[OT] Visa din 3D-print

[OT] Visa din 3D-print
Det finns ju redan fästen för varia
1743165326803.webp

Detta passade mycket bättre för min lampa.

[OT] Visa din 3D-print
On/off knappen till min garmin har gett upp så det fick bli en halvpermanent lösning för att kunna sätta igång via knapp istället för en pinne i skogen 😂. Knappast ip tät, men bättre än ett stort hål

Bilagor

• IMG_7428.webp
    IMG_7428.webp
    202.2 KB · Besök: 64
  • IMG_7429.webp
    IMG_7429.webp
    133.2 KB · Besök: 55
  • IMG_7430.webp
    IMG_7430.webp
    149 KB · Besök: 55
  • IMG_7431.webp
    IMG_7431.webp
    394.9 KB · Besök: 66
[OT] Visa din 3D-print
Är den jobbigt att plocka isär? Kör fortfarande pinne i skogen, inte orkat ta tag i det än.
Inte så jobbig, 6st torx T5 på utsidan, två t5or på insidan plus en kontakt till touchytan på fronten. Andra kretskortet sitter med en dold kontakt som kontakterar mot batteriet, men släpper lätt och är detsamma att sätta tillbaka.

[OT] Visa din 3D-print
Är det ngn som har en fil för att printa en flaskhållareförskjutare? Vill kunna flyta ner flaskorna lite i ramen för att få bättre plats med ramväskan. Ser att det printats några tidigare i tråden men skulle vilja ha en fil. Hittar inget riktigt när jag googlar runt.

[OT] Visa din 3D-print
Så... När man skaffat cykel och vill ha saker som inte finns *eller bara jag som inte hittar * så printar man. Sen om det passar märker jag när cykeln hämtas ut i butiken om någon dag... Då hinner man ju justera alla tabbar under tiden :) Som att ens veta korrekt mått... Kedjeskydd behövs ju. Nu till att vänta...

Bilagor

• Bild1.webp
    Bild1.webp
    27.9 KB · Besök: 89
  • Bild2.webp
    Bild2.webp
    22.1 KB · Besök: 86
[OT] Visa din 3D-print
Så... När man skaffat cykel och vill ha saker som inte finns *eller bara jag som inte hittar * så printar man. Sen om det passar märker jag när cykeln hämtas ut i butiken om någon dag... Då hinner man ju justera alla tabbar under tiden :) Som att ens veta korrekt mått... Kedjeskydd behövs ju. Nu till att vänta...
Kolfiberstärkt material?

[OT] Visa din 3D-print
Tjena!
Snyggt! Har ett liknande projekt på gång, vad använder du för skruvar? de som säljs till dessa tavlor är ju lite för korta
Tavlorna är Biltema. C-c för hålbilden är 11,9 mm.

IMG_8417.webp

Jag har köpt vita skruvar från Clas Ohlson. De verkar inte säljas mer. Men finns hos Biltema ser jag, så där kommer nästa batch inhandlas.

[OT] Visa din 3D-print
Efter 25 år har gummihjulen på dammsugaren gjort sitt. 3 förslag: ny dammsugare (dyrt), nya hjul (200 kronor styck) eller skriva ut nya slitytor på skrivare.

Resultatet blev helt ok. Material flex40 ställt på 20mm/s. 0 i retraction, därav alla trådar så viss efterbehandling krävdes men klart värt 👍

20250420_090908.webp

20250419_173259.webp

20250420_112800.webp

[OT] Visa din 3D-print
Visa bilaga 764380

Snäll kollega skrev ut 38 mm-verktyg.
Slå inte för hårt... Den första för 34 jag printade i PLA gick av när jag knackade. Blev lite småkrångligt att få upp den avbrutna biten ur underbenet, men det löste sig.
Den andra ritade jag om och satte en gängstång med mutter och brickor igenom.

För 36:an körde jag en i Nylon (PA6/66) istället och gjort en tårtbitsformad krage så att man inte kan knacka ner ringarna för långt. Den tycker jag blev den bästa.
Så här:
1745505894460.webp

[OT] Visa din 3D-print
IMG_20250506_120444.webp

Är inte jag som har printat den, men jag tycker den är väl värd att visa upp ändå.

Är denna:

[OT] Visa din 3D-print
Vad ska man ha för skrivare om man köper nytt idag? Är det Bambulabs eller föll dom bort från listan när de stängde sitt ekosystem?

Kan skriva ut ca 20x20x20 cm idag på min av S ärvda Anycubic, men skulle aldrig skriva ut något så stort pga tar för lång tid. Oftast smågrejer jag hittar på, men det är å andra sidan skönt att inte begränsas allt för mycket.

Vill ha snabbare, stabilare utskrifter och gärna nätverksstöd. Går det att köra flera filament utan att mecka vid byte så är det förstås ett plus.

[OT] Visa din 3D-print
Vad ska man ha för skrivare om man köper nytt idag? Är det Bambulabs eller föll dom bort från listan när de stängde sitt ekosystem?

Kan skriva ut ca 20x20x20 cm idag på min av S ärvda Anycubic, men skulle aldrig skriva ut något så stort pga tar för lång tid. Oftast smågrejer jag hittar på, men det är å andra sidan skönt att inte begränsas allt för mycket.

Vill ha snabbare, stabilare utskrifter och gärna nätverksstöd. Går det att köra flera filament utan att mecka vid byte så är det förstås ett plus.
Vrålnöjd över byte creality till bambulabs. Att de stängt sitt ekosystem vet jag dock inte ens vad det innebär 😋 vill inte behöva förstå, vill att det bara ska funka. Och det gör det.

[OT] Visa din 3D-print
En kollega tipsade om Anycubic Cobra S1 Combo, den har ju ”AMS” och är ”inkapslad” så man kan använda lite roligare filament om jag förstått rätt. Tänker typ fiberförstärkta.

Har annars tänkt mig P1S med AMS men den är ju dyrare.
Men jag tror det få räcka med jobbets printer, även om den lämnar en del att önska 🤓

[OT] Visa din 3D-print
Ram till begagnad högtalare som saknade högtalargaller. Version 2. Första blev alldeles för liten, täckte högtalarelement.

IMG_20250609_082415644_HDR.webp
IMG_20250609_104152139.webp
IMG_20250609_104202132.webp

Den svarta är från en Creative-högtalare, bara för referens. :)

"Cad:ade" upp i Sketch-up, fan vad kasst gratisversionen blivit. :/

[OT] Visa din 3D-print
Ram till begagnad högtalare som saknade högtalargaller. Version 2. Första blev alldeles för liten, täckte högtalarelement.

Visa bilaga 773593Visa bilaga 773594Visa bilaga 773595

Den svarta är från en Creative-högtalare, bara för referens. :)

"Cad:ade" upp i Sketch-up, fan vad kasst gratisversionen blivit. :/
Satt som en smäck! Ska bara lyckas skriva ut en till, inte den driftsäkraste skrivaren om man ska skriva ut stora platta delar. :/

[OT] Visa din 3D-print
Oj, jag kör bara www-versionen av Sketchup och är rätt nöjd faktiskt. Det går ruskigt fort att rita upp prylar som man ska skriva ut. Men alla säger att jag borde lära mig Fusion 360, själv hävdar jag att jag är för gammal för att lära mig nya saker.

Tillbaka
Topp