Personliga mål och segrar

Der Kaiser

Aktiv medlem
Idag klarade jag äntligen min mesta standardrunda på under 2 timmar.
Jag har Endomondo-loggat den 22 ggr på 2 säsonger, en gång i augusti ifjol satte jag 2.00.11, har klarat den under 2 timmar och 5 minuter ca 5 gånger, senast förra rundan.
Men nu knäckte jag den :) Nu vet jag bara inte om jag måste göra det igen åt andra hållet också för att det ska räknas innan jag kan börja om med en något längre runda....
Just nu är det en större personlig glädje än möjligheten att sätta VR på sub-10, det har jag ju aldrig misslyckats med.... Fast att klättra en "äkta" 8a skulle vara större, den jag har klättrat blev ju nedgraderad :-P
62km-runda1-59.jpg

Kul! Grattis!

Jag lade till Calle Friberg på Strava mest för att inse att han skulle köra två varv på NICK när jag stapplar runt ett. Men nästa år!

Grymt! Jag hade själv en liknande seger på en slinga som är 5,5 mil för ett par veckor sedan. Målet var att nå över 30 km/h. Fick till det och landade på 30,6 km/h Nu senast gjorde jag en verklig satsning på rundan för att ytterligare slipa tiden... Tröttare än jag varit på någon runda tidigare kom jag i mål på 31 km/h blankt! Så sjukt nöjd :)

Och just 31 km/h skulle väl kunna bli ditt nästa mål också?

Adam K sa:
Jag har Endomondo-loggat den 22 ggr på 2 säsonger, en gång i augusti ifjol satte jag 2.00.11, har klarat den under 2 timmar och 5 minuter ca 5 gånger, senast förra rundan.
Men nu knäckte jag den :) Nu vet jag bara inte om jag måste göra det igen åt andra hållet också för att det ska räknas innan jag kan börja om med en något längre runda....
Just nu är det en större personlig glädje än möjligheten att sätta VR på sub-10, det har jag ju aldrig misslyckats med.... Fast att klättra en "äkta" 8a skulle vara större, den jag har klättrat blev ju nedgraderad :-P

Bra jobbat! Det var riktigt skoj att läsa.

Den rundan körde jag också i höstas, fin men ganska skruttig väg förbi Rumsättra och det stora klippblocket. Trevlig fika i Vira Bruk om man har tid med det.

Jag började cykla för snart ett år sedan och har mest kört på lokala cykelklubbens mtb slinga, där fanns ett ställe som jag bara inte klarade av, ett "berg" med stökig klättring och dödsstup på ena sidan. Det fick bli mitt mål att klara det, för några veckor sedan lyckades jag :)
image.jpeg

Precis det jag hoppades på: sprid er stolthet :)

Edarion: GPS-telefonen tar genvägar, sträckan är just över 62 kilometer så verklig hastighet är 31,3 :)
nästa mål är att cykla 3,3 milarn runt Rumsättra på under 1 timme, då måste jag upp i över 33. Jag har varit nere på 1 timme och ca 5 minuter på den. (Och som Jonja kan intyga, den är kurvig och backig och svår att öka på)
Edit: Senaste vändan klarade jag på 1 timme 2 minuter och 30 sekunder.

Jonja, de har lagt om lite asfalt på Rumsättravägen nu, den är inte mycket slätare, men åtminstone något!

Senast ändrad:
Nästan ofattbart om du klarar att hålla 33 solo på Rumsättraslingan, väldigt kuperat och knixigt på båda sidor om Långsjön. Går inte att bara sitta och mata nånstans på de småvägarna, som jag minns det.

Helt riktigt.
Man måste kasta sig fram så fort man får väg för det, plåga sig i varje uppförsbacke, tugga styrlinda i varje nerförsbacke och allmänt spurta hela varvet, jag har ett par km/t i snitt att öka än men mål ska vara svåra att nå för att vara värda något :)

jonja sa:
Nästan ofattbart om du klarar att hålla 33 solo på Rumsättraslingan, väldigt kuperat och knixigt på båda sidor om Långsjön. Går inte att bara sitta och mata nånstans på de småvägarna, som jag minns det.

Senast ändrad:
Själv är jag väldigt glad över årets resultat på Hallandsloppet. Förra årets lopp gick på 2h 48min med en snitthastighet på 32.8 km/h. Planen var att slå detta i år. Resultat: 2h 33min och en snitthastighet på 37 km/h. Det blir tufft att slå detta 2017 ;) Det var bra klungkörning under årets runda.

