Portabel tvätt

AndreasVH

Medlem
Portabel tvätt
Jag köpte härifrån:
http://www.portywasher.se/

Biltemas modell ser likadan ut som C1.

Jag valde tvätten som heter A1 och batteriet med lampa som heter PP12. Tänkte att man kan ha användning för batteriet och lampan även till annat.

Funkar fint om man blåser av cykeln direkt efter man använt den och inte låter skiten torka allt för mycket.

Enda negativa var att de skickar tvätt och batteri separat, vilket innebär dubbel fraktkostnad. Kostade iofs inte mer än 850:- allt som allt.

MoeJoe

Ny medlem
Portabel tvätt
Bra tips, köpte en Biltema-tvätt på lunchen. Perfa för mig som oftast tar bilen till cyklingen och bor i lägenhet. Slipper köa vid biltvätten etc

Provade den på sambon när hon kom hem och hon blev ganska blöt, bättre tryck och flöde än handpump-tvätten jag hade förut :-)

Får kanske återkomma när den använts för cykeltvätt några gånger. Vattnet lär väl räcka för minst 2-3 tvättar å batteriet går sen att ladda i cigguttaget i bilen.

tompa

Ny medlem
Portabel tvätt
Tror det får bli den från biltema o testa :) Har ändå en julklapp som ska lämnas tillbaks o då behöver jag bara lägga till någon hundring så har jag denna istället :D Sen är ju biltema alltid bra med garanti o så om den skulle paja.

selstam

Ny medlem
Portabel tvätt
Jag tycker den här verkar bra! :)

http://roadshower.com/

MVI_0880.jpg

tompa

Ny medlem
Portabel tvätt
Tog den på biltema då jag va där idag, har bara testat den i duschen och det va bra tryck på vattnet faktiskt. ska bli kul att testa på cykeln o se hur den funkar :D Än så länge känns det bra.

MoeJoe

Ny medlem
Portabel tvätt
Kört min två gånger nu vid bilen efter rundor, tycker den är bra faktiskt. Hoppas den håller nu bara. Gäller väl att inte glömma den i bilen om det blir kallgrader bara

tompa

Ny medlem
Portabel tvätt
Okej härligt :D nä man måste komma ihåg att ta in den annars blir det nog inte så bra :P Somsagt biltema är ju alltid bra på garantin, då är det bara o hämta en ny :)

mikka528

Medlem
Portabel tvätt
Fick en glad överraskning idag, hade bestämt att handla en sån här på Classe och så råkar det vara jätterea på den (eller felmärkt pris...)

Bilagor

• IMG_0577[1].JPG
    IMG_0577[1].JPG
    86.9 KB · Besök: 79

s-o

Aktiv medlem
Portabel tvätt
mikka528 skrev:
-------------------------------------------------------
> Fick en glad överraskning idag, hade bestämt att
> handla en sån här på Classe och så råkar det
> vara jätterea på den (eller felmärkt pris...)

Deras hemsida påstår att "Erbjudandet gäller till och med 2014-09-24".

/s-o

macaai

Medlem
Portabel tvätt
mikka528 skrev:
> Fick en glad överraskning idag, hade bestämt att
> handla en sån här på Classe och så råkar det
> vara jätterea på den (eller felmärkt pris...)

Var så bra pris så kunde inte motstå, tjejen klagar alltid på att jag stökar ner i badkaret, har du hunnit testa din än!? :)

Cerb

Ny medlem
Portabel tvätt
Jag har haft min i ett år. Tycker att den är helt kanon. Får alltid följa med på tävlingar och träningar så man slipper släpa upp en smutsig cykel på biltaket.

mikka528

Medlem
Portabel tvätt
JWL skrev:
> Ha, 15 % extra rabatt idag om man är eller blir
> medlem. 336 kr blev det : )

grymt!

Nu är den testkörd på två cyklar, funkar!

barton

Ny medlem
Portabel tvätt
Det där var ju perfekt, har funderat på att köpa Biltema-varianten ganska länge nu, men det där priset var ju för bra för att motstå!

Har inte testat på någon hoj än, men trycket verkar helt klart tillräckligt bra.

Ni som har haft era ett tag, hur länge räcker en laddning vatten i runda slängar?

Mendel

Medlem
Portabel tvätt
Hanson skrev:
> Har en Mobiwasher v 17:
> http://www.chainreactioncycles.com/se/en/mobi-v-17
> -portable-bike-pressure-washer/rp-prod46653
> Sedan ett par år och den fungerar utmärkt att ha
> med i när jag tar
> bilen till cykelturer och när det är dags att
> tvätta båten efter upptagning på hösten.
>
> Det ser ut som att Biltema har köpt in en variant
> av mobiwasher.

