[OT] Visa din gripengran...

Jaaaa! Nu ser jag att det är Tunnan 😍 gulligaste mördarmaskinen vi har utvecklat

Perfekta ord för att beskriva det. Som jag har skrivit tidigare, skulle man i Nederländerna och Tyskland, där jag har bott, aldrig kunna har såna uppvisningar av mördermaskin.

Jag horde ljudet som tydde på något stort, men jag har inte tillräckligt fri sikt mot himlen.

Perfekta ord för att beskriva det. Som jag har skrivit tidigare, skulle man i Nederländerna och Tyskland, där jag har bott, aldrig kunna har såna uppvisningar av mördermaskin.

Jag horde ljudet som tydde på något stort, men jag har inte tillräckligt fri sikt mot himlen.
Tyskland förstår jag, även om jag vid googlande nu fick se att senaste paraden var i DDR 1989. Senare än jag trodde. Men varför inte i Nederländerna?

Ursäkta!?

200000 döda varav 100000 judar. Många invånare svältade i sista vintern där det fanns nästan ingen mat. Fem år av tysk ockupation. Aldrig mer krig!
Då förstår jag vad du menar. Jag trodde du menade att Nederländerna också hade en liknande historia som Tyskland. Anledningen till att vi visar upp flygplan osv i Sverige är för att göra befolkningen medveten om vårt försvar. Det är skillnad på offensiv militär och försvar enligt mig så jag trodde inte att det var känsligt i Nederländerna att visa upp försvaret på samma sätt.

Det var inte så du tolkade det nu som jag menade.

Tillbaka
Topp