Andra mål som varit uppsatta är jobbpendling 33 km på under timmen. Det är check på den, när jag i medvinden klarade av den sträckan på 52 minuter (38 km/h). Har efter det varit nere under timmen ytterligare 3 ggr.

Nästa mål är ju VR på SUB9.

Jäklar.Behövde milen så tog samma runda fast åt andra hållet idag med.
Benen skrek i första backen så jag började tänka att jag skulle ta korta varvet. Det gjorde jag ändå tills jag låg i aeroposition och for förbi infarten till Sättra-vägen i 40 km/h, på samma tid som gv 2.02.30 för någon vecka sedan.
Men jäklar, jagade på o klockan stannade på 1.59.03. Knäckt 2timmarsvallen åt andra hållet också! Med ben kokta från dagen innan.
Det är säkert min något bättre aeroposition i nedförsluten som knäckte koden.
62km-runda1-59-03.jpg

Jag blir så glad och inspirerad av att läsa om era bedrifter, mot skrikande lår och hjärnor.

Senast ändrad:
Adam K sa:
Jäklar.Behövde milen så tog samma runda fast åt andra hållet idag med.
Benen skrek i första backen så jag började tänka att jag skulle ta korta varvet. Det gjorde jag ändå tills jag låg i aeroposition och for förbi infarten till Sättra-vägen i 40 km/h, på samma tid som gv 2.02.30 för någon vecka sedan.
Men jäklar, jagade på o klockan stannade på 1.59.03. Knäckt 2timmarsvallen åt andra hållet också! Med ben kokta från dagen innan.
Det är säkert min något bättre aeroposition i nedförsluten som knäckte koden.

Och kanske lite tjockare pannben? Bra kört hursomhelst!

Är du inte rädd att smälla med nån bil eller så? Skulle aldrig våga stå på så där på Rumsättravägen, ärligt talat :-)

Härligt! Jag hade lite träningsmål, 4x4 på 400 w, det gick inte förra året men i vintras fick jag till det några månader för sent. Kändes rätt bra ändå.

Jag har ett backsegment jag skall under 1:20 på...är på 1:26 nu.

Gjorde ett halvhjärtat försök igår, efter att ha misärpendlat i styv kuling motvind, med stumma lår.
Tar backjäveln i motvind och ger upp med syran sprutandes genom öronen, rullar sista 30 meterna...och tangerar mitt pers.

Gissa om det svors resten av vägen hem. xD

Men nästa gång, då jävlar.

Adam K sa:

Grymt jobbat Adam. :D

Har en backe på väg till jobbet där jag ska under 30 sek. Ligger i nuläget på 31 som bäst. Två sekunder ska bort innan vinterdäcken åker på.

Bengt-re sa:
Peth sa:
Har en backe på väg till jobbet där jag ska under 30 sek. Ligger i nuläget på 31 som bäst. Två sekunder ska bort innan vinterdäcken åker på.

Det fixar du! Värm upp bra. Ladda och kör järnet!

Tänkte övertala hjärnan att det är skönt när benen gör ont. Jag har hört att hjärnan är en jävel på att tjuvlyssna på vad man tänker. Tänker man att nåt inte kommer att gå, så lyssnar hjärnan och ordnar att det blir så. Funkar även åt andra hållet.

Skitbra!
Nu hittar du nya mål att kämpa mot :)
Om inte annat som masjevel skrev: under 30 sek med vinterdäcken på!

Peth sa:
Peth sa:

Tjolahopp, idag gick backen på 28 sekunder. Vad händer nu då?

Har satt två mål under året: -7kg och cykla 6000km.

Idag visade vågen att första målet nåtts. På tisdag nästa vecka kommer, om hälsan finns, det andra målet att nås.

Känns rätt gött faktiskt.

GuessWho sa:
bigmollo sa:
Årets mål var att sluta cykla. Det verkar som att det spricker.

Varför ha det som mål??

Annars är väl December en bra månad om du har som mål att gå upp i vikt (fett, inte muskler), med julbord och godis osv.

Det målet har ja uppnått. +10 kg sen i våras. Nu måste jag bara lyckas sluta med Zwift för att kunna stämpla ut 2017 med gott samvete.

Idag klarade jag hela rotiga-stigen på enhjuling utan att ramla, något jag till idag faktiskt på riktigt trodde var omöjligt. Rotiga-stigen är en ca 200m lång stig utmed ett grävt dike, med väldigt många jobbiga rötter.

Visa bilaga 552582
Snyggt!
Enda gången jag har testat en enhjuling var jag glad att jag kom upp i sadeln, och lyckades trampa ett par varv......

Tillbaka
Topp