Polisanmäla olaglig el-cykel

BOBCAB sa:
Polisen har nog att försöka stoppa de som kör busbilar, mopeder m.m. på gångvägar och allmänt utgör livsfara för medmänniskor.
precis, men där är en intressant grej som jag tänkte på igår när det kom just en EU-moppe på cykelbanan. Är så van vid det så jag bryr mig inte så mycket längre om de kör lugnt. Vilket de ofta gör tycker jag, sällan man stöter på nån som blåser förbi en i full fart. Och det är tur det, då hade det blivit riktigt otrevligt.

Yberhydro sa:
Så om jag konverterar min räser med 250w skippar spärren på 25 och har den dom pendlar hoj. (95% landsväg) säg att jag höjer snitt hastigheten till ca 45. Bör jag bli av med körkortet och cykeln? Medans grannen som är elitåkare fortfarande kör ifrån mig klarar sig galant?
Jäpp.
Eftersom du kör oförsäkrat och oregistrerat så kan du nog glömma körkortet ett tag (speciellt som du visat att du nästan kan cykla till jobbet). Grannen har inte de problemen eftersom han inte behöver registrera och försäkra.
Och som alltid med gränser så kan det te sig lite underligt precis på gränslinjen, men det hjälper inte att flytta gränsen för då ter det sig konstigt i en annan situation.
Sen tror jag oddsen är 1 på 100 att polisen som stoppar dig begriper att du hade motorn till hjälp och inte att du trampade på så att motorn inte hjälpte till.

vadå, var god fyll i texten, jag vill bara bifoga bild

Bilagor

• Kim.jpg
    Kim.jpg
    133 KB · Besök: 22
Tillbaka
Topp