Peugeotkatalogen 1987

Peugeotkatalogen 1987
Jepp, har en gammal PH-20 men den verkar inte existera på andra håll. Jag har dock katalogen någonstans men kan inte hitta den nu. Skulle gärna vilja ha en bild på den. Det blir nämligen nästa projekt efter Konabygget som strax drar igång.

Peugeotkatalogen 1987
Mont Blanc har samma ram som min (Peugeot HLE) och jag tror att Mont Blanc även heter PHE-20 så det är väl en form av storebror. Känner även igen de vita Sachs-delarna från min cykel. Den PH-20 som kom till Sverige var dock lila med vita dekaler.

Peugeotkatalogen 1987
Ja, jag har dragit på ett liggande Schimanovevlager nu. Dock så måste vevpartiet bytas eftersom de inte passar på axeln. Hade du också de där vita bromsarna, vevarmarna och växlarna?

Peugeotkatalogen 1987
japp, och bromsarna är kvar på hojen. Bakväxeln ligger i pryllådan, och vevarna har ersatts med ett Ofmega jag fick billigt för några år sen. Det är monterat med tätat campa fyrkantslager.

Peugeotkatalogen 1987
Bromsarna är det väl riktigt långa armar på så det kanske blir svårt att byta ut dem oavsett? Får se vad jag gör av min. Blir nog en singlespeed. Omlackeringen behövs, men jag tänkte försöka hitta passande Peugeot-dekaler för att inte ursprunget ska glömmas.

Peugeotkatalogen 1987
bromsarna funkar faktiskt bra, om man byter till nya klossar. Den längre armlängden på dem gör också att man får bra plats för skärmar under dem.

Tillbaka
Topp