också, det får plats ändå.
Inte extremt. Vi är väl bra på att packa kylen helt enkelt. Vi köper inte tio liter mjölk i veckan heller.Luthman Photography sa:Rattnalle sa:Vi försöker laga så mycket att det blir mer än två matlådor.
Nä vanlig kyl/frys kombination.
Veckohandlar gör vi också, det får plats ändå.
Är ni väldigt små människor? Eller äter ni mycket torrvaror?
Johan i Hallen har viss utkörning i Stockholm (kolla ditt postnummer) eller för upphämtning nära Globen.ulfalf sa:Och var får man tag i ankfett (i Sthlm) nu när Dennis kött i Spånga inte lagerför det längre?
ulfalf sa:Och var får man tag i ankfett (i Sthlm) nu när Dennis kött i Spånga inte lagerför det längre?
Ubu sa:ulfalf sa:Och var får man tag i ankfett (i Sthlm) nu när Dennis kött i Spånga inte lagerför det längre?
Hemköp i Hornstull brukar ha ankfett
JLarsson sa:Ankfett finns överallt
me.I.am sa:Läste någonstans på Ronneby Bruks hemsida att anledningen till att gamla stekpannor har så gott rykte är att de sandslipades. Dagens är lite skrovligare. Då borde man kunna få en nyare ännu bättre om man slipar något? Det låter logiskt, när det är skrovligt så slits det skyddande lagret ner lättare på topparna, och det sitter dessutom lite skit i dalarna som förmodligen ger sämre egenskaper.
42Hz sa:Standard i alla välutrustade kök!
Fick den stora bytt för inte jättelänge sen. Har effekt så det räcker och blir över till pastakok eller stekpannor som faktiskt har kontakt med hela ytan. Problemet med woken är att den har så liten kontaktyta med plattan i relation till ytan jag skulle vilja få varm. Resultatet är i princip identiskt på minsta plattan som fortfarande är större än wokens botten.kais01 sa:är kokplattan du använder ok då? rätt ofta är ett av elementen i dessa ur funktion..
Bruka allvarSixten Fors sa:I Sthlm har vi stadsgas. Det är bra för wokpannan.
Rattnalle sa:Ja hade jag fått välja fritt hade jag haft gasspis men icke.
Ser inte direkt ut att lösa grundproblemet - liten yta på botten och stor yta som ska värmas på i sammanhanget rätt klen spis. Nu har jag ju dessutom en wok.Luzen sa:Kolla in Bodum Chambord wok istället. Grymt bra på spisen.
Rattnalle sa:Ser inte direkt ut att lösa grundproblemet - liten yta på botten och stor yta som ska värmas på i sammanhanget rätt klen spis. Nu har jag ju dessutom en wok.Luzen sa:Kolla in Bodum Chambord wok istället. Grymt bra på spisen.
Rattnalle sa:Det testet kändes inte särskilt nördigt. Har du läst resten av tråden? :)
Rattnalle sa:Ja hade jag fått välja fritt hade jag haft gasspis men icke.
IKEAs billiga induktionskokplatta är också ett alternativ jag övervägt, ja. Huvudproblemet är ju för lite effekt in i pannan.Jensen sa:Rattnalle sa:Ja hade jag fått välja fritt hade jag haft gasspis men icke.
Idag med induktion finns ju inte nå jättestora fördelar med gas. Om ens några. Du kan inte få tag i en mindre induktionsplatta då?