Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det låter ju rätt otäckt..
Den kofria magnum mandel däremot. Den är fin.
Jag har köpt den i år. Både i fyrpack och lös. Nog mer upp till butiken vad de tar i.Min sons favoritglass, men den verkar ha försvunnit från sortimentet i år?
Het panna, lite stekyta sen förånga en halv dl vatten så den blir lite ångkokt. Sedan lite cayenne eller chili flakes. Brukar också göra den. Mycket gott och enkelt.Rätt bra mums per insats: spaghetti med stekt broccoli. Salt, peppar, några prickar sriracha (eller chiliflakes hade funkat) på min tallrik, olivolja hamnade på den andra tallriken.
Vansinnigt mycket godare att steka än att koka broccoli, tycker jag!
Surdegsbröd till burgare är någon slags raffinerat självplågeri oavsett vad det är för slags puck mellan bröden. Mjukt och fluffigt ska det vara.På surdegsbröd med gurka inlagd med pepparrot och senap, sallad och lite fransk senap.
Jag har ju någon sorts aversion mot 95% av brödet i vanliga affärer just för att det är för mjukt, fluffigt och smaklöst. Och sötat. Så nä jag ser det mest som en förbättring.Surdegsbröd till burgare är någon slags raffinerat självplågeri oavsett vad det är för slags puck mellan bröden. Mjukt och fluffigt ska det vara.
Matbröd ska inte vara ljust och fluffigt (och absolut inte sött) men just till burgare tycker jag det är överlägset.Jag har ju någon sorts aversion mot 95% av brödet i vanliga affärer just för att det är för mjukt, fluffigt och smaklöst. Och sötat. Så nä jag ser det mest som en förbättring.
Kräva dessa svampar vällagrad lokaltidning?Äntligen! Årets första kantareller hittades i älgskogen i morse, som jag sen rensade ute på altanen på en gammal ÖP. Stekte senare upp svampen smarrigt och nästan krispigt med rapsolja, salt och vitpeppar och hade till en tidigare tillagad och långkokt tomatsås med lite nykokt fullkornsris till lunch. ??
Visa bilaga 432084
Jajjemen, det lockar fram den djupa umami-smaken extra bra.Kräva dessa svampar vällagrad lokaltidning?
Äntligen! Årets första kantareller hittades i älgskogen i morse, som jag sen rensade ute på altanen på en gammal ÖP. Stekte senare upp svampen smarrigt och nästan krispigt med rapsolja, salt och vitpeppar och hade till en tidigare tillagad och långkokt tomatsås med lite nykokt fullkornsris till lunch. ??
Visa bilaga 432084
Köp mer svenska matvaror och var beredd att betala för det. Personligen köper jag hellre svenskt än ekologiskt odlat i Spanien.
Så är det säkert, man kunde ju också försöka äta baserat på svensk säsong till viss del.Svenska bananer?
Sånt som inte ”går” att odla i S i friluft är inte miljövänligt ur energisynpunkt. Även fraktens påverkan inräknat gör tex tomater odlade i ES miljövänligare än svenskodlade. EU räknar jag som mitt hem och närområde.
Men annars är härodlat att föredra där alternativet finns.
Så är det säkert, man kunde ju också försöka äta baserat på svensk säsong till viss del.
Leif Mannerströms köttfria *kött*bullar, med potatismos och lingonsylt. Enligt mig de godaste färdiga vegobullarna. just ja, och en brunsås på oatly..