[OT] Whiskytråden - vad har du i glaset?

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Idag blev det till att provsmaka ett av mina nya inköp. Det blev Svensk Ek. Rätt ok, får prova med nåt stänk vatten nästa gång tror jag. Rundar av lite.

_C180002.jpg

DeLiQ

Aktiv medlem
Ikväll unnar jag mig en riktig juvel från mina gömmor.
Det är den saltaste whiskyn jag någonsin smakat, men balansen med den kraftiga rökigheten, lakritsen och tjäran är i det närmaste perfekt. 👌
DSC_3258.JPG

a.svensson

Aktiv medlem
Ikväll unnar jag mig en riktig juvel från mina gömmor.
Det är den saltaste whiskyn jag någonsin smakat, men balansen med den kraftiga rökigheten, lakritsen och tjäran är i det närmaste perfekt. 👌
Visa bilaga 459571
En gammal favorit.
Vet inte hur länge sedan jag drack ur min flaska.
Bra var den åtminstone.
Testar själv fyra skottska 18 åringar, 4 av landets bästa tonåringar.
Highland Park 43%, Talisker 45,8%, Springbank 46% samt Laphroaig 48%.
De tre sistnämnda är riktigt jäkla bra, inget ont om HP, en trevlig och bra whisky men till de andra tre är det en väg att vandra.

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Själv var jag tvungen att köpa ny Lagavulin på bolaget igår, eftersom jag gick torr på favoriten just innan jul.

Största problemet med Corona: man kan inte köpa taxfreewhisky.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Kom just in efter en cykeltur i detta kalla fina väder. Med frusna händer och fötter så passade det fint med en varm fireball! Mmmm, det är vintervärmare nr 1 för mig. Så gött!

IMG_20210115_171325.jpg

Bikzz

Aktiv medlem
King Robert II, Är väl inget statusmärke direkt, man jag tycker den är smarrig och prisvärd !

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer