Påverka planering av cykelstråk Södertörn

Hej,

Jag jobbar med planering av Tvärförbindelse Södertörn. En vägförbindelse med ett regionalt cykelstråk som ska byggas mellan E4/E20 vid kungens kurva/skärholmen via Flemingsberg till väg 73 vid Haninge och jordbro. I planeringen behöver vi cyklisters input för att utforma ett så bra cykelstråk som möjligt.

Jag undrar därför om ni vill fylla i vår enkät:
https://goo.gl

Stort tack på förhand!

Det är väl bara att faktiskt följa råden i VGU och GCM så blir det bra.

ScreenShot2017-04-28at10.19.29.png

Man kan även ta en titt på hur man gör i civiliserade länder.

copenhagenize.jpg

Delvis är det rätt bra att cykla den sträckan. Brandvägen från Kungenskurva funkar bra. Sen är det långsamt och struligt att cykla längs Åvägen in till Huddinge. Där borde man kunna göra en effektiv cykelbana. Cykelbanorna längs Huddingevägen är ok.
När södertörns leden är klar borde det ju vara finfint att cykla via 259an till Sundbygård. Ebbadalsvägen är väldigt bra att cykla längs. Lite bättre asfalt bara. Biten mellan lissmakorset och Jordbro är öken. Smal/ingen väggren och massa långtradare. Här skulle det verkligen behövas en parallell bra cykel led. Samma sak bort mot länna.

Om man ska via Flemmingsberg så antar jag att man kan använda befintlig cykelbana i Glömsta dalen. Att närma sig Flemmingsberg idag är inte alls roligt på cykel. Några enstaka förbättringar här och där skulle dock räcka för att få till det bra. Asfaltera om cykelbanan uppför Katrinebregsvägen. Gör en liten enkel cykelbaneanslutning upp till Flemingsbergs centrum sista biten. Sen att cykla från Flempan till Sundbygård går ju idag att göra på en grusstig/grusväg söder om Orlången (Flemmingsbergsviken) nästan hela vägen. Om man kunde förbättra underlaget hela vägen och göra en smidig anslutning förbi Stensättra gård fram till 259:an så skulle det kunna bli väldigt bra.

Vad är Resvaneundersökning för sopa? Posta samma inlägg en gång till (åtta dagar senare) efter att redan i den första tråden fått sig upplyst att det redan fanns en tråd som handlar om denna undersökning.

Tillbaka
Topp