Den på Clas Ohlson ser precis lika dan ut fast med ett annat namn.

Köpte en sådan idag och hoppas att kvalitén är den samma. Någon som vet?

Lenkson

Ny medlem
Portabel tvätt
Var och "hämtade" en tvätt hos Clas Ohlson igår och den funkade perfekt. Bra tryck och tömde en
tank utan att batteriet tog slut. Kan rekommendera denna.

Lennart.

Scale60

Ny medlem
Portabel tvätt
Jag köpte en idag, den fungerar riktigt bra, otroligt vad mycket man får för 395kr. Cykeln har aldrig varit så ren som den är nu :D.

Bilagor

• IMG_1466_cr.jpg
    IMG_1466_cr.jpg
    155.2 KB · Besök: 98

ol__

Aktiv medlem
Portabel tvätt
Hur långt kommer man med ogräsvarianten som man pumpar upp trycket i? En sån med annat munstycke känns rätt schysst, så har man driftsäkert som inte kräver ström.

gormomtb

Medlem
Portabel tvätt
Har classe varianten och den funkar kanon. Köpte den förra våren för 500 kr. Det enda som har strulat var o-ringen på slanganslutningen som jag bytte.

42Hz

Aktiv medlem
Portabel tvätt
Försökte köpa en tvätt på Classe i Solna men där var de slut, svängde in på chans vid Moderskeppet i Insjön och där var de också slut i butiken...

Men det fanns som tur var en hel del kvar i outletbutiken en trappa ner! :)

wash.jpg

Var lite skeptisk men funkar ju jäkligt bra!

tvniklas

Medlem
Portabel tvätt
Ni som har haft Biltemas tvätt ett tag, är den värd pengarna?
Classe's tvätt har utgått

Biltemas tvätt är nästan halva priset mot Chainreactions
och framförallt lättare vid garantiärenden

lundatok

Aktiv medlem
Portabel tvätt
Jag ska tvätta min mtb ikväll, kanske skulle rulla dit den och Muck-offa lite? Ett live test så att säga. Det får vi ju inte så ofta hör på happy!

zinkpasta

Aktiv medlem
Portabel tvätt
Tänkte bara passa på att hylla Biltemas tvätt som nämnts tidigare här i tråden, otroligt mycket trevligare att tvätta en kall cykel med is/snö/slask fastfruset med denna än för hand; bara att fylla med lagom varmt vatten och spruta tills allt lossnar. Tummen upp!

tvniklas

Medlem
Portabel tvätt
zinkpasta skrev:
> Tänkte bara passa på att hylla Biltemas tvätt
> som nämnts tidigare här i tråden, otroligt
> mycket trevligare att tvätta en kall cykel med
> is/snö/slask fastfruset med denna än för hand;
> bara att fylla med lagom varmt vatten och spruta
> tills allt lossnar. Tummen upp!

+1

Kört min ni 10grr senast idag, funkar kanon ?

edvin_m

Aktiv medlem
Portabel tvätt
Fick en från Biltema i julklapp, funkar kanoners! Räcker till lagom nedsmutsade cyklar, tänk bara på att vattnet i motordelen kan frysa och paja interna delar rätt fort i en kall bil

zinkpasta

Aktiv medlem
Portabel tvätt
Trubbel i paradiset: På grund av grav klantighet så har lyckats tappa bort en av o-ringarna som ska täta (sitter en på själva pumpenheten och en på pistolen) och förstöra den andra. Någon som vet var man kan hitta fler med exakt rätt mått (eller tillräckligt bra)? Var och snackade med Biltema, och de hade inga reserv, de hade iofs nåt kit med massa olika storlekar men de verkade ha tunnare godstjocklek, så jag gissar att de inte tätar optimalt.

Pistol.jpg

Hr F

Medlem
Portabel tvätt
zinkpasta skrev:
> Trubbel i paradiset: På grund av grav klantighet
> så har lyckats tappa bort en av o-ringarna som
> ska täta (sitter en på själva pumpenheten och
> en på pistolen) och förstöra den andra. Någon
> som vet var man kan hitta fler med exakt rätt
> mått (eller tillräckligt bra)? Var och snackade
> med Biltema, och de hade inga reserv, de hade iofs
> nåt kit med massa olika storlekar men de verkade
> ha tunnare godstjocklek, så jag gissar att de
> inte tätar optimalt.
>
Det ser ut som en standard slangkoppling, typ Gardena. Om det är så finns o-ringar lite varstans där man hittar trädgårdsprylar, inklusive Clas Ohlson och Biltema.
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Bevattning-och-Pump/O-rings--och-packningssats-14026/

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer