PBP 2019

Grimpeur

Aktiv medlem
PBP 2019
Vi laddar med crepes inför loppet ett stenkast ifrån kungens köksträdgård. Är man renlärig så skall man ha filmjölk till crepen, turistkompromissen brukar vara cider. Vi busar dock med vin och öl. Jag har åtminstonde beställt en complet så jag slipper skämmas när vi kommer till Bretagne.

Bilagor

GoranS

Aktiv medlem
PBP 2019
Räckte det inte med stickspåret med akademiska titlar, måste vi köra ner tråden i forumkategoriseringsträsket också?

Noterar f.ö. att årets tråd hunnit längre än den för fyra år sen då starten gick. Den gången var tråden på 13:e sidan när starten gick och nu är det redan sida 14 i denna.

nieves

Aktiv medlem
PBP 2019
Fjärdebrunn sa:
Fan nu svider min DNS lite. Får dämpa det med fransk rödvin.
Lycka till!
Lovar att försöka direktrapportera från Louedac så långt det går. Ska cykla in på banan imorgon från Quedillac (startar i Rennes) och tillbringa ett par dygn vid bagdroppen. Hoppas på att möta några intressanta ansikten där på väg ut mot Brest.

Senast ändrad:

IngvarW

Aktiv medlem
PBP 2019
Roar mig på flygplatsen i Paris med lång väntan på hyrbil... gäsp. Fransmännen pratar lika mycket vid disken som Italienare....

Bikzz

Aktiv medlem
PBP 2019
Jag vägrar att skriva i den här tråden, kommer aldrig att hända. Men väldigt kul & häftigt att följa & läsa vad alla andra skriver ----

Grimpeur

Aktiv medlem
PBP 2019
Cyklarna monterade. Det är alltid lika nervöst - kommer det gå bra? Cyklarna anlände idag med hisingen/örebrocyklisterna till hotellet och vi kunde samtidigt lämna våra droppbags. Ruggigt bra service. Magnus och Stefan gör verkligen ett toppenjobb. Åter till cyklarna. Vi lyckades få med alla delar, vad vi tror. Åtminstonde saknade vi inget förutom mitt kartfodral. Lite irriterande då det även fungerar som regnskydd åt en, allt annat än tät, framväska. Åsa har ändrat isärtagningspunkt ifrån styre till styrstam på cyklarna. Lite järvt tyckte jag men funkade förvånansvärt bra och sparar klicfixfästena som ogillar att mekas med då de sitter fast med metall fastskruvat i plast. Vi lyckades även få skärmarna plats utan allt för mycket tandagnisslan. Imorgon blir det cykelbesiktning. Tror att de mest kollar att lampa fram och bak finns.

Bilagor

WSMC

Aktiv medlem
PBP 2019
Se nu till att inte bara tokcykla jättefort hela tiden.
Liveuppdateringar i den här tråden från deltagare kommer givetvis uppskattas av oss på hemmaplan.
Stort lycka till et la grande chance!!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer