Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har hittills nästan slagit varje innevarande år sedan 08, ett kul arbetsmål.
Hastighetsutvecklingen är väl mycket viktigare, framförallt för Tomcaten.
Hur mycket snabbare har du blivit den här året? Vad är snabbhetsprognosen när du går i pension?
Tack vare denna berikning så kan fler få mat och skogarna växer snabbare.Kurvan stiger mer för varje år
Visa bilaga 457489
Och mer vatten.Tack vare denna berikning så kan fler få mat och skogarna växer snabbare.
Och mer värme.Och mer vatten.
Klent, jag har 21,8% i år och 11,9% i snitt!
En likvid-fond, är det en parkeringsplats hos ppm?
För man kan inte parkera pengar hos ppm, ta ut och placera på något konto hos de utan de måste alltid vara placerade nånstans vilket skaver ibland.
Jag har en del i Blackrock Worldtech A som gått upp >70% i år. Synd jag inte hade mer i den...
Nja, jag har några MS och nån JP på mina ISK:n, och de har gått riktigt bra senaste åren, även i år. Tycker inte just de har så höga avgifter heller, tror de ligger på 1.4-1.5%, vilket inte är värre än andra aktivt förvaltade fonder.Det är bra att passa på i statligt subventionerade lyxfonder hos amerikanska förvaltare annars skulle jag aldrig(nästan) rekommendera jp, bgf, morg st.
Så sjukt egenöverskattade förvaltarteam med dyra fonder finns ingen annanstans än i the big apple.
Gissar att du inte kör AP7? :) finns det någon särskild anledning i så fall varför du valt andra fonder? Tänker eftersom din avgift är högre och din avkastning lägre?
Inte många aktiva fonder som slår varken index eller AP7 över lång tid.Visa bilaga 506111
AP7 100%, verkar som passivitet lönar sig som vanligt i PPM alltså.
Gissar att du inte kör AP7? :) finns det någon särskild anledning i så fall varför du valt andra fonder? Tänker eftersom din avgift är högre och din avkastning lägre?
Absolut ingen kritik utan mer bara intresserad hur du valt att investera och varför :)