[OT] Zlatan tråden

[OT] Zlatan tråden
a.svensson sa:
Om Zlatan skall maximera sina chanser till att vinna CL så lär nog något Premier League lag vara en lämplig adress för honom.

Inom fotboll trodde det var laget som vinner men jag har tydligen fel där???

Dock skall man ha i åtanke att arbetsinsatsen där säkert blir högre än vad som krävdes av honom i PSG om han nu verkligen vill spela matcherna också.
Bästa lagen till att vinna CL är förstås Barcelona, Real Madrid eller Bayern München men dessa lag lär knappast vara intreserade av Zlatans tjänster.
Annars kan säkert den amerikanska ligan locka en kille på nedgång, fina penger, vara garanterad lagets stora stjärna och heller inte behöva slita allt för mycket varken på träning eller i matcher.

[OT] Zlatan tråden
Drosa sa:
skogsmulle101 sa:
överskattad och dessutom fotbollsspelare.

Har färg som torkar ska kolla på det :D

+1!
Ja, absolut. Hellre se färg torka på en ladugårsvägg en se en dum, dryg, egocentrisk, självbelåten, osympatisk, okamratlig,
korkad, kvinnofientlig, osv osv sparka på en boll hur bra han en må vara inom sin idrott! Spelar ingen roll hur bra man än är inom sin sport men är man som han så....FETBORT i min värld!

Verkar ju inte vara något problem ?

image.jpg

[OT] Zlatan tråden
Drosa sa:
skogsmulle101 sa:

+1!
Ja, absolut. Hellre se färg torka på en ladugårsvägg en se en dum, dryg, egocentrisk, självbelåten, osympatisk, okamratlig,
korkad, kvinnofientlig, osv osv sparka på en boll hur bra han en må vara inom sin idrott! Spelar ingen roll hur bra man än är inom sin sport men är man som han så....FETBORT i min värld!

Fast ser man på lagkamrater så ger de en annan bild av han men du kanske vet mer än de som arbetar med han :-P och att hjälpa ett lag som inte har råd att åka på VM är själviskt... http://www.dn.se/sport/fotboll/ibrahimovic-betalade-landslagsresa/
Lite lustigt att alla vet hur Zlatan är när jag aldrig träffat en person känner han.

Senast ändrad:
[OT] Zlatan tråden
Stal sa:
Drosa sa:
skogsmulle101 sa:

+1!

Fast ser man på lagkamrater så ger de en annan bild av han men du kanske vet mer än de som arbetar med han :-P och att hjälpa ett lag som inte har råd att åka på VM är själviskt... http://www.dn.se/sport/fotboll/ibrahimovic-betalade-landslagsresa/
Lite lustigt att alla vet hur Zlatan är när jag aldrig träffat en person känner han.

Lustigt att Zxxxn fan tar åt sig så om man kritiserar er "gud". Tappar ni för ståndet då?

Som sagt, jag behöver inte träffa honom personligen för att bilda mig en uppfattning om vad han är för person. Räcker så bra med media för det.
Liknelse: Behöver ni träffa exempelvis D Trump IRL för att förstå vilken galning det är? Och för att vara övertydlig (vilket allt som oftast behövs här) så har jag i detta exemplet inte gjort någon liknelse mellan dessa båda personer! Got it?

Senast ändrad:
[OT] Zlatan tråden
Drosa sa:
Stal sa:
Drosa sa:
skogsmulle101 sa:

+1!

Lustigt att Zxxxn fan tar åt sig så om man kritiserar er "gud". Tappar ni för ståndet då?

Som sagt, jag behöver inte träffa honom personligen för att bilda mig en uppfattning om vad han är för person. Räcker så bra med media för det.
Liknelse: Behöver ni träffa exempelvis D Trump IRL för att förstå vilken galning det är? Och för att vara övertydlig (vilket allt som oftast behövs här) så har jag i detta exemplet inte gjort någon liknelse mellan dessa båda personer! Got it?

Ja Media har alltid rätt och vinklar inte sina stories för att sälja lösnummer och få klick... Ser man på vad lagkamrater säger så är det övervägande del som anser att han är en bra lagkompis och som tar ansvar men visst är det säkert så att Aftonbladet vet bättre.

[OT] Zlatan tråden
Stal sa:
Drosa sa:
Stal sa:
Drosa sa:
skogsmulle101 sa:

+1!

Ja Media har alltid rätt och vinklar inte sina stories för att sälja lösnummer och få klick... Ser man på vad lagkamrater säger så är det övervägande del som anser att han är en bra lagkompis och som tar ansvar men visst är det säkert så att Aftonbladet vet bättre.

Men hur kul är det då? då kan vi ju inte ha en ens ha en pöbel!

[OT] Zlatan tråden
Att Zlatan är en extremt duktig fotbollspelare går inte att förneka, förmodligen är han landets bästa i modern tid ( Gunnar Nordahl bör nämnas han också).
Dock är Zlatan en problematisk person på gott och ont, vissa uttalanden ser många som dumma vilket dom ibland också varit men samtidigt kan det också kännas skönt med en idrottsman som inte är så korrekt medietränad som flertalet andra är.
Skälet till att jag personligen inte riktigt gillar karln är att landslaget inte fungerat under den tid han var lagets ledare.
Vårt landslag har mig veterligt aldrig varit så långt ner på världsrankningen som nu och även om man vill skylla på att vi har en svag generation just nu vid sidan av Zlatan så visar andra nationer som heller inte har några världstjärnor till sitt förfogande att dom kan högprestera likväl.
Det svenska fotbollslandslaget har historiskt varit bättre än vad lagets individuella skicklighet ger sken av, så är dock inte fallet nu och själv tror jag att Zlatans avsked från landslaget inte kommer att förvärra situationen alls.
Om något eller några år lär vi få svaret på hur viktig Zlatan verkligen var för landslaget.

