Hej,
Jag har printproblem och vänder mig hit, då jag inte riktigt vet vad jag ska googla på. Jag är användare av 3D-printer för andra hobbys men har inte helt nördat mig ner i alla detaljer så är definitivt fortfarande nybörjare.
I juni skulle jag printa en grej, men det gick plötsligt dåligt. Jag skulle beskriva det som att printen blev spröda, lagren hängde inte ihop, det var trådigt och allmänt kasst. Jag tänkte att det kanske var filamenten som blivit fuktigt, då det hade varit några varma veckor och det var ett tag sen senaste print. Öppnade ett nytt paket, men resultatet blev det samma. Jag glömde bort detta för en stund, men tänkte nu ta tag i det då jag vill kunna printa för några kvällsprojekt under hösten.
Så här såg det ut idag:
Visa bilaga 584654
Var ska jag börja min felsökning? Filamentet skulle kanske kunnat blivit fuktigt igen, men eftersom jag i juni testade med ny förpackning tror jag inte det är orsaken?
Vidare funderar jag på om något kan ha hänt när jag bytte PC och installerade ny version av Cura? Minns inte exakt om det sammanfaller, men skulle kunna göra. Kanske ska prova printa någon äldre fil senare ikväll.
På förhand tack :)