Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte min, jag hade 21% (med soffliggarfond i 40% av mixen, så den drog ju ner)
.
Jäklar, dina fonder gjorde skäl för den relativt höga avgiften! Såg att jag hade haft 33% 2021 men bara 21% i år.
För de var riktigt deprimerande. ?Varför var det ingen som postade sina siffror för 2022? ?
Min devis är tråk-fonder + idiotinvesteringar.Avkastning under enstaka år är rätt ointressant.
Om man går all-in på någon/några volatila högriskfonder och väljer att bara posta sin avkastning de år då det gått bra kan man ju få det att framstå som man är värsta investerargeniet utan att för den skull ha en total värdetillväxt som är bättre än medel.
Därmed inte sagt att fonder med hög risk är dåliga. Ffa inte om man har lång tid kvar till pensionen.
Edit: Och om man ser till att ha en spridning s.a. att inte alla ägg läggs i samma korg.
Gick yolo-investeringen så bra att det är dags för privatjet?Min devis är tråk-fonder + idiotinvesteringar.
I mitt fall klassiskt gråa billiga indexfonder för 95% av pengarna och resten yolo-placeringar med enorm uppsida men som oftast blir värdelösa.
Kanske dags att köpa Boeing…
Haha nej men väl en kontantinsats till husGick yolo-investeringen så bra att det är dags för privatjet?
Köpte Airbus och Boeing under pandemin enligt principen om too big to fail. Boeing dras som bekant med rejäla kvalitetsproblem men de har ju en jättestor militär del som bara tuffar på. + 36% där. Airbus har å andra sidan gått + 202% och så tillkommer utdelningarna under åren. Bra affär. Så uppsidan hos Boeing kan nog vara rätt bra.Min devis är tråk-fonder + idiotinvesteringar.
I mitt fall klassiskt gråa billiga indexfonder för 95% av pengarna och resten yolo-placeringar med enorm uppsida men som oftast blir värdelösa.
Kanske dags att köpa Boeing…