[OT] Visa din 3D-print

marr

Moderator
Forumvärd
[OT] Visa din 3D-print
Ingen som kan printa en orange garminhållare åt mig? Såndär monterad som en spacer under topcap.

TpS

Ny medlem
[OT] Visa din 3D-print
marr sa:
Ingen som kan printa en orange garminhållare åt mig? Såndär monterad som en spacer under topcap.
Tjo!
Säg till vad du vill ha, jag fixar det mesta ;)
Har dock inte Orange PLA om färgen var viktig...

Rätt nöjd med min senaste Garmin OutFront SuperAero, hållfasthet okänd :)

Bilagor

Senast ändrad:

chrisbe

Ny medlem
[OT] Visa din 3D-print
Äntligen har man fått lite nytta av jobbets 3D-printer ;)
Nytt förbättrat (läs; ej trasigt) vred till pumphuvudet. Utskriven i material Onyx (nylon+kolfiber) samt extraförstärkt med kolfibertråd på utsatta ställen.

Printer: Markforged Mark Two
Material: Onyx (2,66cm³) + Kolfiber (0,35cm³)

Bilagor

Oooh

Medlem
[OT] Visa din 3D-print
Bilden - Mitt Garmin fäste till racern. De går även att fästa en Gopro (under) själva fästet/adaptern (syns ej på bild)

De går att skruva loss och byta ut själva "Garmin fästet". Jag skulle vilja ha ett "Polar fäste" istället. Är de nåt man kunde ordna med en 3D printer? Vart vänder jag mig till och vad tror ni de skulle kosta?

Bilagor

Senast ändrad:

.A.

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
Oooh sa:
Bilden - Mitt Garmin fäste till racern. De går även att fästa en Gopro (under) själva fästet/adaptern (syns ej på bild)

De går att skruva loss och byta ut själva "Garmin fästet". Jag skulle vilja ha ett "Polar fäste" istället. Är de nåt man kunde ordna med en 3D printer? Vart vänder jag mig till och vad tror ni de skulle kosta?
Var har du köpt fästet till Garmin?

Oooh

Medlem
[OT] Visa din 3D-print
.A. sa:
Oooh sa:

Var har du köpt fästet till Garmin?
Köpte de via kickstarter, men tror du kan hitta de på http://www.f3cycling.com/formmount-and-accessories

Jimel

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
Såg något liknande på nätet och tyckte det var lite för dyrt så bad en kompis med 3D skrivare skriva ut åt mig. Blev riktigt bra, finns fack för kedjelås under.
IMG_0649.JPG

IMG_0651.JPG

ceel

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
Jimel sa:
Såg något liknande på nätet och tyckte det var lite för dyrt så bad en kompis med 3D skrivare skriva ut åt mig. Blev riktigt bra, finns fack för kedjelås under.
Hoppas den håller bara. Annars är det ju en smart grej. Misstänker att det var 76 Projects The Piggy du försökte kopiera? https://www.76projects.com/shop/thepiggy

Har varit sugen på den själv, men din lösning verkar ju najs. Då den är helt platt så borde man också kunna skära ut en ur lite platt hårdplast.

Jimel

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
Ja den var det ja. Den känns riktigt stabil så tror nog den håller. Sitter på frugans cykel så lite lugnare körning faktist, iaf än så länge ?

heklamama

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
Tänkte försöka göra mig några "dropbolts" för att kunna montera Dual-Pivot Caliper bromsar på en konstig ram jag har.
Skrev ut några testbitar.
Fortsättning följer.

broms.JPG

Jimel

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
Tror ni man kan skriva ut en vice clamp i 3d skrivare? (vice clamp = skruvstäds klämma?) känns onödigt att köa en för att använda en gång.

pme

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
Hackson sa:
Lite tester inför hösten :)
Har gjort ett mer low-profile fäste till min Magicshine-lampa som passar GoPro fästet på hjälmen. Har ritat CAD-filen och 3d-printat.
Fungerade det bra?
Något du kan tänka dig att göra fler av (mot betalning)?

