Paris-Roubaix 2021

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Paris-Roubaix 2021
I helgen börjar det! ?

GCN+ kör försnack här: https://racepass.globalcyclingnetwork.com/races/61559c2d4c41ba00187f0566

Såhär ser målgången på velodromen ut:

2EFFF620-ACAE-433F-AB29-E1EDBF5EFCB4.jpeg

Paris-Roubaix 2021
Och tribaltatueringen hade sin storhetstid...

Men skämt åsido så ska det bli "intressant" nu när det har regnat och ska regna.. Kul om det blir action men trist med skador.. Och tjejernas race ska verkligen bli superkul, speciellt då Sara Penton ska hoja..

Paris-Roubaix 2021
Ja, det är onekligen tveeggat med regn. Brukar kunna bli spännande lopp men allvarligare skador vill man ju verkligen inte se.

Paris-Roubaix 2021
Regn och såphala stenar gör det helt klart svårare att gissa. Lär bli några rejäla krascher på söndag iaf (skulle nog inte vara blött imorgon om jag fattade rätt)...

Paris-Roubaix 2021
Även om det inte regnar imorgon så lär underlaget bli spännande bitvis. Gegga ute i kanterna, vattenpölar och "mög" på pavén i Arenberg som blir... halt, typ. Finns en risk för en del nyckelbensbrott. Men sevärt kan det säkerligen bli.

Paris-Roubaix 2021
Annemiek van Vleuten har vunnit Flandern Runt typ två ggr tror jag så hon borde ju vara en av favoriterna. Sen är väl Ellen van Dijk superstark och lite större (ser det iaf ut som på bilderna) vilket kan gynna henne. Känns som att w/kg inte är så viktigt här utan rena watt. Det är väl typ 10hm på 100km eller nåt..
Marianne Vos känns som någon man aldrig kan räkna bort heller.

Så jag tippar på nederländsk seger. Om inte Sara tar det då...

Paris-Roubaix 2021
Inget ont sagt om Sara, men jag misstänker att det holländska tipset har större chans att gå in. I synnerhet som holländskorna inte ska trängas i samma båt som på VM.

Paris-Roubaix 2021
Håller med Spindelbenen Ellen van Dijk har storleken och kraften.

Van Vleuten säger att hon kommer försöka, Men tror mer på sin lagkamrat Emma Norsgaard

Trek har ju ett starkt lag med Ellen van Dijk, Lucinda Brand och Lizzie Deignan.

Men min favorit är Marianne Vos hon är GOAT bland tjejerna enligt mig

Paris-Roubaix 2021
Är det korrekt att Deignan gick solo med ca 8 mil kvar? Om så borde damernas rekord för längsta soloutrbytning som hållit in till mål bli längre än herrarnas rekord för så tidigt har väl ingen herrsegrare gått loss?

Paris-Roubaix 2021
Är det korrekt att Deignan gick solo med ca 8 mil kvar? Om så borde damernas rekord för längsta soloutrbytning som hållit in till mål bli längre än herrarnas rekord för så tidigt har väl ingen herrsegrare gått loss?
Ja, hon gick med lite mer än 8 mil kvar. Kan inte komma ihåg nån längre utbrytning an Cancellaras på typ 5 mil. Men nån gång tidigare kanske nån har kommit loss tidigare?

Paris-Roubaix 2021
Jag har för mig att när Tchmil vann 94(?) så var det den längsta solokörningen in till mål och det var absolut inte några 8 mil, kanske 4 mil!? Är dock långt ifrån säker på det.

Tillbaka
Topp