[OT] Whiskytråden - vad har du i glaset?

Jameson igår
james.webp

För ovanlighetens skull fick det bli en nr 2 också.
Finwhiskeyn fick luftas.
IMG_20250524_195633.webp

Provade en sökning och jag ska nog se till att njuta ordentligt av den sista fjärdedelen.
Har för mig att jag gav £150 på World of whiskeys runt 1996-1997.

Senast ändrad:
För ovanlighetens skull fick det bli en nr 2 också.
Finwhiskeyn fick luftas.
Visa bilaga 770881
Provade en sökning och jag ska nog se till att njuta ordentligt av den sista fjärdedelen.
Har för mig att jag gav £150 på World of whiskeys runt 1996-1997.
Värt det? =)

Lätt värt £150 men skulle aldrig lägga drygt 20000 sek på en whiskey.
Men det gäller att passa på och inse att jag aldrig kommer att få dricka en sån fin/dyr whiskey igen.
Det skulle i så fall vara på min egna begravning. :sneaky:
Anekdot:
Den fanns som provsmakning på world of whiskeys när jag mellanlandade på Heathrow på väg till Fernie för en säsong och den var så satans god att jag lovade mig, om jag hade pengar kvar på hemresan ett par månader senare skulle de gå till en flaska.

Senast ändrad:
Lätt värt £150 men skulle aldrig lägga drygt 20000 sek på en whiskey.
Men det gäller att passa på och inse att jag aldrig kommer att få dricka en sån fin/dyr whiskey igen.
Det skulle i så fall vara på min egna begravning. :sneaky:
Anekdot:
Den fanns som provsmakning på world of whiskeys när jag mellanlandade på Heathrow på väg till Fernie för en säsong och den var så satans god att jag lovade mig, om jag hade pengar kvar på hemresan ett par månader senare skulle de gå till en flaska.
Gissar att den inte är så rökig?

Tyckte det lät som en kul grej att köpa med mig från flygplatsen. Men hade aldrig hört talas om 'single malt-landet Belgien', så vågade inte mig på någon dyrgrip. Även om jag tycker 350-400 kr ändå ställer vissa baskrav.

Första intryck? Belgarna borde fortsätta fokusera på öl och choklad...
PXL_20250529_164953806~2.webp

Frugan på jobbet, katterna har brottningsmatch på golvet och jag njuter av lite Clontarf och glor på The accountant 2. Vem vet, kanske det tar kål på förkylningen eller covid eller va fan det är jag har haft i en vecka.
PXL_20250911_181907189.webp

Tillbaka
Topp