pfffhahahaha

pfffhahahaha
Max.K Skrev:
-------------------------------------------------------
> 3. Fråga dom,dom vet !

Fråga dem, de vet...
Språkpolisen får öva mer tror jag. :)

pfffhahahaha
Detta var nog en av de dummare/roligare trådarna på länge...
Perfekt fredagshumor innan fikat.
- Jibo!
- Nähä! Juho!
- Juho är kass, Jibo rockar.
- Vad du än säger så är Juho 100 gånger bättre!
Etc.
Är det bara jag som får lite Velo-rysningar nu?

Oskar: svetsa för helskotta inte ihop den ramen och tro att du kan cykla på den!!! Riskera inte det. I så fall hoppas jag att du har en bra tandläkare och/eller ansiktskirurg i trakterna. För även om du kan hitta någon som kan hantera själva materialet och svetsa (TIG) ihop de lövtunna rören utan att aluminiumet smälter undan, så blir det absolut inte bra. Svetsen i sig kanske håller, men de värmepåverkade zonerna i svetsfogens gräns mot ramrören kan bli så otroligt mycket svagare.

// Peter

pfffhahahaha
Daner Skrev:
> Det skulle inte bli lika elak eftersom du vet för
> mycket. Du har cyklat på Åreskutan. Du har lite
> koll på fina cykelgrejer. Du har möjligheten att
> skaffa de saker som du har lärt dig om.

It was worth a shot ;)

mytomspunnen: Ingen fara. Jag har slutat länka till sådana fånigheter. Fan vad det kliar i halsen! *host* *host*

Den här tråden har fått en fin humoristisk ton tycker jag, vi gör om det igen om några månader!

pfffhahahaha
Stisse Skrev:
> > Oskar: svetsa för helskotta inte ihop den ramen
> och tro att du kan cykla på den!!! Riskera inte
> det. I så fall hoppas jag att du har en bra
> tandläkare och/eller ansiktskirurg i trakterna.
> För även om du kan hitta någon som kan hantera
> själva materialet och svetsa (TIG) ihop de
> lövtunna rören utan att aluminiumet smälter undan,
> så blir det absolut inte bra. Svetsen i sig kanske
> håller, men de värmepåverkade zonerna i
> svetsfogens gräns mot ramrören kan bli så otroligt
> mycket svagare.
>
> // Peter
>
> I have done this a thousands of times and no ones
> have been hurt (much).

jo den ska svätsas :D men jag ska skaffa en fullface hjälm och ett sånt "mag/ryggskydd" som är till för cross. annas är det "lite" farligt om den knäcks när man hoppar i full fast ner för en trappa :P

pfffhahahaha
Daner Skrev:
> Stay tuned for next weeks episode of: "Darwin's
> Theory in action"

På ett ungefär vad jag hade tänkt att skriva...

pfffhahahaha
Tänk på att om inte svetsen blir starkare än ramen var när den var hel så kommer den gå sönder igen. Bäst att mecka dit lite gussets va.

/rikard

pfffhahahaha
Daner Skrev:
> Stay tuned for next weeks episode of: "Darwin's
> Theory in action"

Sluta nu.. Jag får ont i magen.. *ROFLMAO*

pfffhahahaha
ehhh...

den här tråden påminner om de tidiga kamrat lagombra inläggen, nästan samma nivå.
Svetsa alu-ram och droppa?`

Anmäl dig isf till <http://www.darwinawards.com/> först

pfffhahahaha
> =David Skrev:
>
> *garvar uppe på läktaren*

Själv ligger jag bakom läktaren och tjippar efter luft! De här skrattattackerna
håller på och ta livet av mig. Sluta nu, snälla!!!

*ROTFLOLPMP* =D

Senast ändrad:
pfffhahahaha
nope inte frågat, han har en grio (eller hur man stavar det?) fullface hjälm för 700kr, men jag tror att han dra av priset kraftit om man frågar han :) (det gör han med allt annat)
sånna skydd har han inte.

pfffhahahaha
Bianchi oskar Skrev:
> vad är det som är så kul? :P

Alla missförstånd och din envishet att inte lyda de råd du får. Men det är rätt, de flesta genier anses galna i ett skede i livet eller ett annat.

Fast det är klart, de finns de som verkligen är galna också men så länge de bara gör illa sig själva gör det inte mig något.

pfffhahahaha
Bianchi oskar Skrev:
> vad är det som är så kul? :P
>
> är det jag som ställer dumma frågor?
>
> JUHO MANNINEN "JUHO CYKELMÄSTAREN"

Det roliga är att du ställer frågor men vägrar att lyssna på svaren!
Om du svetsar din gamla ram KOMMER den att gå sönder igen men du vill inte lyssna på det. Du vill svetsa din gamla ram som inte ens var gjord för det du utsätter den för från början. OM DU GÖR DET KOMMER DEN ATT GÅ SÖNDER IGEN!
Med lite tur kanske du klarar dig utan allvarligare skador NÄR det händer.

pfffhahahaha
Darwinpriset delas ofta ut postumt....

Oskar: jag kör motorcross, har alla skydd som man kan tänka sig, men det gör fortfarande ont att landa och bryta handlederna... Eller att dra skallen i marken. Eller få en fin pungkross (...därav namnet cross?).

Apropå Darwin. Minns ett darwinpris för några år sedan:
En hillbillie i USA (tror jag att det var) fick elfel på sin pickup. En säkring hade gått. Att ta reda på varför den hade gått var det inte frågan om, här gällde det att hinna fram tills baren stängde. Hmmm. Vad leder ström bra....få se nu. En bit metall!! Fram med pickadollen och lirka ut en patron, in med den i säkringsdosan bara och sen köra glatt vidare. Säkringsdosan satt under instrumentpanelen, vid ratten någonstans. Efter några minuters körning började patronen bli duktigt glödande varm och skottet brann av och träffade någonstans i trakterna av....ja, ni fattar.
Om amatör-elektrikern överlevde eller inte minns jag inte, men han kunde i vilket fall inte föröka sig mer, om jag säger så. Han blev nog Einstein, fast mer bokstavligt. Eller kanske Keinstein....?

// Peter

pfffhahahaha
Lika bra att du köper skydden (Juha kan nog beställa ur Grahns-katalogen) och hoppar utför trappor utan cykeln då... Verkar enklare än att behöva hålla på att krångla med cykel och grejer ;)

pfffhahahaha
Det intressantaste är väl att Oskar inte har ställt så många frågor själv. Den mesta förvirringen kommer från vad alla andra läser in i de aningen svårlästa inläggen.

Så det roliga ligger i sinnebilden av vad alla har föreställt sig. I verkligheten är det inte riktigt lika spännande tror jag. =)

/rikard

pfffhahahaha
Om Daner kidnappar Bianchioskar så vill jag gärna se att det börjar dyka upp lite polaroidfoton på Oskar, från olika världsdelar och cykelaffärer, hemma hos föräldrarna (eller kanske hos Juha).
Som med trädgårdstomten, ni vet.

pfffhahahaha
Stisse Skrev:
> Lika bra att du köper skydden (Juha kan nog
> beställa ur Grahns-katalogen) och hoppar utför
> trappor utan cykeln då... Verkar enklare än att
> behöva hålla på att krångla med cykel och grejer
> ;)
>
>
> I have done this a thousands of times and no ones
> have been hurt (much).

Hahahaha, sluta nu!!

pfffhahahaha
Pelle Hå: Klockrent!

Ta honom Daner, ta honom!
Mene om ni på vägen passerar Linköping är du snäll och plockar upp mig då? Tar inte mycket plats, får nog plats i en sån där cykeltransportväska... ;)

pfffhahahaha
Halvvägs över Grönland, flygande i Mach 0,88 i en Bombardier Global Express västerut mot Portland, Oregon, Daner och Oskar dricker varsin Zingo. Daner sitter tillbakalutade på skinsoffan medan Oskar har lite svårt att slappna av i sin fatolj --

Daner: Oskar, vilken färg tänker du på när jag säger ordet "Celeste"?

Bianchi Oskar: Uhh, grå.

Daner: Grå?

Bianchi Oskar: Ja, grå. Du vet, typ, som en elefant.

Daner: Som en elefant?

Bianchi Oskar: Heter inte Babars fru Celeste?

Daner: OK, vi provar med en annan. Vilken gruppo är den enda rätta på en äkta Bianchi racer cykel?

Bianchi Oskar: Gruppo? Uhh, Alcazar.

Daner: Alcazar?

Bianchi Oskar: Definitivt Alcazar. Alla vet att racercyklister har rakade ben, och alla i detta grupp verkar att vara värsta benrakare, om du hajar vad jag menar. Men jag tror att det var lite lurig eftersom jag har aldrig ens sett en tandem Bianchi.

Daner: Jag tror inte att du förstår, jag menade vilken sorts komponenter, växlar osv.

Bianchi Oskar: Jag förstår. Gripshift.

Daner: (What have I gotten myself into?)

pfffhahahaha
Hehe.. Kul tråd!

Eftersom 'Juho Cykelmästaren' inte har någon hemsida, kan jag ju nämna att han är min närmsta cykelhandlare, i Olofström. Har handlat en hel del från honom genom åren...
Han är en helt klart duktig cykel-mek och cyklist, dock mest Lvg. och lite XC & cross.
Han är kanske inte den bästa försäljaren och affärsmannen, men det tar han igen i brinnande intresse för cykling!

DH, freeride och troligtvis även trial-cykling har han inte mycket erfarenhet av... tyvärr.

Oskar. Om du är intresserad av trial, och har vägarna förbi Kristianstad, så har jag sett ett par kompletta cyklar hos 'Mohlins Cykel-Moped'. (De har även Celeste-färgade hojjar ;) )

Även hos 'DeGaVi Cykel och Service' i Kristianstad har jag sett en trial cykel. Tror de har en kille som faktiskt cyklar trial, där. Värt att kolla!

När du nu ändå är i Kristianstad och kollar cyklar, kan du ju passa på att besöka 'MC-Center'. Snacka med Lasse. De har en del trevliga dirt/street HT's/ramar som är avsedda för hårdare bruk. Bra butik.

pfffhahahaha
Bra tips, Roger.

Hoppas att ingen tror att jag kan har någonting emot Juha eller Oskar, och jag hoppas verkligan att Oskar kommer inte att lyckas med att få ramen svetsad.

pfffhahahaha
Eh, bara en tanke som slog mig när jag läser alla Bianchi Oskars inlägg, har du ett förhållande med den där Juho? Kan inte förstå annars varför du envisas med att bara ta råd från honom och köpa från honom...

pfffhahahaha
C Ä- nope det har jag ente... jag kan gjärna ta råd från någon annan :) men om jag ente minns fel så tyckte vissa att jag skulle börja med BMX, och då sa jag att jag tyckte det sög. och då tyckte dom att jag ente lysnade! ;) (eller nåt iden stilen :))

Tillbaka
Topp