Pendlarkamera

tobiascyklar

Aktiv medlem
Pendlarkamera
Hej, funderar på att börja dokumentera mina livsfarliga eskapader i Stockholms trafiken varje dag. Den som till slut tar mig ska jag ha bevis mot.

Men vilken? Mobius eller yi verkar vara starka kandidater. Fortfarande bulky? Vilket fäste? Stor plym på hjälmen undvikes gärna om möjligt. Behöver man vattenskydd till dom? Vilket?

Tack :)

Pendlarkamera
Kom ihåg att du måste ha kamera åt alla vinklar bara, så du inte missar när du blir påkörd bakifrån bara för att du har kameran riktad framåt.

Alessandro_Dimas_360_Grad_Helm.JPG

Pendlarkamera
Miracle skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är nog dessa du skall ha, kanske? :-)
>
> https://cycliq.com/
>
>
> Frid!

Detta är nog the shit. Litet dyrare, men det är det nog värt. Mobius verkar kosta med vattentät väska kort och fäste typ hälften. Men denna är ju i en annan klass.

Får bli julklapp :-)

Pendlarkamera
Fredrik80 skrev:
-------------------------------------------------------
> Kom ihåg att du måste ha kamera åt alla vinklar
> bara, så du inte missar när du blir påkörd
> bakifrån bara för att du har kameran riktad
> framåt.
>
>

Haha. Mannen på bilden saknar en kamera riktad rakt uppåt. :)

Pendlarkamera
Letade efter en pendlarkameratråd, och hittade denna från 2015, startad av mig själv…

Går kanske att väcka liv i, borde hänt en del sen dess.

Fortfarande i marknaden (!).Vill hitta en billig som tar så bra bild att registreringsplåtar syns och funkar i svenskt stockholmsmörker.

Cycliq verkar vara gjord för ändamålet men är alldeles för dyr och får rätt dåliga recensioner.

Har någon hittat något på marknaden?

Pendlarkamera
Letade efter en pendlarkameratråd, och hittade denna från 2015, startad av mig själv…

Går kanske att väcka liv i, borde hänt en del sen dess.

Fortfarande i marknaden (!).Vill hitta en billig som tar så bra bild att registreringsplåtar syns och funkar i svenskt stockholmsmörker.

Cycliq verkar vara gjord för ändamålet men är alldeles för dyr och får rätt dåliga recensioner.

Har någon hittat något på marknaden?
Kolla vad både Dji och Insta360 har att erbjuda. GoPro är omsprungna. Cycliq har för dålig upplösning för regplåtar och funkar dåligt i mörker. Minne är så bra nu för tiden att du inte behöver tänka på att det ska vara konstant överskrivande inspelning som du kan få senaste 10-15 sekunderna ifrån utan du kan spela in hela turen och tillbaka varje dag utan problem. Finns lösningar för både fram och bak (tex minikameror du lätt fäster på kläderna eller cykeln) eller 360-kameror.

Tillbaka
Topp