Övertyga mig att köpa dubbade däck.
Tog för första gången idag min första cykeltur i snön. Det var riktig roligt och jag ramlade en gång bara =). Jag trodde att jag skulle halka hela tiden och ingen fäste alls men så var det inte. När man cyklar på snön så gick det utmärkt, bra grepp. Grusvägar inga problem heller. Kom till en stor pöl som hade frusit och där tappade jag fästet och lyckades ramla dock gick det bra.
Min fråga till er nu som har bättre erfarenhet, behöver ni verkligen dubbade däck under vinter säsongen eller det är överdrivet? Som jag kände idag så kan man låta bli cykla där det är bara is så behöver man inte lägga ut peng på dubbade däck eller?
Jag är inte övertygad att man behöver det i såna förhållande, tycker att leriga stigar är mycket mer hala än is och snö.
Tacksam för svar
Min fråga till er nu som har bättre erfarenhet, behöver ni verkligen dubbade däck under vinter säsongen eller det är överdrivet? Som jag kände idag så kan man låta bli cykla där det är bara is så behöver man inte lägga ut peng på dubbade däck eller?
Jag är inte övertygad att man behöver det i såna förhållande, tycker att leriga stigar är mycket mer hala än is och snö.
Tacksam för svar