Jimel

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print

edvin_m

Medlem
[OT] Visa din 3D-print
Jimel sa:
Trhuster sa:
Jimel sa:
Tror ni man kan skriva ut en vice clamp i 3d skrivare? (vice clamp = skruvstäds klämma?) känns onödigt att köa en för att använda en gång.
Den här fungerar ganska bra: https://www.thingiverse.com/thing:893998
Nja tänkte inte på själva skruvstädet utan en klämma man sätter runt känsliga saker för att klämma fast i ett skruvstäd. Skruvstäd finns på jobbet så där är det lugnt.
Lite dålig friktion i plast, om du tänkte använda den till dämpar skaft och liknande så finns det en anledning till att de ofta är gjorda i aluminium (eller hellre mässing) iaf när sakerna sitter locktitade. Men prova och se, dra upp infillen på printern först bara :)

Jimel

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
Det har du rätt i med friktionen, jag tänkte bara på hållbarhet så kanske inte ens är värt att prova.

Trhuster

Medlem
[OT] Visa din 3D-print
Ritade upp och printade ut ett par minimalistiska cykelhållare som jag skruvade fast på väggen. Lite i klenaste laget kanske men än så länge håller dem iaf. Går dem sönder så gör vi dem lite biffigare nästa gång.

CIMG1923.JPG

CIMG1925.JPG

CIMG1930.JPG

ceel

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
Trhuster sa:
Ritade upp och printade ut ett par minimalistiska cykelhållare som jag skruvade fast på väggen. Lite i klenaste laget kanske men än så länge håller dem iaf. Går dem sönder så gör vi dem lite biffigare nästa gång.
DIY-Clugs, snyggt!

Turesson

Medlem
[OT] Visa din 3D-print
Äntligen en cykelrelaterad utskrift! ?

Behövde en liten låda till min tryckmätare.
Saknas bara en liten knopp i änden på lådan, men den svarvar jag nog.

DSC_1261.JPG

DSC_1266.JPG

DSC_1265.JPG

Hackson

Medlem
[OT] Visa din 3D-print
Postade detta på Facebook också, men det är en förbättring av Gravity Dropper reglaget. Mycket bättre ergonomi än originalet och den håller än så länge. Material: PLA. Fastlimmad med superlim.
22089327_10155509367205552_1721607730235788389_n.jpg

19657007_10155509367265552_3081299089873881867_n.jpg

22089727_10155509367340552_8322844325575664347_n.jpg

Stressfläkt

Ny medlem
[OT] Visa din 3D-print
Turesson sa:
Stressfläkt sa:
Gjorde ett prototypfäste till mitt lampbygge igår, fattas buntband och mellanlägg i gummi.
Utskrivet i PLA med en Ultimaker 2+.
Snyggt!
Printar du mellanlägget också?
Tack!
Jag har dåliga erfarenheter av flexibla material med denna extrudern, blir handklippta gummilappar istället.
Kanske blir en Prusa i3 MK3 med riktig Bondtechextruder nästa år, då kanske jag provar på nytt.

Mycketvillhamer

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
Mina senaste alster...

Goprofäste till min Nightowl (som D_R här på forat bygger):
4FB0DB86-E75D-4CB4-B2BB-C87251B69C44.jpeg

26522CBC-D2BF-4B75-88FF-C7E4488F6839.jpeg

Tjejen köpte ett läkarskåp på auktion, fötterna var lite böjda och för att de inte skulle gräva sig ner, likt klor, i vårt nya parkettgolv printade jag ut skålar att ställa fötterna i:
8A9A0588-D5FA-47C6-B2EE-D721F9482D9D.jpeg

aahlborg

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
Mycketvillhamer sa:
Tjejen köpte ett läkarskåp på auktion, fötterna var lite böjda och för att de inte skulle gräva sig ner, likt klor, i vårt nya parkettgolv printade jag ut skålar att ställa fötterna i:
Vanligt folk klipper till möbeltassar :)

Mycketvillhamer

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
aahlborg sa:
Mycketvillhamer sa:
Syns inte riktigt på bilden (pga mina snygga skålar) men möbeltassen försvinner i håligheten som den böjda stålfoten bildar. Hörnen blev supervassa.

heklamama

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
Mycketvillhamer sa:
aahlborg sa:
Mycketvillhamer sa:
Syns inte riktigt på bilden (pga mina snygga skålar) men möbeltassen försvinner i håligheten som den böjda stålfoten bildar. Hörnen blev supervassa.
Jag fattar precis.
Tyckte det blev stilrent.

