[OT] Visa din gripengran...

geologen

Aktiv medlem
Jag undrar om de kanske har några bitar eltejp fästa på rutan för att förenkla positioneringen i formationen. Om man har huvudet i normalposition och ser en viss del av närmaste flygplan "bakom" tejpbiten, så är positionen automatiskt rätt.

plumse

Aktiv medlem
geologen sa:
Jag undrar om de kanske har några bitar eltejp fästa på rutan för att förenkla positioneringen i formationen. Om man har huvudet i normalposition och ser en viss del av närmaste flygplan "bakom" tejpbiten, så är positionen automatiskt rätt.
Erh, nej

thomalin

Aktiv medlem
Jobbade hemifrån, tyvärr, annars hade jag nog haft första parkett. Hörde dem däremot två gånger, först när jag hade frun i telefon från Täby, hon blev skitskraj :)... och sen när de flög över Vallentuna. Såg dem inte.

Såg däremot från första parkett när de kraschade på Långholmen ;)

Fältprästen

Ny medlem
geologen sa:
Vad är då normalposition?
Det blir väldigt känsligt, minsta avvikelse från den och du får en väldigt stor utväxling.
Det är mycket lättare att titta på grannen och hur det planet ser ut (riktmärken).

Stumpy

Aktiv medlem
Flygningarna över Stockholmsområdet inställda pga dåligt väder.
Hoppas fienden är medveten om att den bara får attackera när det är sol och fint.

toga

Ny medlem
Stumpy sa:
Hoppas fienden är medveten om att den bara får attackera när det är sol och fint.
Kanske inte hade varit så roligt om de flög julgranen ovan molnen? Med en molnbas på 800ft hade de behövt flyga lägre än Nackamasterna för att synas.

Loftberg

Aktiv medlem
Stumpy sa:
Ja för det känns ju rejält nödvändigt att bränna skattepengar på en flyguppvisning i molnen...

Här i Göteborg hörde vi Herkorna dåna över oss, men satt tyvärr inne så fick nöja mig med ljudet.

Skogling

Aktiv medlem
Stumpy sa:
...för FV försvarar alltid landet i 15 ship-formation och armbågsavstånd på 400 m höjd.

Loftberg

Aktiv medlem
Så förbannad att jag bara hann se en glimt av bakänden av granen idag, Mölndal. De flyger för fort. Men ljudet räcker!

staine

Aktiv medlem
Stumpy sa:
toga sa:
Stumpy sa:
Kanske inte hade varit så roligt om de flög julgranen ovan molnen? Med en molnbas på 800ft hade de behövt flyga lägre än Nackamasterna för att synas.
Ja, det hade väl varit effektfullt. :)
Det skulle kunna skapa en ny ground zero i Hellas, att vallfärda till.

NLC

Aktiv medlem
toga sa:
Fältprästen sa:
toga sa:
Så länge de flyger ovanför husen är det ju lugnt.

Inte för hästar, kor och och andra djur.

... och människor

https://www.expressen.se/gt/herkulesplan-flog-forbi-koksfonstret--familj-i-skrack/
I de ängsligas rike är den lättskrämde kung?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer