Polar 725x billigt?

Polar 725x billigt?
vill du ha ett 100% riktigt svar, varför ringer du inte svenska polar. trevliga killar.

och ett tips, va inte alltid så bokstavlig me ord, hehehe om de lagar den på garanitin, va gör de då? jo servar den. när jag meckar me min hojj, va gör ja då? jo servar den. betalar jag för nått av dem, näää :D precis. servad kan lika väl vara ett ord för laga på garanti. men som sagt ring dem .

Polar Electro Sverige AB
Gustavslundsvägen 159
Salkhallen
167 51 Bromma
e-mail: sverige@polar.fi
Tel: 08-704 00 29
Telefontider: 10:00-12:30 samt 13:30-15:00
Fax: 08-704 00 39

eller maila dem vetja :D de kommer svara ärligt. men som sagt, har aldrig personligen varit med om att de ens frågar när man köpt den. de kan ju inte gå på tillverkningsdatum, då den kan ha legat i butik o garantin gäller ju från dess att du köper den, inte från tillverkningsdatum. har aldrig heller varit me om att de säger nått om varifrån den ä. o igentligen, allt reklameras ju ändå tillbaka direkt till polar. det är ju polar som i vilket fall som helst får stå för kostnaden, oavsett vilket land den skickas in i. och till skillnad från många andra företag så verkar de ju ha egna butiker i många länder, alltså service stälelt i stockholm är deras egen, o ingen importör så som vartex osv. som vid rekalamtion sen får begära ersättning för bytt del till kund, från tillverkaren.

men som sagt, ring o hör.

Polar 725x billigt?
cerberos skrev:
-------------------------------------------------------

> Jag håller IR sensorn centrerad över telefonens
> IR sensor vinkelrätt mot densamma, fungerade en
> stund men helt plötsligt inte längre.....???
> Testade i efterhand ett antal olika avstånd och
> vinklar bara utifall men NEJ!! har startat om
> programvaran mm....

Om jag tolkar dig rätt så funkar det att kommunicera mellan telfonen och datorn med Nokias programvara (du kan installera program mm i telefonen) men det är Polar's program som strular.

>
> Testade till och med att bara flytta filerna från
> telefonen till datorn men det fungerar inte de
> måste tydligen processas av Polar precision
> performance programmet för att filerna har olika
> format i telefonen och datorn..... filerna från
> telefonen ger bara maskinkod i en editor medan de
> från Polar pr... innehåller läsbara tecken med
> pulsdata mm Så man måste tydligen köra dem via
> Polarprogrammet.......

Ja Polar Precision programmet läser hrm-filer som är i textformat.

Filerna i Telefonen är förmodligen i något binärformat för att spara minne (finns open-sourcekod som kan läsa binärdata från vissa Polar modeller http://daveb.net/s710/)

>
> Tyvärr samma konstaterande som tidigare jag
> verkar göra rätt eftresom det fungerar men sedan
> slutar det av någon anledning fungera......
>
> Tanke: finns det anledning att tro att Norton
> antivirus får spel efter några försök och
> blockerar åtkomsten via IR-porten???

Prova att slå av alla program och services som snackar med IR-porten (tex Nokias programvara).
Kolla oxå om IR-drivaren verkar ok: Control Panel->Administrive Tools->Computer Management->Device Manager->Infrared Devices

Använder du laptopen's inbyggda IR port eller en extern USB-IR dongle?

/Fredrik

Polar 725x billigt?
Fredrik L skrev:
>
> Om jag tolkar dig rätt så funkar det att
> kommunicera mellan telfonen och datorn med Nokias
> programvara (du kan installera program mm i
> telefonen) men det är Polar's program som
> strular.
>
Ja det är så det är liksom allt fungerar fina fisken serru utom just i samband med Polars grejjer liksom :) Har ju allt möjligt godis i 5140:an GPS-program mm....
>
>
> Ja Polar Precision programmet läser hrm-filer som
> är i textformat.
>
Jepp har upptäckt det tidigare och kvällens undersökningar påminde mig...
>
> Filerna i Telefonen är förmodligen i något
> binärformat för att spara minne (finns
> open-sourcekod som kan läsa binärdata från
> vissa Polar modeller http://daveb.net/s710/)
>
Intressant kan vara värt att titta på :) kör AIX 5.nånting på jobbet så känner mig mer hemma i UNIX... :)
>
> Prova att slå av alla program och services som
> snackar med IR-porten (tex Nokias programvara).
> Kolla oxå om IR-drivaren verkar ok: Control
> Panel->Administrive Tools->Computer
> Management->Device Manager->Infrared Devices
>
Kan inte hitta något underligt för tillfället skall kolla närmare när jag är piggare, imorgon
>
> Använder du laptopen's inbyggda IR port eller en
> extern USB-IR dongle?
>
Använder Polars senaste "dongle" (Polar IrDA-adapter USB 2.0) som har USB-anslutning till min stationära PC hemmavid, en relativt ny hp med xp med senaste servicepack mm installerat.