Sixten Fors

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
Mycketvillhamer sa:
aahlborg sa:
Mycketvillhamer sa:
Vanligt folk använder då slägga + vinkelslip och fixar till fötterna. Innan hen sätter dit möbeltassar :)

Mycketvillhamer

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
Sixten Fors sa:
Mycketvillhamer sa:
aahlborg sa:
Mycketvillhamer sa:
Vanligt folk använder då slägga + vinkelslip och fixar till fötterna. Innan hen sätter dit möbeltassar :)
Kroppsarbete? O_o

eketjall

Ny medlem
[OT] Visa din 3D-print
Borde man köpa sig en Original Prusa i3 MK3?
Hur mycket damm kommer den stå och samla?
Är det vettigare att ha en A8 eller CR10 (eller något annat billigt) som dammsamlare?
Borde det inte finnas väldigt många 3D skrivare som bara samlar damm i stugorna. Speciellt billiga som aldrig funkat bra "out of the box"
Varför säljs det inte horder av dessa på blocket etc?

BjornR

Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
eketjall sa:
Är det vettigare att ha en A8 eller CR10 (eller något annat billigt) som dammsamlare?
Borde det inte finnas väldigt många 3D skrivare som bara samlar damm i stugorna. Speciellt billiga som aldrig funkat bra "out of the box"
Skulle köpt MK3 just för att då får man en skrivare där alla delar faktiskt fungerar. A8 i akryl kräver modifieringar och CR10 kräver också modifieringar. Tid att uppgradera sin skrivare och kalibrera eller ha en skrivare som fungerar ok/bra från grunden.

Mina skrivare står och samlar damm men då och då hittar man på lösningar som behövs. Gillar man att leka i CAD så är det ganska självklart. Hade jag haft valet att köpa en skrivare nu så skulle jag köpt MK3 än två skrivare som ska uppgradera varandra. Man kan alltid köpa fler men att ha en skrivare som inte kräver uppgradering gör livet lättare. Det är min syn iaf.

eketjall

Ny medlem
[OT] Visa din 3D-print
BjornR sa:
eketjall sa:
Skulle köpt MK3 just för att då får man en skrivare där alla delar faktiskt fungerar. A8 i akryl kräver modifieringar och CR10 kräver också modifieringar. Tid att uppgradera sin skrivare och kalibrera eller ha en skrivare som fungerar ok/bra från grunden.

Mina skrivare står och samlar damm men då och då hittar man på lösningar som behövs. Gillar man att leka i CAD så är det ganska självklart. Hade jag haft valet att köpa en skrivare nu så skulle jag köpt MK3 än två skrivare som ska uppgradera varandra. Man kan alltid köpa fler men att ha en skrivare som inte kräver uppgradering gör livet lättare. Det är min syn iaf.
Jo, så tänker jag också, men frågan är hur många "lampfästen" man måste printa för att man ska kunna motivera kostnaden.
Går ju trots allt att designa prylar och betala andra för att printa tex.

[OT] Visa din 3D-print
Fråga,då jag har inte läst igenom hela tråden.

Har ni en scanner som kan läsa in delar för att kopiera dom eller är detta fortfarande sciencefiction(för dyrt)?
Anledningen är att jag skulle vilja ha gjort en ring som sitter under våran Hafa kran. Jag ska beställa en ny i dagarna men misstänker att den är gjort utav samma plast som förra och den tålde inte vatten.
Iofs är det inte mycket mätande för att få alla mått på en sån men en scanner så kan man lata sig under tiden.

Btw. Kan någon tänka sig göra en ring i något som liknar plast/chrome och klarar vatten?
Namnls.png

Nr 5 i bilden och om någon vill göra den får ni en ny att mäta på.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer