[OT] Visa din gripengran...

bigmollo

Aktiv medlem
Coolt. Jag såg en av grupperna. De flög ganska lågt så jag sprang ut när jag hörde ljudet. Det låter ju lite speciellt när 4 jas flyger över huset. :D

tmalm

Aktiv medlem
Det är för tråkigt när man postar sista posten på en sida.... fast det det kom ju fina bilder iaf! (tack skogis!)

/T

Mulpe

Medlem
Jäklar vilka fina bilder på Viggen! Fortfarande det grymmaste planet.
/(FD flygpojke som drömde om att bli pilot)

xyz-saft

Aktiv medlem
Riktigt häftiga bilder! Jag är kanske lite partisk men det är imponerande flygplan. Har sett att Saab har delat bilder på facebook med en Skogling som fotograf, då är det alltså du. :)

Tomcaten

Aktiv medlem
tmalm sa:
Översta 37an ser klart rysk ut!

/T
De ryska var ännu större, gick högre och snabbare som foxbat och foxhund.

En av mina flyglärare hade kört MIG29a!

Själv gillar jag Il-76, SU27 och ett antal ryskgjorda helikoptrar och båtar. Det finns synnerligen många lite annorlunda skapelser från öst av kalla kriget tiden.

Bra fotat! Saab i luften äger också!

Tom. thailändarna rattar saab luftburet.

DT

Aktiv medlem
Riktigt snygga bilder Skogling! Åker du runt på olika flyguppvisningar och fotar? Eller är det "öppet hus" på flygflottiljer ibland? :-)

Mäktiga flygplan ett så litet land som Sverige har lyckats få fram.

Fast just Draken borde du väl ha en bild på som visar den särpräglade vingformen istället? På din bild tycker jag mest att Draken ser tjock ut. ;-)

NLC

Aktiv medlem
DT sa:
Fast just Draken borde du väl ha en bild på som visar den särpräglade vingformen istället? På din bild tycker jag mest att Draken ser tjock ut. ;-)
Fast inte lika tjock som Tunnan :-P

Nä, en Lansen 32B ska det vara

Skogling

Aktiv medlem
Minst flygdagar faktiskt. Mer via kontakter och övningar. (Finns hårda fotorestriktioner och regler som följs slaviskt).

IMG_20190610_223219_625.jpg

Fältprästen

Ny medlem
JesperA sa:
Någon som såg JAS över Borås? Skulle varit här på nationaldagen men jag varken såg eller hörde något
Jag var i Ulricehamn och cyklade. Det var åtminstone ett plan som dånade iväg åt Boråshållet till. Vet ej vad för plan det var då jag bara hörde det.

JesperA

Medlem
Fältprästen sa:
JesperA sa:
Någon som såg JAS över Borås? Skulle varit här på nationaldagen men jag varken såg eller hörde något
Jag var i Ulricehamn och cyklade. Det var åtminstone ett plan som dånade iväg åt Boråshållet till. Vet ej vad för plan det var då jag bara hörde det.
Jao, gissar dock på att den inte tillhörde denna formationen, tror inte dom tog svängen runt Ulricehamn? Gissar att det var något av Malmens SK60 eller valfritt JAS som var här & härjade som vanligt, tränas ju närapå dagligen nuförtiden känns det som (mest runt Åsunden, Sämsjön, dalgången mellan Månstad till Tranemo några varv sen tillbaka hem)

zodah

Aktiv medlem
Minns fortfarande när jag som liten parvel blev uppskrämd av ett par (eller var det bara ett...) lågt flygande Draken när jag var ute och lekte i skogen. Måste varit tidigt, kanske mitten 80-tal. Ljudet, farten. Så mäktigt.

Fältprästen

Ny medlem
JesperA sa:
Fältprästen sa:
JesperA sa:
Jao, gissar dock på att den inte tillhörde denna formationen, tror inte dom tog svängen runt Ulricehamn? Gissar att det var något av Malmens SK60 eller valfritt JAS som var här & härjade som vanligt, tränas ju närapå dagligen nuförtiden känns det som (mest runt Åsunden, Sämsjön, dalgången mellan Månstad till Tranemo några varv sen tillbaka hem)
Ok, det skulle var en formation. Det lät det inte som. Definitivt ingen SK60.
Sämsjön säger du, min bror bor bl.a. ett par km därifrån, men hörde inget då jag var där en vecka.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer