Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Samma här, farsan halade fram en efter att vi hade landat i stugan. Fin efter knip- och örnspaning i stilla kvällsljus.
Hur är den 12-åriga?
Väldigt mycket mer "levande" jämfört med de flesta andra Lagavulin.Hur är den 12-åriga?
Så jädra mycket bättre när den inte är nervattnad till 43% ?
Det va samma här hemma vid, fanns bara lilla flaskan kvar , stora helt slutsåld
Sålde för dåligt då.![]()
Mackmyra whisky ansöker om konkurs
Konkurshotet har varit överhängande en längre tid. Nu är det verklighet för svenska whiskytillverkaren Mackmyra i Gävle. Privatkunder som reserverat whiskyfat ska dock inte bli av med dessa enligt Patrick Björsjö, tillförordnad vd.www.svt.se
Oj vad trist. Om jag hade några miljarder över så skulle jag direkt investera, kul att det finns / fanns ett sådant företag här.
Enligt en intervjuad person på SR nyheterna så tillhör tunnorna kunderna som köpt dem och inte konkursboet.Just nu är jag ganska nöjd över att jag inte köpte en tunna när jag var där för några år sedan. De som betalt för en tunna lär hamna långt ned i kön im det blir en konkurs.
Personligen tycker jag att High Coast och Agitator är bättre än Mackmyra.
Nja, för att du ska ha rätt till dessa tunnor måste du ha tagit dem i besittning. Fanns ett rättsfall för många år sedan där en kvinna köpt en päls, men lät den hänga kvar i kylrummet hos körsnären. Sen gick pälshandlaren i kk och kvinnan fick aldrig sin päls.Enligt en intervjuad person på SR nyheterna så tillhör tunnorna kunderna som köpt dem och inte konkursboet.
Man skall bara kunna peka ut vilken tunna som är sin, så skall det vara lugnt. Så ett namn på en tunna eller om man har ett nummer kopplat till sin beställning av sådan tunna att visa upp är väl bevis som krävs.
Jag är inte så säker på det. Förskott ger inte per automatik något ägande.Enligt en intervjuad person på SR nyheterna så tillhör tunnorna kunderna som köpt dem och inte konkursboet.
Man skall bara kunna peka ut vilken tunna som är sin, så skall det vara lugnt. Så ett namn på en tunna eller om man har ett nummer kopplat till sin beställning av sådan tunna att visa upp är väl bevis som krävs.
Citerar SVT:Nja, för att du ska ha rätt till dessa tunnor måste du ha tagit dem i besittning. Fanns ett rättsfall för många år sedan där en kvinna köpt en päls, men lät den hänga kvar i kylrummet hos körsnären. Sen gick pälshandlaren i kk och kvinnan fick aldrig sin päls.
Frågan är om en namnlapp anses vara att ha tagit i besittning.
Fast skillnaden med ditt exempel och Mackmyra är väl att i ditt exempel så har kunden underlåtit att hämta ut varan. När det kommer till Mackmyra så är det väl 5 år kvar till de skall hämta sitt fat enligt överenskommelsen.Nja, för att du ska ha rätt till dessa tunnor måste du ha tagit dem i besittning. Fanns ett rättsfall för många år sedan där en kvinna köpt en päls, men lät den hänga kvar i kylrummet hos körsnären. Sen gick pälshandlaren i kk och kvinnan fick aldrig sin päls.
Frågan är om en namnlapp anses vara att ha tagit i besittning.
Då kan väl konkursförvaltaren sälja rätten att tappa upp innehållet i kundens fat på flaska?Blir nog knepigt. Du äger fatet, men då bolaget gått konkurs kan det ju inte ske något köp, eftersom det måste ske en buteljering och försäljning genom systembolaget alt genom ett företag i Tyskland, Estland eller liknande.
Fick MC 18 i present av kollegorna då jag fyllde år 1997. Tror den kostade under tusingen då. Har köpt en själv efter dess.