pfffhahahaha

pfffhahahaha
ok! sorry.. men jag vill inte ha en BMX (jag har redan en, det är trist)
tommy e: jag har(hade) som sagt 2 cyklar, den ena en tripelreduserar bianchi med full xtr och sid dämpare..
sen min "trial"(:P) som jag hade haft i typ 5år och den va rejält sliten. så jag började tricksa med den och nu är den paj, folk sa att det inte va bra att köra trial med en mtb ja... men orka gå och köpa en riktig trial när man har en sliten 16" mtb! då kan man ju lika järna ta den? eller ska man gå och köpa en cykel för 10000 och sen uptäcka att det är tråkit?

pfffhahahaha
Oscar: "jag ska som sagt höra om han kan ta hem en bianchi eller transistion trial cykel och vad dom kostar. " Antar det är transitions TrailorPark du tänker på? Det är en traIl cykel, ingen trIal.. viss skillnad. TrailorParken väger sina saftiga 3.6kg å har visserligen en rätt aggressiv geometri. Men en trIal ram är det inte...
*reklam* Kostar runt 4000kr hos www.street-tools.com *reklam*

Senast redigerad av en moderator:
pfffhahahaha
Du är en tacksam kund Bianchi oskar, alla LBSer borde ha ett dussin.

Men varför frågar du inte JUHO MANNINEN istället för oss om du ändå inte är intresserad av våra råd?

pfffhahahaha
Är det inte tråkigt att ha en 30 000 kr cykel med trasig ram? Du hade ju kunnat sälja Bianchin och köpa en 10 000 kr trial eller BMX för pengarna.

Känns som vi nått en liten argumental återvändsgränd. Vi kommer inte så mycket längre så att säga. Gör som du vill är väl det jag kan avsluta med.

pfffhahahaha
TommyE Skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det inte tråkigt att ha en 30 000 kr cykel med
> trasig ram? Du hade ju kunnat sälja Bianchin och
> köpa en 10 000 kr trial eller BMX för pengarna.
>

TommyE: för sjuttioelfte gången är det INTE 30 000 kr cykeln han cyklat sönder!

pfffhahahaha
vad då? inte lysnar på era råd? jag vill inte ha en BMX så är det!!
bjorre: ok! det va den jag tänkte på..
jag hoppar mycket ner för trappor och så en trial ram palar det?

och ni som stör er på mig och tycker att jag inte lysnar! svara inte då da!!!

pfffhahahaha
freddan:

Hehe.. nej det kan jag garantera att så inte är fallet. Vad jag däremot gjort är att skumma igenom inlägg och det enda jag noterat - för jag läser inte alla inlägg som Luther läste Bibeln - är att någon skriver "Bianchi, 30 tkr cykel, trial, "hopp", "rambrott". Såg inte att han hade två cyklar. Men som sagt, vad sades det i första Bianchi trial-tråden?

"Rör inte plattan på spisen, du bränner dig!"
"Nää..."
"Jooo, det är jättevarmt!"
"Näää..."
"Aaaarghhh!"

pfffhahahaha
Om du tycker att det är så förskräckligt att din ram har gått av och aldrig vill vara med om det igen så köp en trialram i stål, både revell och asthon har alternativ och båda modellerna kan du hitta på street-tools.com, men de är stockholmare, så du kanske inet vågar beställa där:)

pfffhahahaha
ne inte stål, för tungt. jag är inte orolig för att en trial ram ska gå av, den jag skrotade igår är ju endå en 5år gammal mtb som jag har hoppat och stojjat på hur mycket som hälst. den gick i svetsen och sen rakt upp över röret.

pfffhahahaha
Men stål går att svetsa, vilket var vad din fråga egentligen handlade om. Om du gör rätt så kommer din nya stål-trial att bli lättare än den MTBn som du precis skrotade. Att MTBn gick sönder berodde dessutom inte på att den var gammal...

Att säga att cykeln är för tung när du droppar låter lite konstigt. Du får väl börja äta gröt på mornarna så att du följer med cykeln ner.

/rikard

pfffhahahaha
rikard Skrev:
> Att säga att cykeln är för tung när du droppar
> låter lite konstigt. Du får väl börja äta gröt på
> mornarna så att du följer med cykeln ner.

Men rikard, då får han ju ännu större luftmostånd och faller än mer sakta än cykleln! Inte trodde jag att du skulle göra en sån tabbe ;)

pfffhahahaha
Juho Manninen är definitivt ingen cykelmästare om hans
enda bedrift är att ha kommit 2:a på ett veteran-SM.

Han är inte heller en mästare när han säljer XC-cyklar
till kids som vill köra trial.

JUHO MANNINEN ÄR DEN NYE HELGE FOSSMO OCH ASARUM ÄR DET NYA KNUTBY !
OCH DU OSKAR ÄR JUHOS BARNFLICKA !

pfffhahahaha
oskar,
var det inte juho som hade en filial i karlhamn vid euronics?
cykel och sport ska jag inte uttala mig om efter att de försökt ta livet av mig, men ivf. är det bättre att köpa en cykel av ngn som säljer gamla grejer han inte blir av med bara för att han har kommit 2:a i ngt veteran-SM, vidga dina vyer lite, det finns ngt utanför blekinge med.

Newsboy, inget ont Asarum, det finns fler som kommer därifrån, fast det finns ju pingisar där iofs, men dom är nog snälla. :-D

pfffhahahaha
loooool, ffs, när jag köpte den cyklen körde jag ju vanligt, jag va ju bara 9år då!!!! *tänk för fan*
jo han hade det jämte euronics. men la ner för hyrona va för höga. han har det i sin ssysters garage nu i olofström.
han som vann vetern SM va dopad i någon annan tävling, så han kanske va 1a iaf :)
kanske jag får en ny 19" bianchi ram på garantin oxo :D ingen omöjlighet enligt juho :)

:)

pfffhahahaha
Shit vilka skumma namn ni har på allting. Ven f*n e Jibo till ex?? Och Juho. Låter ju som 2 jippon båda två. Inte funderat på att bygga dig en riktig hoj själv?

pfffhahahaha
jag är själv inte överdrivet glad vid jibo men för att få saker snabbt så tar jag det där.
sen monterar dom ju faktiskt sakerna man köper tillskillnad från juho som tar 150:- för att
dra på ett par muttrar till cykelkorgen, vilket han säger till om först efteråt. och det när cyklen köps i samma veva. skulle inte få för mig att köpa ett däck där bara.
ger ju ett seriöst intryck med när man har sin butik i sin systers garage.

äh, jag tror du är släkt med honom...

´nuff

pfffhahahaha
Helt coolt. Nu finns det två stycken lika onyanserade personer på det här forumet som använder sig av "vi" och "oss" istället för de lite mer traditionella "jag" och "mig".

Fascinerande må jag säga...

pfffhahahaha
Oskar: Hur lång är du? 19" låter mycket för en 14-åring, min bror är 186 och har en 19" som passar perfekt. Men säger JUHO att du ska ha 19" så har han rätt, det vet vi alla. (Ja, jag är ironisk, du förstår det oxå när du blir stor ;)

pfffhahahaha
Den här tråden är för rolig att läsa! Borde sättas 15 årsgräns på den... ;)

Mene, ok råd om cykel:

1.Köp en cykel för det du ska använda den till!
2. När du vet vilken typ du ska ha, kolla runt bland olika märken, det finns en hel del. Kolla bland länktipsen här på Happy och i onlinebutikerna också...

3. När du hittar den/de du vill ha går du till favoritbutiken (som vi alla känner till vid det här laget) och se om de/han/Juho kan ta hem den. Eller så köper du den från ev. annan butik där du har hittat den.

4. Köp! Alt. om den inte kan tas hem och det finns en lev. i Sverige: börja gorma som en besatt och gå till en annan butik med bättre service! ;)

pfffhahahaha
Pearls of wisdom, gleaned from the experience of a dozen lifetimes across this great nation,
Subsequently crushed in the moshpit of a teenager's undying allegiance to...

JUHO CYKELMÄSTAREN

who runs a bike shop out of his sister's garage.

I think it is time to watch The Life of Brian again.

pfffhahahaha
Daner Skrev:
> Pearls of wisdom, gleaned from the experience of a
> dozen lifetimes across this great nation,
> Subsequently crushed in the moshpit of a
> teenager's undying allegiance to...
>
> JUHO CYKELMÄSTAREN
>
> who runs a bike shop out of his sister's garage.
>
>
>
> I think it is time to watch The Life of Brian
> again.

OMFG, you're killing me Daner! You really do!

Although I had to research a word or two (ie. mosh pit and allegiance but figured, what the heck let the vassal in on the joke).

pfffhahahaha
Förlåt mig, men jag känner mig såååå begränsad med det här språket. Borde har börjat med det tidigare.

Det spelar ingen roll hur bra Juho är, han kan aldrig vara lika bra som Oskar tror han är. Stakars Oskar kommer att vara väldigt besviken när han till slut upptäcker att Juho är bara mänsklig. Förhoppningsvis kan detta upptäkt förmildras åtminstone lite gränd om Oskar kan drar sig bortom Blekinges gränser för en upptäktsresa bland cykelaffärer som har hunnit växa ur syrrans garage.

Om jag var riktig elak skulle jag kidnappa Oskar och tar honom hit: http://www.rivercitybicycles.com/ bara för att tar honom tillbaka till Blekinge och Juho efteråt.

pfffhahahaha
Daner Skrev:
> Om jag var riktig elak skulle jag kidnappa Oskar

Oooh! Snälla Daner, kan du inte vara riktigt elak mot mig? :-D

pfffhahahaha
Rippa Skrev:
> Det här är nog det mest bisarra tråd jag läst på
> det här forumet.

Provocera INTE the:TNT på det där sättet så att han länkar till benrakningstråden igen!

pfffhahahaha
Det skulle inte bli lika elak eftersom du vet för mycket. Du har cyklat på Åreskutan. Du har lite koll på fina cykelgrejer. Du har möjligheten att skaffa de saker som du har lärt dig om.

Att visa Oskar alla möjligheter i cykelvärlden bara för att ta honom tillbaka till grundskolan i Blekinge skulle vara som att straffa honom. Lite som Nicco "straffade" Hannah i Shibumi.

Stop thinking those thoughts, that isn't what I mean at all!

pfffhahahaha
ville skrev: Jga känner inte jimmy, men av någon helt obeskrivlig anledning så trr jag att jimmys kretik väger tyngre än hr oskars. undra varför?

> jasså? det jimmy skrev är ju helt omvänt! hag ha en polare i skolan som köpte en cresent hos jibo, han kunde inte ställa in växlarna själv. jibo kollade (!) bara på den och för det tog han 50kr...

när vi skulle byta vevlager på min föredetta hela cykel *den som är knäckt* så slet juho och pappa i 3 (!) hela timmar med att få låss det, det satt som *** i ******... för det tog juho 300kr ink lagret...

ni som säger saker har ingen erfarenhet av han!!! inse ffs

fredrick larsson skrev: Oskar: Hur lång är du? 19" låter mycket för en 14-åring, min bror är 186 och har en 19" som passar perfekt. Men säger JUHO att du ska ha 19" så har han rätt, det vet vi alla. (Ja, jag är ironisk, du förstår det oxå när du blir stor ;)

>en 19" passar mig perfecktos! min "racer" bianchi (den på min profil) är en 19" och den är perfekt!
plus att det va inte juho som sa att jag skulle ha en 19", jag frågade han vilken storlek jag hade på men andra (jag va lite osäker) så sa han att det va en 19". och då om jag får en ny ram så tar jag det

PS!! den knäckta ramen är alu kvalite 7005, såg i läsvärt att det gick att svetsa lättare...

JUHO CYKELMÄSTAREN!!!(firmans namn) TEL 0454 88446 (han har inte mycket vanliga cyklar utan mest specialgrejer)

pfffhahahaha
Bianchi oskar Skrev:

> när vi skulle byta vevlager på min föredetta hela
> cykel *den som är knäckt* så slet juho och pappa i
> 3 (!) hela timmar med att få låss det, det satt
> som *** i ******... för det tog juho 300kr ink
> lagret...
>
> ni som säger saker har ingen erfarenhet av han!!!
> inse ffs
>

För det första "honom" inte han. Lite språkpolis idag,och jag tror att vissa personer här har mer erfarenhet av cykling m.m. för att 1 : Dom är vuxna 2. Vet mer om cyklar än vad du gör (även jag).

3. Fråga dom,dom vet !

//Mvh Max

pfffhahahaha
va? vad då vet mer? vad har detta med kunskap att göra? jag sa bara ett exempel mellan jibo och juho.....

1. vuxna vet inte alltid mer för det! 2. jajemen 3. jag frågar juho, han vet ännu mer :)

Tillbaka
Topp