Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Kan någon upplysa en fattig student (jo, jag pluggar) om det finns alternativa vägar att gå för att överföra sina träningsfiler till sin dator än att köpa Polars egna USB-interface?
DVS. finns det andra USB-IR-Prylar som oxå funkar?
Huruvida det fungerar med intern-IR port eller ej är beroende av operativsystemet och Polarmodell.
Jag hade tidigare en s-710 (ej i-modellen) och där krävdes det polarinterface.
Med min nya s-720i (garantibyte) fungerar det med den interna ir-porten på min bärbara, men först efter jag fått ny dator med XP. På Win NT2000 fungerade det inte.
Inbyggd IR-port på Dell, HP & IBM har jag testat och det funkar. Samt externt IrDa-interface för USB från Belkin. Förstår bara inte varför man måste ha USB2-standard på ett Ir-interface, Ir är en stor flaskhals :)
danne Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur skönt är det att jag ställde sama fråga i den
> tråden. Hade verkligen helt glömt bort det...
*garv*
Tänkte inte ens på det, tur för dig att du upptäckte det själv ;-P
Det tog mig två veckor och fem mail till och från Polar innan de konstaterade att min kombination inte fungerade (S610i och USB Ir). Resultatet blev att de skickade ett av deras seriella interface gratis. Tyvärr så har jag ingen serieport på min bärbara så jag kan bara använda den när jag är hemma. Numera står det i produktinformationen att man måste ha ett Ir-interface från polar.
Åh! Det är nästan alltid ett måste att installera den senaste uppdateringen från Polar innan den snackar OK med USB-interfacet. Dessutom måste man tala om för Polar Precision Performance att den ska tjöta IR via IrDa och inte Com1 som den tror från start...
danne Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur skönt är det att jag ställde sama fråga i den
> tråden. Hade verkligen helt glömt bort det...
>
> Se om jag kan få nåt gjort åt saken den här ggn.
Även jag studerar och även jag börjar bli gaggig. Finns det något samband? För mycket nudlar?