Påven död

Påven död
MattiasE skrev:
-------------------------------------------------------
> Redigerad 1 gånger. Senaste ändring 2005-04-02
> 22:48 av MattiasE.

Hahaaa..

Påven död
Tobias/Frost menade: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! HUUUUUURRRRRRRRRRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Och det är ett mkt moget o välgrundat utrop baserat på min åsikt om katolska kyrkan o påvens inställning o betende till en hel del frågor som handlar om mäniskors val o möjlighet till frihet när det gäller sina kroppar o sexualitet o annat...

Kommer ropa lika glatt den dagen tex Pinochet o en hel drös andra lika motbjudande filurer trillar ner i graven...

Så det så... ;)

Påven död
Den som är fundersam över varför detta är en så stor nyhet kan läsa på lite om polens frihetskamp under komunisttiden och vilka som var inblandade i den. Oavsett om man gillar katolicismen eller inte är det svårt att säga att (den här) påven inte har haft ett positivt inflytande över hur världen ser ut. Iallafall inte om man har lite koll på vad han faktiskt har gjort.

Det skall bli mycket intressant att se hur den näste påven axlar den fallna manteln.

Påven död
Ja, det kunde va mysigt:-)
Om hon dessutom är cykelentusiast precis som "Il Papa" var:-)

Tobe skrev:
> Dags att det blir en svart kvinna som blir påve
> nu? =)

Påven död
Det är synd, verkligen. Av allt jag har hört så är han var en man nere på jorden med ett otroligt intresse för människor och deras liv.
Däremot har jag svårt att känna annat än ilska när jag tänker på kristendom och katoliker..
Sånt ligger till grund för myycket dålig behandling.

Jag vet, mitt ex var jehovas vittne. ^^

Påven död
Tur att inte Fylking står i hallen och skriker "Ä.....!" som han brukar.

Kommer det vara kalabalik flygplasterna i och till Italien nu då (jag skall till Venice på tisdag-söndag)?

Påven död
Det är troligt att det blir lite bökigt.
Men mellanlandar du inte i Rom bör det inte bli problem.
Pratade precis med min dotter som bor i Italien.
Väldigt tyst där just nu.

PerM skrev:
> Tur att inte Fylking står i hallen och skriker
> "Ä.....!" som han brukar.
>
> Kommer det vara kalabalik flygplasterna i och till
> Italien nu då (jag skall till Venice på
> tisdag-söndag)?
>

Påven död
Steelisreal skrev:
> Det är troligt att det blir lite bökigt.
> Men mellanlandar du inte i Rom bör det inte bli
> problem.
> Pratade precis med min dotter som bor i Italien.
> Väldigt tyst där just nu.
>

Ser att jag flyger med KLM via Amsterdam så det är nog lugnt.

Påven död
Det är ju aldrig kul när någon lägger näsan i vädret men obildad som jag är
undrar jag vad en påve har egentligen har för funktion och påve'n är en
för mig obegripligt onödig kvarleva från årtusenden före vår tid.

Visst får folk tro på vad dom vill...

Påven död
Man kan respektera utan att hålla med.

Katolicism är som en Supertanker fartyg med 1500 års tröghet bakom sig. Ingen enskild Påve kommer att ändra kurs radikalt, varken till det bättre eller till det sämre. För en Påve att förändra kyrkan tillräckligt mycket för att tillfredsställa dina krav Tobias är lika osannolikt som att bygga ihop en DH-hoj med delar från Campagnolo och Cinelli. Det spelar ingen roll hur än duktig mekanikern är.

Påven död
Tobias/Frost:

Jag kan tycka att det är litet väl smaklöst att kommentera en människas bortgång med ett "YESS!!!" följt av ett "JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! HUUUUUURRRRRRRRRRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!". Men, när du skriver att du "kommer ropa lika glatt den dagen tex Pinochet o en hel drös andra lika motbjudande filurer trillar ner i graven" börjar jag förstå hur det är fatt.

