[OT] www.Bensinpriser.se

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 929
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 929

Guest
[OT] www.Bensinpriser.se
Förra sommaren kom vi på ideén om att ha en prisbarometer på nätet för bensinpriser, efter att köpt domänen, skapat sidan, och testat sidan ett tag(tyvärr allt för lång tid), men nu tänkte vi göra ett försök och få igång projektet http://www.bensinpriser.se . Där trafikanter skall kunna hjälpa varandra att hitta billig bensin genom att registrera stationer och priser.
Jag hoppas de kan finnas visst intresse för detta även här.

mvh//
Stefan och Patrik - bensinpriser.se

[OT] www.Bensinpriser.se
På ett cykelforum? Jag känner mig helt ointresserad här men om mitt gamla bilintresse av någon märklig anledning skulle återuppväckas så, kanske.

edit: f-n vad jag stavar fel idag.

Senast redigerad av en moderator:
[OT] www.Bensinpriser.se
Attans, där hann ni före. Har haft samma idé i tankarna(fniss fniss, i tankarna) ett tag, men inte kommit till skott med att göra något av det.

[OT] www.Bensinpriser.se
Förstår inte vad ni menar...
Har ni inte hamnat lite fel?
Eller hade ni tänkt göra en jämförelse driftskostnad för bil emot cykel...?
Jo nu förstår jag, det är ju ni som inte förstått det fina i kråksången med att hoja!!! ;)

... som nu åker iväg på en månads CYKEL-semester!

[OT] www.Bensinpriser.se
Behöver man köra 1 mil extra för att tanka lite billigare så måste soppan vara rätt mycket billigare för att det ska löna sig.

[OT] www.Bensinpriser.se
Jag säger bara trollhättan:D 8,90kr/litern vid uno-x 1km från mitt hus. Någon som vet billigare? Förresten det är uno-x i strömslund som har det för dom som vet var det är:D

Ha en trevlig kväll!

[OT] www.Bensinpriser.se
Jag åker igenom Trollhättan på vägen till Ljungskilen inom ett par dar. Kanonänkar, nu ska jag tanka så lite jag kan och fylla på där nere. Jo, jag ska cykla både i Ljungskile och förmodligen även i Göteborg, men det är skönt att slippa cykla de 40 milen dit.

Så jag tycker denna tråd har sin plats här :)

[OT] www.Bensinpriser.se
Såg artikeln i BT (Borlänge tidning) också idag. Det är ett bra initiativ. Kanske inte att man åker till trollhättan för att tanka bara för att det är billigare där. Men ska man ut och resa kikar man in där för att kolla upp var någonstans man ska tanka.

/Johan

[OT] www.Bensinpriser.se
Tvivelaktiga mackar späder ofta ut soppan men etanol eller annan skit för att hålla nere priserna, och om det ska vara på det viset kan man ju lika gärna blanda själv...

[OT] www.Bensinpriser.se
oilchart.png

15 spänn litern någon gång mellan 2006, 2007?

Eller som Chevron menar; It took us 125 years to use the first trillion barrels of oil. We'll use the next trillion in 30.

Senast redigerad av en moderator:
[OT] www.Bensinpriser.se
Lisa skrev:
-------------------------------------------------------
> Tvivelaktiga mackar späder ofta ut soppan men
> etanol eller annan skit för att hålla nere
> priserna, och om det ska vara på det viset kan man
> ju lika gärna blanda själv...

Nja det är ju inte riktigt därför det blandas etanol i soppan. etanol är förnybart, om man kan sänka koldioxidutsläppen med 5% så är det en ganska stor vinst. 5% kräver inte heller någon ombyggnad av bilen.

Tvivelaktiga mackar blandar thinner och skit i bensinen, ingen nämnd, ingen glömd.

Ja, jag jobbar på en mack.

[OT] www.Bensinpriser.se
Du vet, faderlandet vill att jag ska leka krig, då är det ju inte lönt att börja plugga ett halvår (som eg inte skulle vara mer än tre månader)

Universitet kommer, ska bara hitta ett som vill ha mig, femmor i kemi när man ska läsa medicin är inte helt klockrent

[OT] www.Bensinpriser.se
kevlar: Läs upp kemin då? Bara att hiva upp plånkan och betala så får du ju göra om proven... Militären är ena usla typer, glad att jag kom undan! ;)

Tillbaka
Topp