Stort tack/ R

Polar 725x billigt?
cerberos skrev:
> > Använder du laptopen's inbyggda IR port eller
> en
> > extern USB-IR dongle?
> >
> Använder Polars senaste "dongle" (Polar
> IrDA-adapter USB 2.0) som har USB-anslutning till
> min stationära PC hemmavid, en relativt ny hp med
> xp med senaste servicepack mm installerat.

OK. Du måste nog installera Polar's drivrutin för dongle:n i så fall (har du säkert redan gjort). Kolla så att rätt drivrutin används med Control Panel-> ... (som jag skrev ovan) och inte ngn generic XP drivare. Funkar det inte om du har rätt drivrutin är det nog läge för att kontakta Polar Support (du har ju deras hårdvara och då "ska" det funka).

/F

Polar 725x billigt?
Om man har köpt en polar s625x pulsklocka i USAgäller då garantin i sverige om klockan skulle gå sönder så att jag i så fall kangå in till närmsta butik och lämna in den eller måste den skickas till inköpsstället?
Mvh Mattias

Svar

Hej !

Svaret är att du skall skicka den till återförsäljaren som vidarbefodrar klockan till USAför reparation .
Det gäller inköp från Nordamerika...
Köper du den i Europa så kandu skicka den till oss...
Du kanskicka den direkt till oss, men då får du betala för reparationen..

Mvh/Raffe-Polar

svar

Ok, så om man vill ha något reparerat på garantin(gratis) så ska den till det landet den är köpt I alt är att lämna den till er och betala vad det kostar, har jag fattat er rätt?
Mvh Mattias

Ja, det är korrekt uppfattat!

Mvh/Raffe-Polar

Där fick vi svaret....... och tyvärr medför utlandsköp problem som vanligt om klockan skulle gå sönder, men om den fungerar så har man tjänt en slant.

Polar 725x billigt?
helgon skrev:

>
>
> Där fick vi svaret....... och tyvärr medför
> utlandsköp problem som vanligt om klockan skulle
> gå sönder, men om den fungerar så har man
> tjänt en slant.

jaha, då får man väll fortsätta att låta bli o säga vart man köpt sin klocka då :D:D tur att polar krånglar så sällan då :D

kom på en sak, hur äre när du köper i sverige, måste den inte gå via butiken amn köpt från då oxå? för t.ex. bike-discount har jag reklamerat saker till, inte polar klocka, men väl en gaffel, o det gick då nästan smidigare än att lämna in den på nån butik i sverige.

Senast redigerad av en moderator:
Polar 725x billigt?
Man kan nog välja själv om man vill lämna den till butiken man köpt den i eller skicka dom till polar direkt men då får man ju betala frakt som man slipper om man lämnar i butik......

Polar 725x billigt?
mm,en liten kul sak att notera att lämnar jag in min på stadium här i stan, som säljer polar, så vill de ha betalt för att skicka in den, alltså fraktkostnaden, går ja till löplabbet, alltså en löpbutik, så kostar det inget alls att skicka in den, även om jag inte köpt den där

Polar 725x billigt?
Sådär då har man köpt en 625x med hastighetssensor till:-) sjukt många funktioner att lära sig men det ska nog gå bra när man har läst instruktionsboken några ggr:-)

Tack för alla tipsen.

Polar 725x billigt?
Men Polars manualer är inte så logiska. Är väl nån koskenfinne so skrivit den. Fick läsa manulen till 725 två gånger, samt en gång baklänges för att få ihop det. Saker var utspridda lite här å där. Men nu när jag gjort det, verkar själva handhavandet urlogiskt! Bara manualen som verkar vara skriven av praktikantHeiko.

Polar 725x billigt?
bruse skrev:
> Men Polars manualer är inte så logiska. Är väl
> nån koskenfinne so skrivit den. Fick läsa
> manulen till 725 två gånger, samt en gång
> baklänges för att få ihop det. Saker var
> utspridda lite här å där. Men nu när jag gjort
> det, verkar själva handhavandet urlogiskt! Bara
> manualen som verkar vara skriven av
> praktikantHeiko.

Håller med. Gäller min gamla X-trainer+ oxå så dom måste ha haft praktikanten anställd ett tag...

/F

Tillbaka
Topp