Pole lägger ner sin kolfiber-satsning av etiska skäl
Snuten sa:Läser om det svenska elbilsprojektet Uniti i dagens Metro. Där skriver man att bilens " skal är byggd i miljövänlig kolfiber.".
Öh
Jag fastnade också på den meningen!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Snuten sa:Läser om det svenska elbilsprojektet Uniti i dagens Metro. Där skriver man att bilens " skal är byggd i miljövänlig kolfiber.".
Öh
NLC sa:Ah, det är i Skåne det händer!
Schreddan sa:
Schreddan sa:
soderblom sa:Schreddan sa:
Hoppas den läggs ner av estetiska skäl...
Schreddan sa:
larsaw sa:Schreddan sa:
BTW, va’fan! Varför går inte artikeln att kommentera! Dvs. har fått en egen forumtråd... Jäv... kommunist-fasoner! ;D
H. sa:Gjuter de halvorna först?
Eller är det in med 1 kvm alublock i fräsen?
H. sa:Eller är det in med 1 kvm alublock i fräsen?
soderblom sa:Schreddan sa:
Lingon sa:Kul som fan att dom gör nåt nytt, men man undrar ju om det där är en så mycket mer hållbar tillverkningsmetod? Lär ju bli 99,9% spill.
Luthman Photography sa:soderblom sa:Schreddan sa:
Fast jag får ändå ge dem att den sista iterationen av ramen ser bättre ut än den där vanvettiga skapelsen de visade upp tidigare. Antagligen för att de skippat den där jättefula böjen på överröret.
rayy sa:Fastnade jag med - så jag frågade dom!
Tillverkningen ska ske in-house, dvs Landksrona, med hjälp av processen HP-RTM.
Att tillverka kompositmaterial i Sverige går knappast att jämföra med produktion i Asien utan miljöansvar med billig arbetskraft.
Lite om tillverkningsprocessen:
https://www.compositesworld.com/articles/hp-rtm-on-the-rise
mikipedia_ sa:
Luthman Photography sa:mikipedia_ sa:
Pinkbike är ju verkligen jättetråkiga, de pubbar pressnotisen rakt av utan att ens komma med någon egen tanke alls.
mikipedia_ sa:Jo men det är lika roligt varje gång å läsa komentarsfälten, där av pb länken?
larsaw sa:mikipedia_ sa:Jo men det är lika roligt varje gång å läsa komentarsfälten, där av pb länken?
TACK!! Det DÄR var riktigt underhållande läsning! Nu känns det ännu mera som att det är en Pole man ska spara till :)
mikipedia_ sa:Den störst anledningen till Pb är alltid komentarerna?
larsaw sa:mikipedia_ sa:Den störst anledningen till Pb är alltid komentarerna?
Ibland kan Waki verkligen ”få till” det för sig... ?