Påven död
[rant}
om kuba fått stöd av ryssland som israel fått av usa hade saker varit i ett helt annat ljus.

påven e död och nästa påve lär inte bli mycket bättre, låt oss se till att kondom i fortsättningen inte är ok i katolska länder och att aids har en 100% spridning i de länder som inte har råd med mediciner!

hurra för en förlegad syn på allt och ett fruktansvärt förtryck.

Det går inte att extrapolera, katolisim = påve, allt annat är kätteri. som bush sa, antingen e du med eller mot mig i kampen mot fascisterna!

[/rant]

Påven död
Varför är inte denna tråd märkt OT?

Min mormor dog i december. Det var inga direktsändningar i TV om händelsen utanför hennes hus och tusentals människor vallfärdade inte för att sörja och visa sin respekt. Är min mormor värd mindre än påven?

Hur många av de tusen så stod på Petersplatsen var god vän med påven? Jag menar, var polare med honom? Hur många har varit och bowlat med honom, tagit en cykeltur, eller bara tagit en öl? Att se honom vinka från balkong räknas inte. Att ha hälsat på honom en gång räknas inte.

Jag har sett Metallica på Ullevi. Jag tror inte jag känner James Hetfield för det.

Det är inte bra när man så fanatiskt hänger sig åt en person som man inte känner nära. Det skapar irrationella relationer och "förbjudna" åsikter. När man förbjuder åsikter, då börjar det garanterat blåsa.

Sov gott påven! Hoppas din efterträdare avskaffar sig själv och lär katoliker att liva sina liv på egna villkor istället för att tala om för dom hur dom ska leva.

Påven död
Jt:
Hur många fascister har din mormor avsatt?
Pinochet, och Sovjetkommunismen t.ex, grejade påven. Miliontals människor runt omkring i världen är honom evigt tacksamma för detta. Ska de inte få visa honom sin respekt?

Påven har naturligtvis många fiender också, alla kommunister exemelvis som inte haft det så lätt under hans tid, och som nu sprider sin galla.

PS. Tycker att det skrivits lite väl många opålästa inlägg i den här tråden nu.

Påven död
le boucher skrev:
> synd att det inte skedde någon dag tidigare så
> nyheten hade spridits 1 april...hade tagits som
> världens sämsta aprilskämt :D

tror itne att det hade varit någon som hade vågat skoja om det så alla hade tagit det seriöst.

Påven död
Du kanske hade tagit det seriöst, men hade jag 1 april sett 'PÅVEN ÄR DÖD' på löpsedlarna så hade jag tolkat det som ett dåligt aprilskämt. Jag tror faktiskt de flesta hade varit osäkra på att det var sant.

Påven död
hade du tyckt det var lika kul om man skämta så om din familj och dina nära och kära?

han är fortfarande en människa och inte ett objekt.

man kan inte skämta om vissa grejjer, speciellt inte när alla kanske är med på det.

Senast redigerad av en moderator:
Påven död
Sluta misstolka mina inlägg. Jag påstod inte att det skulle vara ett roligt aprilskämt. Däremot påstod jag att det antagligen skulle ha tolkats som ett aprilskämt OM det hade stått så på löpsedlarna 1 april.

Påven död
Raceman skrev:
> Jt:
> Hur många fascister har din mormor avsatt?
> Pinochet, och Sovjetkommunismen t.ex, grejade
> påven. Miliontals människor runt omkring i världen
> är honom evigt tacksamma för detta. Ska de inte få
> visa honom sin respekt?
>
> Påven har naturligtvis många fiender också, alla
> kommunister exemelvis som inte haft det så lätt
> under hans tid, och som nu sprider sin galla.
>
> PS. Tycker att det skrivits lite väl många
> opålästa inlägg i den här tråden nu.
>

Blanda inte ihop kommunism och fascism. Visst är varken fascism eller sovjetkommunism speciellt kul, men det är ju så långt ifrån varandra man kan komma på en vänster-höger-skala t.ex
Vad hade påven med Pinochets avsättande att göra? Bara en fråga, inget ifrågasättande.

Senast redigerad av en moderator:

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp