Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det sjuka är väl ändå ägaren.. tyvärr har jag tagit hand om personer som blivit attackerade av lösa hundar och skadorna ser fan i mig inte trevliga ut. Så peppar spray är lindrigt i jämfört med det. Mvh C.SjAtt man ens funderar på att införskaffa något så oerhört plågsamt som pepparspray för att användas mot hundar är ju helt sjukt.
Det sjuka är väl ändå ägaren.. tyvärr har jag tagit hand om personer som blivit attackerade av lösa hundar och skadorna ser fan i mig inte trevliga ut. Så peppar spray är lindrigt i jämfört med det. Mvh C.SjAtt man ens funderar på att införskaffa något så oerhört plågsamt som pepparspray för att användas mot hundar är ju helt sjukt.
Det här är bland det värsta jag läst här genom åren.gbghenke skrev:
-------------------------------------------------------
> Så länge inte hunden attackerar en så ser jag
> ingen anledning att attackera den. Oftast är det
> vanliga svenssonhundar som bara vill hälsa. Sedan
> att ägaren inte har tillräcklig koll på den så
> att den springer fram till folk utan att ha ett OK
> av husse/matte är ett annat problem.
>
> //H
Hundar ska hållas ordning på. Om en hund kommer i närheten av mig på cykel så ser jag till att den försvinner. Om inte vänliga uppmaningar funkar tar jag till grövre medel. En hund in i hjulet är inget jag vill uppleva. Jag skulle inte tveka att ha ihjäl en hund som på nåt vis utsätter mig för allvarlig fara.
Men du har broms på cykeln? Och ögon att hålla uppsikt över omgivningen med? Planerad körning tror jag det kallas under körkortsundervisning...fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> geologen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Bisarr situation? Vad är bisarrt med den? Jag
> har
> > varit en hårsmån från att uppleva den och
> andra
> > har upplevt den. Om det står mellan mitt liv
> > eller hundens, då räddar jag mitt eget. Jag
> tror
> > de flesta skulle göra samma val i den
> > situationen.
>
> Känner du någon som har dött av att en hund har
> hoppat in i cykelhjulet? Tror du verkligen på
> fullaste allvar att detta är en så stor risk att
> det är befogat att börja väga hundens liv mot
> ditt eget? Du måste driva med oss, för så
> korkad kan ingen vara... Din empatilöshet är
> bedrövande, det är levande varelser vi pratar
> om.
Jag är fullt medveten om att svenskarna är ett hundälskande folk, och att hundens väl så gott som alltid sätts före människors väl, men en tvärvurpa kan leda till nästan vad som helst, och vurpor pga hundkollisioner förekommer (se bara länken i nåt tidigare inlägg i tråden).