Petris Tråd om cykelfrågor

Jag vill bara skamlöst bumpa upp denna tråd så att fler får möjligheten att läsa detta mästerverk precis som jag som snubblade över tråden idag. Vad mekar Petri på idag?

Började läsa tråden från början (igen) men höll nästan på att fastna och det börjar bli sent, och det finns fler trådar i ämnet.
Fan! Det är lite lätt beroendeframkallande att läsa de här episka trådarna!
Hatten av för Petris envishet dock :)

plumse sa:
Började läsa tråden från början (igen) men höll nästan på att fastna och det börjar bli sent, och det finns fler trådar i ämnet.
Fan! Det är lite lätt beroendeframkallande att läsa de här episka trådarna!
Hatten av för Petris envishet dock :)

På ett sätt är han en vinnare. Han ger sig inte.

Bilagor

• images-23.jpeg
    images-23.jpeg
    7 KB · Besök: 81
Jag är ärligt nyfiken på hur det har gått för petri. Om han fortfarande cyklar och i så fall både mtb och racer. Skulle vara kul med en update, petri.

Manurhin2 sa:
PKJoacim sa:
Jag är ärligt nyfiken på hur det har gått för petri. Om han fortfarande cyklar och i så fall både mtb och racer. Skulle vara kul med en update, petri.

Verkligen

Tack för den bumpade tråden. Jag var inte medlem här när den här tråden "utspelades" men har läst igenom tråden och den är minst sagt läsvärd, helt fantastisk faktiskt.

Vore fantastisk att få en uppdatering från Petri själv men det verkar som han gått vidare.

Den som inte läst denna tråden rekommenderas att göra det!
Kan inte annat än att hålla med,
Så här avslutar TS inlägg #5:
.............................................................................................................................................................
men jo jag ger upp ha det bra inge mer frågor om min racer ska ställas nån kan stänga mina trådar eller ta bort de

hejs svejs
.............................................................................................................................................................

Betänk då att tråden fortsatt 30+ sidor till....... :love:

Om man bara går på de första sidorna så har han ju rätt. Han får inte rätt på grejorna och vill köpa nytt. Ni vill att han går till lbs. Lbs orkar inte heller med skit och vill byta allt.
Petri agerar alltså identiskt med en lbs mekaniker.
Han blir också hånad av professionella team mekaniker för att han tror att nåt är trasigt som de inte har en aning om det är trasigt eller inte.

Jag förstår att han var stämplad som galen innan den här tråden men det är inget hinder för att bli cykelmeck.

Ska man lära sig montera och justera in grejor så är det mycket mycket lättare med nya grejor som till 100% passar

Om man bara går på de första sidorna så har han ju rätt. Han får inte rätt på grejorna och vill köpa nytt. Ni vill att han går till lbs. Lbs orkar inte heller med skit och vill byta allt.
Petri agerar alltså identiskt med en lbs mekaniker.
Han blir också hånad av professionella team mekaniker för att han tror att nåt är trasigt som de inte har en aning om det är trasigt eller inte.

Jag förstår att han var stämplad som galen innan den här tråden men det är inget hinder för att bli cykelmeck.

Ska man lära sig montera och justera in grejor så är det mycket mycket lättare med nya grejor som till 100% passar
Jag kom till sidan 4 och då tycker jag att jag var väldigt tålmodig. Verkar rörigt.

Jag kom till sidan 4 och då tycker jag att jag var väldigt tålmodig. Verkar rörigt.
Jo, men 10% av alla trådsstarter idag ska också försöka fixa en växel utan att justera enligt tillverkarens instruktion eller så ska de uppgradera hjulen till en annan standard än som passar på hojen de köpte för 20 min sen.

1 promille av de 10% klarar att sätta ihop ett nav om de mot förmodan får i sär det efter att ha postat om speciellverktyg i 3 veckor.

Sen kommer du och frågar "vad är en konnyckel" och 2 min senare bild på lösa kulor. Dra åt helvete....nu kan vi kasta den hojen- tänkte jag
Men 20 minuter senare bild på servat nav......

(Så minns jag det i alla fall).

Det går inte att vinna som nybliven cyklist om man har tummen mitt i handen. En del lär sig, andra inte.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp