[OT] Visa din gripengran...

Hör upp gripen i media

Årets schema:
Norrbottens flygflottilj: 8 och 10 december flygs det över norra Sverige och norra Finland.

Skaraborgs flygflottilj: 9, 15 och 17 december flygs det över Västra Götaland, Värmland, Mälardalen och Stockholm. Det kommer täcka flera orter i södra Sverige.

Blekinge flygflottilj: 16 december flygs det över Köpenhamn, Öresundsregionen, sydöstra Skåne och Blekinge.

Årets schema:
Norrbottens flygflottilj: 8 och 10 december flygs det över norra Sverige och norra Finland.

Skaraborgs flygflottilj: 9, 15 och 17 december flygs det över Västra Götaland, Värmland, Mälardalen och Stockholm. Det kommer täcka flera orter i södra Sverige.

Blekinge flygflottilj: 16 december flygs det över Köpenhamn, Öresundsregionen, sydöstra Skåne och Blekinge.
Lite förändringar
Screenshot_2025-12-09-07-42-21-949_com.android.chrome-edit.webp

Verkar som Östra Sverige som bäst får nöja sig med julkula (tp84) i år igen?

image.webp

(Från förra året)

Länken funkar inte pga rättighetsskäl, vet inte om den här kanske funkar istället:
(gissar att det är samma klipp, 7 gripar som flög med 6 F-18 i julgransformation och fällde facklor, väldigt snyggt!)

Länken funkar inte pga rättighetsskäl, vet inte om den här kanske funkar istället:
(gissar att det är samma klipp, 7 gripar som flög med 6 F-18 i julgransformation och fällde facklor, väldigt snyggt!)
För mig så funkar länken, det är bara previewen som inte visas utan där står det att den inte kan bäddas in. Men det kanske bara är för mig eftersom det var jag som postade den.

Men hur vet piloten när det är dags att skjuta facklor ? Dom har väl ingen radar snett nedåt bakåt som kan upptäcka en missil med IRmålsökare ?

Är du en sån där MÖP? 😉
Om du hänger i den här tråden och inte kan se skillnad på på flygplan och flygplan, då är du en av de konstiga tyvärr...

På spektrumet "flygplansintresserade" är den här tråden extremt civiliserad och välskött annars. Jag skulle kunna posta lite länkar till saker folk som verkligen gillar flygplan men jag är inte säker på att forumreglerna tillåter det...

Om du hänger i den här tråden och inte kan se skillnad på på flygplan och flygplan, då är du en av de konstiga tyvärr...

På spektrumet "flygplansintresserade" är den här tråden extremt civiliserad och välskött annars. Jag skulle kunna posta lite länkar till saker folk som verkligen gillar flygplan men jag är inte säker på att forumreglerna tillåter det...
Du noterade smileyn?

Och, nej, jag är inte så ofta inne i denna tråd.

Edit: Jag kanske är en MUPP=Militärt Underintresserad Pillimarisk Person?

Är du en sån där MÖP? 😉
Kanske lite.

Men det ser ju även en lekman att den närmast perfekta och mycket svårflugna pilformationen av smäckra flygplan måste vara våra stolta svenska gripar med oerhört vältränade piloter bakom spakarna. Danskarna får bara förtroendet att flyga sina svindyra amerikanska schabrak i mycket enklare formation. De har säkert tagit "en lille en" till lunch också, tror knappast de skulle klara av något så avancerat! 😊

Tillbaka
Topp