PBP 2019

Peth

Aktiv medlem
PBP 2019
En reservdelscykel framförd av en reservdelsmänniska som inte bara ligger före och drar utan även bär med sig alla winegum och bananer. Vore inte det trevligt?

GoranS

Aktiv medlem
PBP 2019
Man kan även införa omvändningen för de som tycker en vanlig PBP är för lätt/för lite misärartad, d.v.s. man har en människa som åker bakom och häcklar en, slänger vatten på en när man ev. fryser på natten och med jämna mellanrum tokspurtar förbi och hivar ut en grabbnäve med småspik på vägbanan, ffa nattetid eller när det regnar. Och om man känner sig för pigg i en depå kan reservcyklisten se till att byta ut till de i dikesrenen upphittade bigmollobenen.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
PBP 2019
GoranS sa:
Man kan även införa omvändningen för de som tycker en vanlig PBP är för lätt/för lite misärartad, d.v.s. man har en människa som åker bakom och häcklar en, slänger vatten på en när man ev. fryser på natten och med jämna mellanrum tokspurtar förbi och hivar ut en grabbnäve med småspik på vägbanan, ffa nattetid eller när det regnar. Och om man känner sig för pigg i en depå kan reservcyklisten se till att byta ut till de i dikesrenen upphittade bigmollobenen.
Jag gillar tanken :)
Inte för egen del, lär ju räcka ändå.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
PBP 2019
emilh sa:
Knät är inte hundra men har klartecken på att köra!
Flyg ner till Paris imorgon vid 8.

Kanske dags att börja packa?
Kör du men skydd eller tejp eller inget?
Kan ju ta med en extra bit kinesologitejp och tejpa dig annars. Men då får du ha rakade knän vilket jag insett inte alla i Randosvängen har :)

emilh

Aktiv medlem
PBP 2019
NotReallyGunde sa:
emilh sa:
Knät är inte hundra men har klartecken på att köra!
Flyg ner till Paris imorgon vid 8.

Kanske dags att börja packa?
Kör du men skydd eller tejp eller inget?
Kan ju ta med en extra bit kinesologitejp och tejpa dig annars. Men då får du ha rakade knän vilket jag insett inte alla i Randosvängen har :)
Pseudovetenskaplig tejp finns på packlistan ihop med slagruta och en samling helande kristaller. ;)
Benen är givetvis rakade!

GoranS

Aktiv medlem
PBP 2019
Det där låter ju som en utmaning: Vem blir först att köra PBP (inom maxtiden) utan att fylla på "bränsle" under loppet? ;-)

uandt

Aktiv medlem
PBP 2019
Vad händer sen när man cyklat klart? Finns det någon fast uppsamlingspunkt där man krökar lite och pratar om hur eländigt det var eller åker man bara hem efter att ha turistat lite?

Schlocum

Aktiv medlem
PBP 2019
uandt sa:
Vad händer sen när man cyklat klart? Finns det någon fast uppsamlingspunkt där man krökar lite och pratar om hur eländigt det var eller åker man bara hem efter att ha turistat lite?
+1 Ni som kört förr. Vart ses vi och begrundar ödet och kollar sadelsår?

IngvarW

Aktiv medlem
PBP 2019
Schlocum sa:
uandt sa:
+1 Ni som kört förr. Vart ses vi och begrundar ödet och kollar sadelsår?
Plus vilken tidpunkt? Alla är väl typ i mål senast till onsdag em/kväll så då kanske?

GoranS

Aktiv medlem
PBP 2019
Som rutinerad internetcyklist med diktatorsambitioner KRÄVER jag preliminär RR senast 30 minuter efter målgång och en fullödig rapport inklusive bilder senast ett halvt dygn efter slutstämpling.

ooms

Aktiv medlem
PBP 2019
GoranS sa:
Som rutinerad internetcyklist med diktatorsambitioner KRÄVER jag preliminär RR senast 30 minuter efter målgång och en fullödig rapport inklusive bilder senast ett halvt dygn efter slutstämpling.
Det ingår väl i deltagarvillkoren som alla godkänner vid anmälan?

IngvarW

Aktiv medlem
PBP 2019
Jag och någon till bor i en slags befästning från kriget 3 mil från start/mål. Blir kul att cykla tillbaks dit någon gång på tisdag natt....

Bunker.jpg

emilh

Aktiv medlem
PBP 2019
Någon som vet hur man bäst (euro för smällen) tar sig från CDG till Maurepas med cykelväskor?
Kollektivtrafiksalternativen från SCNF och Google Maps ger bara alternativ med bussar vilket inte brukar funka så bra.

JLarsson

Aktiv medlem
PBP 2019
emilh sa:
Någon som vet hur man bäst (euro för smällen) tar sig från CDG till Maurepas med cykelväskor?
Kollektivtrafiksalternativen från SCNF och Google Maps ger bara alternativ med bussar vilket inte brukar funka så bra.
Jag har åkt air France flygbuss till Montparnasse med cykelväska 2011 och 2015 så det är ju en bra början. Från Montparnasse går alla möjliga tåg sen.

SvenC

Aktiv medlem
PBP 2019
Holländska polisen väckte mig just och ville ge mig 140 euro i böter för olaga kamping. Jag sa att jag hade druckit några öl och var inte körbar så då fick jag bara en skriftlig varning och kunde stanna tills jag nyktrat till. Trevliga poliser. ?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer