pfffhahahaha

pfffhahahaha
harryett Skrev:
-------------------------------------------------------
> fy satan.. vissa på happy verkar ha skallen full
> me potatismos.. (inte riktad åt någon speciell
> individ)
>
> nombre uno: köp dig en rejäl trials cykel istället
> för att försöka skutta runt på en bianchi xc som
> varken är bra för din kropp, din cykel eller ditt
> utvecklande
>
> nombre dos: en bra trialcykel är en lätt
> trialcykel och att montera tex. en marzocchi
> DJstreet som cal föreslog skulle få sånna
> konsekvenser som tex att du max skulle palla 10
> hopp på bakhjulet på grund av vikten.. de bättre
> varianterna av MX-gafflarna passar mycket bättre..
> typ med 80mm slag (högst)...
>
> nombre tres: ::JOHAN S:: det är en jé´vla skilnad
> på aluminium och cro-mo stål.
>
> nombre quatro: om du ska köra nått annat än trials
> på din nya hojj så ska du verkligen inte köpa en
> renodlad trials hojj.. köp en som är mer allround
> om du ska köra lite annan street mm.. en med tex
> 26" hjul ochtyp 14":s ram
>
> TIP no.1: ingen skivbroms fram.. i trials är det
> mycket (skitmycket) lätt att skada, böja eller
> till och med ha av skivan.. dra på helt med ett
> par friska hs33:or istället
>
> tip no.2: borrade fälgar är vanliga i
> trialsvärlden på grund av den låga vikten men inte
> särskilt hållbara.. och om du ska ha en lite mera
> allround inriktad trials hojj så köp iställer
> oborrade
>
> ... och JA, cykelgrenen heter TRIALS och inte
> trial

Öhhhhh, potatismos i huvet var det va?!

pfffhahahaha
harryett Skrev:
> ... och JA, cykelgrenen heter TRIALS och inte
> trial

Åh, f-n! Dom tycks ha missat det t ex här: http://www.biketrialsweden.se/ (Om jag nu inte råkar bo i nåt som heter Weden)

Google:
Cykeltrials: 1 träff (Fast dom (Gride) skriver bara "cykeltrials" i presentationen vad jag kan se)
Cykeltrial: 578 träffar

Inte är jag nån språkfascist men det verkar som det finns en viss övervikt åt ett visst håll.

:)

pfffhahahaha
Calle F Skrev:
> harryett Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ... och JA, cykelgrenen heter TRIALS och
> inte
> > trial
>
> Åh, f-n! Dom tycks ha missat det t ex här: (Om
> jag nu inte råkar bo i nåt som heter Weden)
>
> Google:
> Cykeltrials: 1 träff (Fast dom (Gride) skriver
> bara "cykeltrials" i presentationen vad jag kan
> se)
> Cykeltrial: 578 träffar
>
> Inte är jag nån språkfascist men det verkar som
> det finns en viss övervikt åt ett visst håll.
>
> :)

Det är nog inte det ända som man kan komentera i det inlägget:)

pfffhahahaha
Nej vi bor inte i Weden, vi bor i Sverige (åtminstone jag) Sporten heter trials å de e inget svenskt ord
harryett har rätt

pfffhahahaha
Ska det vara riktigt rätt och vi ska hålla oss till engelska fast det finns ett etablerat svenskt uttryck så heter det väl i så fall "observed trials"...

pfffhahahaha
varför då tjafsa om det.. ja orkar inte kolla vem det va men nån skrev att han/hon fick upp typ 1 träff på google.. han/hon sökte nog på "biketrials".. de två orden skrivs oftast inte ihop i engelskan.. dom har ju inte samma gramatiksystem som vi har.. sök på "bike trials" i stället så ska du se att du får fram en hel det träffar..

pfffhahahaha
You go that way, and you go that way and I stay here and ...

=David Skrev:
> Weed-en.. :)
<->

pfffhahahaha
jag tror faktiskt inte att det va nån som inte fatta när jag skrev trials.. mitt första inlägg var ju inte precis menat att röra runt i potatismoset utan att ge den där oscar lite tips

pfffhahahaha
harry1 Skrev:
> jag tror faktiskt inte att det va nån som inte
> fatta när jag skrev trials.. mitt första inlägg
> var ju inte precis menat att röra runt i
> potatismoset utan att ge den där oscar lite tips

Inget fel på dina tips, men att inleda så hårt som du gjorde gör sura gamla gubbar som jag oresonliga och lätt rättshaveristiska :D

Klart man förstår vad du menar men de flesta jag har träffat på som kör trial kallar det cykeltrial för att det är tydligt vad som menas även utanför de införstådda kretsarna. T ex för mig som har ett förflutet i motorcykelvärlden så tänker jag inte automatiskt på trampcyklar när nån säger "trials" :)

pfffhahahaha
harry1 Skrev:
> jag tror faktiskt inte att det va nån som inte
> fatta när jag skrev trials..

Men tror du att det är någon som inte fattade när oskar skrev trial?. om man kollar genom svenska sidor så heter det ju trial. en trialcykel eller cykeltrial. det heter väll inte cykeltrials eller trialscykel? Kan ha fel här. men då är det ju otroligt många mer svenska sidor på nätet som gör fel.

mitt första inlägg
> var ju inte precis menat att röra runt i
> potatismoset utan att ge den där oscar lite tips

Och det gör du genom att påstå att folk har potatismos i huvet?? ? att dina tipps är högst diskutabla.

pfffhahahaha
JIBO Skrev:
> Kul att du är så nöjd Oskar, hoppas vi kan hjälpa
> dig fler gånger...
>
> Joakim/Carlshamns Cykelaffär

Jibo - Juho 1-0

:D

pfffhahahaha
JIBO Skrev:
> Kul att du är så nöjd Oskar, hoppas vi kan hjälpa
> dig fler gånger...
>
> Joakim/Carlshamns Cykelaffär

HAHAHAHA.... Och så trodde man att den härt tråden inte kunde bli kul igen.. HAHAHAHA...

pfffhahahaha
hehe, det va för att vi hade hört massa historier om er (jibo sport och fritid) jokaim.. ;) och för att jag skulle ha anlednigar att bra köpa hos juho. :P men du värkar shysst iaf :D

ha det gott.

pfffhahahaha
iMats Skrev:
> JIBO Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kul att du är så nöjd Oskar, hoppas vi kan
> hjälpa
> > dig fler gånger...
> >
> > Joakim/Carlshamns Cykelaffär
>
> Jibo - Juho 1-0
>
> :D
>
>
--------------------
> more than five spots

nej, juho har minst 10 poäng med tanke på vilka förmåner vi fått :D men nu ska jag även börja kolla på andra ställen ;)

pfffhahahaha
synd att jbo skrev i fel tråd (det skulle vatt 3djeedit, ny hoj..... blabla) radera dena trådfan. den framhäver bara mina dåliga sidor om jag inte minns fel :P

Senast redigerad av en moderator:
pfffhahahaha
"1536... Ett handelsskepp attackeras av de fruktade Singhpiraterna utanför Bengalis kust... En ensam överlevande spolas iland på en öde strand... Vid sin faders mördares skalle svär han en helig ed... "Bekämpa saklighet, vänlighet och sunt förnuft! Mina efterkommande skall följa mig!" Han blev den förste faaaaaantråden... Dödskallen blev hans symbol... Hans namn blev snart fruktat av seriösa happyanvändare...
När den förste Faaaaaaantråden dog förde hans son kampen vidare... Många trodde att det var samma tråd! Så föddes legenden om Faaaaaaantråden - Visdomens Nemesis!"

Senast redigerad av en moderator:
pfffhahahaha
Förlåt, ska inte trötta ut er med fler inlägg i ämnet. Kände bara att jag var tvungen att låta denna 14 åring, Oskar, bli medveten om att jag läst hans små alster (som naturligtvis inte behöver bemötas då han gör det så bra själv) Nu när han besökt min butik ,där jag inte sett honom tidigare, och handlat av mig kan jag ju ta det direkt med honom om det är något jag undrar över...

/Joakim
JIBO Carlshamns Cykelaffär

pfffhahahaha
asså det jag har skrivit är inte riktart mot dig utan den som hade det tidigare, när ni sålde husvängnar.
och det berådde på att: vi hade precis vatt hos juho för första gången i olofström sen han flyttade dit. då åkte vi in till jibo och kollade lite, då började pappa prata med den förre (din far?) och sa då att vi hade köpt en bianchi när juho hade sitt i stan. ochså frågade pappa honnom om juho hade lagt ner för gott, och då ljög (stavnig? :P) han och sa att han inte hade firman längre.
sen en annan sak: jag snackede med en i skolan som hade köpt en crecent hos er, han sa att växlarna inte funkade och att ni tog 50kr och endå inte gjorde någonting åt växlarna (bara kollade på det va vad han sa)
sen har jag hört massa historier hom hur snål den förre va.

sen en sak till som är rätt iriterande, när man är själv i affären så förföljer alltid dom en (så va det iaf innan) (jag vet, det själs så mycket. men det är endå obehagligt, för jag har neverever snått någonting. inte äns en godisbit!, det är därför jag alltid går med händerna synliga bakom ryggen ;))

men jag tar endå tillbaka det negativa jag skrivit (för länge sen) om dom, för jag tycker att joakim värkar jätteshysst.

ps, joakim. kan ni ta hem celestefärg? juho kunde inte det för han sa att man va tvungen att specialbestella från italien, men ni kanske kan på någon annan sätt?

pfffhahahaha
Jo, vad jag vet är det far å son som har butiken. I alla fall jobbar de båda där.
Eftersom jag verkar vara från samma stad (håla) som Oskar så kan jag väl tillägga att han har helt rätt, varje gång jag varit i butiken har jag fått känslan att jag varit misstänkt för snatteri. Min kompis har fått samma feeling när han varit där.
Fast mina sista två besök där har varit bättre (normala).
Dessutom har de mycket schyssta grejor där nu jämfört med förr.

*click*

pfffhahahaha
Hej Micke

Tråkigt om du fått den känslan, onödigt också eftersom jag inte haft några direkta problem med snatterier.
Du är alltid välkommen in och jag misstänker ingen för att ta med sig prylar. Säg bara till om du vill kolla själv eller ha hjälp, det är absolut ok. Affären är för övrigt min och det är f.n bara jag som jobbar där också. Kunder är så olika, en del blir förbannade om man inte ser och uppmärksammar dom direkt. Andra vill själva kolla runt och ibland blir det kanske fel. Jag kan bara tala för mig själv men jag försöker alltid så långt jag förmår att pejla av vilken typ av kund du är. Men som sagt, ibland blir det fel. Ber om ursäkt för detta.

/Joakim

pfffhahahaha
Inga problem Joakim, sista gångerna jag varit där har din (er) service varit utmärkt!
Och jag förstår att det är problem med snatterier, dock vill man ju inte själv känna sig som en bov när man är oskyldig.

Allt som allt är er affär bäst i kommunen. Fortsätt så! =0)

/ M

pfffhahahaha
Jag skulle rekomendera Univegas street trial. Den ser grym ut och när jag testade den så var den mkt trevlig. Planet Ride i sthlm tar in dom vet jag. Tror dom kostar runt 6k kompletta, men ramen går att köpa lös.

pfffhahahaha
Cuprinol Skrev:
> Jag skulle rekomendera Univegas street trial. Den
> ser grym ut och när jag testade den så var den mkt
> trevlig. Planet Ride i sthlm tar in dom vet jag.
> Tror dom kostar runt 6k kompletta, men ramen går
> att köpa lös.

men nu har jag ju köpt en specialized p.2 ;)

pfffhahahaha
Wasabi Skrev:
> "1536... Ett handelsskepp attackeras av de fruktade Singhpiraterna utanför Bengalis kust...
> En ensam överlevande spolas iland på en öde strand... Vid sin faders mördares skalle svär han
> en helig ed... "Bekämpa saklighet, vänlighet och sunt förnuft! Mina efterkommande skall följa mig!"
> Han blev den förste faaaaaantråden... Dödskallen blev hans symbol... Hans namn blev snart fruktat
> av seriösa happyanvändare...
> När den förste Faaaaaaantråden dog förde hans son kampen vidare... Många trodde att det var samma
> tråd! Så föddes legenden om Faaaaaaantråden - Visdomens Nemesis!"
>
> /Sebastian
> Born in the 80's

Bara jag som tyckte det var ett väldigt roligt inlägg i den här smått fantastiska tråden.

pfffhahahaha
Bianchi oskar Skrev:
<->
> men nu har jag ju köpt en specialized p.2 ;)
<->
Välkommen till Specialized-träsket:-D

pfffhahahaha
Tack äntligen fick jag den uppskattning jag förtjänade! ;)
cred till min kompis viktor också som fixade originaltexten.

Mattias L: Japp rätt gissat, just nu skriver vi i faaaaaantråden nr: - 0,015

Tillbaka
Topp