[OT] Zlatan tråden
När det gäller landslaget så är största problemet bredden på spelare. Tar man när laget vann VM-brons så var flertalet spelare startspelare i bra klubbar i de största ligorna. Idag har vi inte många sådana spelare.

[OT] Zlatan tråden
Stal sa:
När det gäller landslaget så är största problemet bredden på spelare. Tar man när laget vann VM-brons så var flertalet spelare startspelare i bra klubbar i de största ligorna. Idag har vi inte många sådana spelare.

Thern och Brolin spelade i Italien, utöver det var några i tyska ligan, några i holländska, någon i Portugal, någon i Turkiet, utöver det mest allsvenska spelare.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sveriges_fotbollslandslag_i_VM_1994

Ser m.a.o ut ungefär så som idag.

[OT] Zlatan tråden
a.svensson sa:
Stal sa:

Thern och Brolin spelade i Italien, utöver det var några i tyska ligan, några i holländska, någon i Portugal, någon i Turkiet, utöver det mest allsvenska spelare.

Fördelningen över länder kanske men de spelarmatrial vi hade då går inte att jämföra med vad vi har idag, tyvärr. Vilka från vårt landslag idag skulle ta plats i 94 laget förutom z tro?

[OT] Zlatan tråden
Miss Lycka sa:
Har du missat alla korkade uttalanden om damfotbollsspelare? Det blir inte bättre av hans dumheter i trafiken.

Jag har sett tämligen idiotiska och nedsättande kommentarer från dig på Facebook (ja det var innan du blockade mig där *haha*) ang vissa tjejer som cyklar.

Det gör ju dig till en minst lika stor idiot som du säger att Zlatan är isf.

(edit: ordföljd)

Senast ändrad:
[OT] Zlatan tråden
båtbensbudet sa:
a.svensson sa:
Stal sa:

Fördelningen över länder kanske men de spelarmatrial vi hade då går inte att jämföra med vad vi har idag, tyvärr. Vilka från vårt landslag idag skulle ta plats i 94 laget förutom z tro?

En skillnad lagen emellan var att 94 laget var välfyllt med karraktärer såsom Thern, Schwarz, Ingesson, Patrik Andersson etc.
Dessa spelare var dock individuellt knappast bättre än Källström, Ekdal, Guidetti, Sebastian Larsson som exempel.
På flera positioner såsom ytterbackar och anfallare bestod 94-laget av högst ordinära spelare även om en viss Kenneth Andersson gjorde sina bästa landskamper i livet just den turneringen.

[OT] Zlatan tråden
Vi hade då en kärna av spelare som var mkt bra samtidigt. Idag har vi en ekdahl som e bra en kim som inte längre räcker till o en zeb som nästan aldrig räckt till. Om ytterbackarna var skakiga 94 så kan det knappast jämföras med de senast årens pinor för att inta tala om den centrala defensiva kollapsen med mittbackspar som knappt spelat mer än en match tillsammans. 94 hade vi en mur i jämförelse i mitt tycke.

Z gör inte allt rätt, som alla andra men att säga att han på ngt sätt e skälet till att sverige saknat framgångar könns löjligt.

[OT] Zlatan tråden
Det är möjligt att spelarna från 94-laget inte var lika tekniskt skickliga som många nuvarande spelare, men psykiskt så kändes de överlägsna i stora sammanhang. I EM nu senast verkade ju flertalet mer rädda för att göra bort sig än sugna på att visa vad de kan. Snabbt bort med bollar, onödiga bakåtpassar och allmän osäkerhet. Sedan fanns det ju värre fall som verkade så nervösa att de tappade finmotoriken helt, Sebastian Larsson som tydligast exempel.

[OT] Zlatan tråden
Miss Lycka sa:
Har du missat alla korkade uttalanden om damfotbollsspelare? Det blir inte bättre av hans dumheter i trafiken.

Ja det har jag. Har även missat dumheterna i trafiken. Men jag vet att han har en massa coola bilar.

EDIT: Enligt internet har han i garaget:
Porche 918 Spyder
Ferrari Enzo
Lamborghini Gallardo
Maserati GranTurismo
Ferrari LaFerrari (shit asså!)

Jag skulle nog också göra en massa dumma grejer i trafiken om jag hade dom bilarna!

Senast ändrad:
[OT] Zlatan tråden
Undrar om kontraktet tvingar honom att köra Chevrolet (Uniteds huvudsponsor) till vardags?

Han sket ju i det när han spelade för Barcelona och kom ibland till träningarna med sin Ferrari Enzo (i stället för sponsor-Audis som övriga spelare körde).

Senast ändrad:
[OT] Zlatan tråden
a.svensson sa:
Stal sa:

Kolla vilken roll spelarna hade i klubblagen de spelade i samt vilka lag många spelare representerade i under hela sin karriär. Då var många med i stommen av startelvan, hur många är det idag? Samt att kolla genom många av de spelarnas karriärer visar hur bra de var. En annan sak man inte ska glömma är att även om allsvenskan då var på kraftig nedgång så var den inte den Kalle Anka-serie som den är idag.

[OT] Zlatan tråden
Blir ju deppig av att kolla på united. Har nog inte sett ett lag med så liten vinnarmentalitet som de har just nu. Reducerar till 2-1 i 85e? och verkar inte ens bry sig, som om det inte fanns en chans i världen att man skulle göra ett till. Trist :(

[OT] Zlatan tråden
En startelva med guldbollar. Var tveksamt om han skulle få ännu en, men å andra sidan, vem skulle annars kunna få den. Logiskt.
Och nu en staty, stort.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp