Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
marr sa:Ingen som kan printa en orange garminhållare åt mig? Såndär monterad som en spacer under topcap.
Tjo!marr sa:Ingen som kan printa en orange garminhållare åt mig? Såndär monterad som en spacer under topcap.
TpS sa:Tjo!marr sa:Ingen som kan printa en orange garminhållare åt mig? Såndär monterad som en spacer under topcap.
Säg till vad du vill ha, jag fixar det mesta ;)
Har dock inte Orange PLA om färgen var viktig...
Rätt nöjd med min senaste Garmin OutFront SuperAero, hållfasthet okänd :)
Jo, 3DPrima har samples, 50 gr räcker nog till 4-5 fästen beroende på storlek.marr sa:Kan man köpa orange PLA nånstans? :p
Oooh sa:Bilden - Mitt Garmin fäste till racern. De går även att fästa en Gopro (under) själva fästet/adaptern (syns ej på bild)
De går att skruva loss och byta ut själva "Garmin fästet". Jag skulle vilja ha ett "Polar fäste" istället. Är de nåt man kunde ordna med en 3D printer? Vart vänder jag mig till och vad tror ni de skulle kosta?
.A. sa:Oooh sa:Bilden - Mitt Garmin fäste till racern. De går även att fästa en Gopro (under) själva fästet/adaptern (syns ej på bild)
De går att skruva loss och byta ut själva "Garmin fästet". Jag skulle vilja ha ett "Polar fäste" istället. Är de nåt man kunde ordna med en 3D printer? Vart vänder jag mig till och vad tror ni de skulle kosta?
Var har du köpt fästet till Garmin?
Jimel sa:Såg något liknande på nätet och tyckte det var lite för dyrt så bad en kompis med 3D skrivare skriva ut åt mig. Blev riktigt bra, finns fack för kedjelås under.
Jimel sa:Tror ni man kan skriva ut en vice clamp i 3d skrivare? (vice clamp = skruvstäds klämma?) känns onödigt att köa en för att använda en gång.
Hackson sa:Lite tester inför hösten :)
Har gjort ett mer low-profile fäste till min Magicshine-lampa som passar GoPro fästet på hjälmen. Har ritat CAD-filen och 3d-printat.
Trhuster sa:Jimel sa:Tror ni man kan skriva ut en vice clamp i 3d skrivare? (vice clamp = skruvstäds klämma?) känns onödigt att köa en för att använda en gång.
Den här fungerar ganska bra: https://www.thingiverse.com/thing:893998
Jimel sa:Trhuster sa:Jimel sa:Tror ni man kan skriva ut en vice clamp i 3d skrivare? (vice clamp = skruvstäds klämma?) känns onödigt att köa en för att använda en gång.
Den här fungerar ganska bra: https://www.thingiverse.com/thing:893998
Nja tänkte inte på själva skruvstädet utan en klämma man sätter runt känsliga saker för att klämma fast i ett skruvstäd. Skruvstäd finns på jobbet så där är det lugnt.
Trhuster sa:Ritade upp och printade ut ett par minimalistiska cykelhållare som jag skruvade fast på väggen. Lite i klenaste laget kanske men än så länge håller dem iaf. Går dem sönder så gör vi dem lite biffigare nästa gång.
Stressfläkt sa:Gjorde ett prototypfäste till mitt lampbygge igår, fattas buntband och mellanlägg i gummi.
Utskrivet i PLA med en Ultimaker 2+.
Hackson sa:Postade detta på Facebook också, men det är en förbättring av Gravity Dropper reglaget. Mycket bättre ergonomi än originalet och den håller än så länge. Material: PLA. Fastlimmad med superlim.
Turesson sa:Stressfläkt sa:Gjorde ett prototypfäste till mitt lampbygge igår, fattas buntband och mellanlägg i gummi.
Utskrivet i PLA med en Ultimaker 2+.
Snyggt!
Printar du mellanlägget också?
Vanligt folk klipper till möbeltassar :)Mycketvillhamer sa:Tjejen köpte ett läkarskåp på auktion, fötterna var lite böjda och för att de inte skulle gräva sig ner, likt klor, i vårt nya parkettgolv printade jag ut skålar att ställa fötterna i:
aahlborg sa:Vanligt folk klipper till möbeltassar :)Mycketvillhamer sa:Tjejen köpte ett läkarskåp på auktion, fötterna var lite böjda och för att de inte skulle gräva sig ner, likt klor, i vårt nya parkettgolv printade jag ut skålar att ställa fötterna i:
Mycketvillhamer sa:aahlborg sa:Vanligt folk klipper till möbeltassar :)Mycketvillhamer sa:Tjejen köpte ett läkarskåp på auktion, fötterna var lite böjda och för att de inte skulle gräva sig ner, likt klor, i vårt nya parkettgolv printade jag ut skålar att ställa fötterna i:
Syns inte riktigt på bilden (pga mina snygga skålar) men möbeltassen försvinner i håligheten som den böjda stålfoten bildar. Hörnen blev supervassa.
Vanligt folk använder då slägga + vinkelslip och fixar till fötterna. Innan hen sätter dit möbeltassar :)Mycketvillhamer sa:aahlborg sa:Vanligt folk klipper till möbeltassar :)Mycketvillhamer sa:Tjejen köpte ett läkarskåp på auktion, fötterna var lite böjda och för att de inte skulle gräva sig ner, likt klor, i vårt nya parkettgolv printade jag ut skålar att ställa fötterna i:
Syns inte riktigt på bilden (pga mina snygga skålar) men möbeltassen försvinner i håligheten som den böjda stålfoten bildar. Hörnen blev supervassa.
Sixten Fors sa:Vanligt folk använder då slägga + vinkelslip och fixar till fötterna. Innan hen sätter dit möbeltassar :)Mycketvillhamer sa:aahlborg sa:Vanligt folk klipper till möbeltassar :)Mycketvillhamer sa:Tjejen köpte ett läkarskåp på auktion, fötterna var lite böjda och för att de inte skulle gräva sig ner, likt klor, i vårt nya parkettgolv printade jag ut skålar att ställa fötterna i:
eketjall sa:Borde man köpa sig en Original Prusa i3 MK3?
Hur mycket damm kommer den stå och samla?
Är det vettigare att ha en A8 eller CR10 (eller något annat billigt) som dammsamlare?
Borde det inte finnas väldigt många 3D skrivare som bara samlar damm i stugorna. Speciellt billiga som aldrig funkat bra "out of the box"
Varför säljs det inte horder av dessa på blocket etc?
Jo, så tänker jag också, men frågan är hur många "lampfästen" man måste printa för att man ska kunna motivera kostnaden.BjornR sa:eketjall sa:Borde man köpa sig en Original Prusa i3 MK3?
Hur mycket damm kommer den stå och samla?
Är det vettigare att ha en A8 eller CR10 (eller något annat billigt) som dammsamlare?
Borde det inte finnas väldigt många 3D skrivare som bara samlar damm i stugorna. Speciellt billiga som aldrig funkat bra "out of the box"
Varför säljs det inte horder av dessa på blocket etc?
Skulle köpt MK3 just för att då får man en skrivare där alla delar faktiskt fungerar. A8 i akryl kräver modifieringar och CR10 kräver också modifieringar. Tid att uppgradera sin skrivare och kalibrera eller ha en skrivare som fungerar ok/bra från grunden.
Mina skrivare står och samlar damm men då och då hittar man på lösningar som behövs. Gillar man att leka i CAD så är det ganska självklart. Hade jag haft valet att köpa en skrivare nu så skulle jag köpt MK3 än två skrivare som ska uppgradera varandra. Man kan alltid köpa fler men att ha en skrivare som inte kräver uppgradering gör livet lättare. Det är min syn iaf.
Var det ringen som inte tålde vatten, eller var det "kromen"?team_hink_racing sa:Btw. Kan någon tänka sig göra en ring i något som liknar plast/chrome och klarar vatten?