Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vilket faktiskt är en svensk uppfinning. Redan 1977 provade den svenska utmaningen i Americas Cup cykelvinschar på 12:an "Sverige" ?Nya Zeeland grindar ju med benen och det har visat sig funka väldigt bra.
Reportern fixade ungefär 100 i den korta minuten han prövade. Nya Zeeland grindar ju med benen och det har visat sig funka väldigt bra.
Nya Zeeland grindar ju med benen och det har visat sig funka väldigt bra.
Det här föredraget kanske hjälper lite:Segelbåtarna har haft en fantastisk utveckling de senaste åren. 2009 när Hydroptere satte hydrofoil på kartan för stora segelbåtar kändes americas cup båtarna hopplöst omoderna.
Den senaste generationen AC båtar ser verkligen toppmoderna ut. Knappt att jag förstår hur de fungerar.
AC75 som de använder i dag är ganska många snäpp värre än AC72.Det här föredraget kanske hjälper lite:
/Martin
I förra AC hade dom cyklar som kopplades till ett hydralsystem. Här nämner dom 1000 W i 60s och 1300W i 30s: https://www.bikehugger.com/posts/cycling-americas-cup-2017/Visste jag inte . Men verkar jobbigt att segla nu för tiden .
Undra hur många watt dom trycker ?
Ca 4.40 in i filmen .
Kanske det men jag känner inte till något lätt åtkomligt föredrag om AC75-tekniken. Mycket av grunderna är desamma.AC75 som de använder i dag är ganska många snäpp värre än AC72.