[OT] Zlatan tråden
Bra att den placerades i Skåne, bland sina gelikar :-)Örjan Lax sa:Och nu är han även en staty.Miss Lycka 2.0 sa:Han är och förblir en skitstövel.
https://www.sydsvenskan.se/story/zlatan-statyn
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bra att den placerades i Skåne, bland sina gelikar :-)Örjan Lax sa:Och nu är han även en staty.Miss Lycka 2.0 sa:Han är och förblir en skitstövel.
https://www.sydsvenskan.se/story/zlatan-statyn
Det har han ju sagt att han inte ska.Earlslick sa:Nu till den stora frågan.
Ska han bli spelande ägare?
Min gissning: Innan helgen är över är den väck.GustafH sa:Hur lång tid tar det innan det smäller i Zlatan-statyn i Malmö nu då?
mamme1 sa:Min gissning: Innan helgen är över är den väck.GustafH sa:Hur lång tid tar det innan det smäller i Zlatan-statyn i Malmö nu då?
Den står väl redan därsalle sa:Den ska väl flyttas till Medborgarplatsen?
Earlslick sa:Den står väl redan därsalle sa:Den ska väl flyttas till Medborgarplatsen?
Earlslick sa:Nu till den stora frågan.
Om det var vad riskkapitalister huvudsakligen ägnade sig åt skulle de nog snart stå utan pengar ...Pfaff sa:Earlslick sa:Nu till den stora frågan.
Han gör väl som alla andra riskkapitalister, köper för att lägga ner. :-P
GoranS sa:Om det var vad riskkapitalister huvudsakligen ägnade sig åt skulle de nog snart stå utan pengar ...Pfaff sa:Earlslick sa:Nu till den stora frågan.
Nej, jag förstår. Jag hävdar dock fortsatt att en riskkapitalist som huvudsakligen skulle ägna sig åt att lägga ner bolag knappast kan tjäna så mkt pengar. För att tjäna pengar behöver tid och pengar investeras i att gå in i bolag där syftet inte är att lägga ner bolaget.Pfaff sa:GoranS sa:Om det var vad riskkapitalister huvudsakligen ägnade sig åt skulle de nog snart stå utan pengar ...Pfaff sa:Earlslick sa:Nu till den stora frågan.
Du missförstår, man köper för att lägga ner konkurrenter.
Så, snart bara ett fopollslag i Sverige, sannolikt MFF ?
GoranS sa:Nej, jag förstår. Jag hävdar dock fortsatt att en riskkapitalist som huvudsakligen skulle ägna sig åt att lägga ner bolag knappast kan tjäna så mkt pengar. För att tjäna pengar behöver tid och pengar investeras i att gå in i bolag där syftet inte är att lägga ner bolaget.Pfaff sa:GoranS sa:Om det var vad riskkapitalister huvudsakligen ägnade sig åt skulle de nog snart stå utan pengar ...Pfaff sa:Earlslick sa:Nu till den stora frågan.
Om man äger ett bolag som har en positiv marknadsandel och lägger ner detta bolag sjunker väl rimligen marknadsandelen till noll för det nerlagda bolaget!? Känns som vi snackar förbi varandra.jonte987 sa:GoranS sa:Nej, jag förstår. Jag hävdar dock fortsatt att en riskkapitalist som huvudsakligen skulle ägna sig åt att lägga ner bolag knappast kan tjäna så mkt pengar. För att tjäna pengar behöver tid och pengar investeras i att gå in i bolag där syftet inte är att lägga ner bolaget.Pfaff sa:GoranS sa:Om det var vad riskkapitalister huvudsakligen ägnade sig åt skulle de nog snart stå utan pengar ...Pfaff sa:Earlslick sa:Nu till den stora frågan.
Det förekommer med forhoppningen att man lägger ner bolaget men behåller marknadsandelen.
Tveksamt om det är en väg framåt för skånsk fotboll.
GoranS sa:Om man äger ett bolag som har en positiv marknadsandel och lägger ner detta bolag sjunker väl rimligen marknadsandelen till noll för det nerlagda bolaget!? Känns som vi snackar förbi varandra.jonte987 sa:GoranS sa:Nej, jag förstår. Jag hävdar dock fortsatt att en riskkapitalist som huvudsakligen skulle ägna sig åt att lägga ner bolag knappast kan tjäna så mkt pengar. För att tjäna pengar behöver tid och pengar investeras i att gå in i bolag där syftet inte är att lägga ner bolaget.Pfaff sa:GoranS sa:Om det var vad riskkapitalister huvudsakligen ägnade sig åt skulle de nog snart stå utan pengar ...Pfaff sa:Earlslick sa:Nu till den stora frågan.
Det förekommer med forhoppningen att man lägger ner bolaget men behåller marknadsandelen.
Tveksamt om det är en väg framåt för skånsk fotboll.
DT sa:Zlatan gör som många andra: köper onödiga skitsaker under Black week. Även om det här var en helt ny nivå på det...
DT sa:Zlatan gör som många andra: köper onödiga skitsaker under Black week. Även om det här var en helt ny nivå på det...
+42!Earlslick sa:Den står väl redan därsalle sa:Den ska väl flyttas till Medborgarplatsen?
Bengt-re sa:DT sa:Zlatan gör som många andra: köper onödiga skitsaker under Black week. Även om det här var en helt ny nivå på det...
Olika stor plånbok, olika saker på Black week bara.
thomalin sa:Bengt-re sa:DT sa:Zlatan gör som många andra: köper onödiga skitsaker under Black week. Även om det här var en helt ny nivå på det...
Olika stor plånbok, olika saker på Black week bara.
Fast enl uppgifter i aftonblaskan så är det max en Z-veckolön det handlar om, om ens det. Så man undrar ju vad haken är.
Parktool-verktyg? Trodde det var De Rosa som gällde på detta forum ...thomaslundstrom sa:Vissa shoppar parktool-verktyg på fyllan, andra köper fotbollslag.
Drosa sa:Nä nä, De Rosa köpes inte på fyllan men pissa på en ful staty kan göras när man är full.
För den som vill förkovra sig i ämnet: https://happyride.se/forum/read.php/1/287250/288721#msg-2887211888 sa:Drosa sa:Nä nä, De Rosa köpes inte på fyllan men pissa på en ful staty kan göras när man är full.
Har hänt ?
GoranS sa:Parktool-verktyg? Trodde det var De Rosa som gällde på detta forum ...thomaslundstrom sa:Vissa shoppar parktool-verktyg på fyllan, andra köper fotbollslag.
GustafH sa:Hur lång tid tar det innan det smäller i Zlatan-statyn i Malmö nu då?
Nja, däremot är väl supportrarna närmast att jämföra med medlemmar i religiösa sekter.NickPick sa:Tjommens bostad vandaliserad i Stockholm.
Fotboll är verkligen en pöbelsport...