Posta Dina somrigaste cykelbilder!

67869E7D-98BA-4208-87ED-FD631D4D4382.jpeg

Min första längre bikepackingtur 2018. Minns ni sommaren 2018? Det var infernaliskt varmt, över trettio grader flera av cykeldagarna. Lägg där till ganska kuperat, rätt ovana cykelben och glödande pms. Men den här kvällen. Idyllisk tältplats på lena klipphällar och en solnedgång som inte var av denna värld. Att simma in i det försvinnande ljuset är lite som att återuppstå.

Usch vilken jobbig tråd när man redan är less på vintern och vill ha sommar igen... är ju minst fyra månader bort innan barmark här, med lite otur så är det nästan fem...
Men jag bidrar väl också med en bild som får en att längta tillbaka och framåt.
336E70A2-6D66-4670-A357-BBECCDBE0E8F.jpeg
Från en av turerna längs Ådalsleden i somras, sträckan Resele-Näsåker.

Första helgen i juni, sommaren kom sent i år. Men plötsligt slog träden ut, bäckarna svämmade över och det fanns snöfria markplättar att tälta på.
1AC6AA1C-EBC2-46FD-93F5-0455DE0A1F37.jpeg

Edit: det var väl egentligen våren som kom sent, och så varade den i ca två dagar och sen var det sommar. Så sommaren kom ju ganska tidigt.

Senast ändrad:
Å herregud! :love: Google pin tack, så jag vet vart nästa semester ska planeras till.

Utflykt från en semester i Val Badia. Otrogligt vackert och perfekt till stig, grus och lvgcykling! En bild till från samma tur, gammal station, nu utan tågbana:

dsc_1720.jpg

Ja Torpön ska det vara, jag ändrar. Glasstället kunde vi tyvärr inte besöka då dom öppnade först 16, det blev lunch vid färjeläget istället. Grymt trevlig väg att cykla.
Ja, det är trivsamt ut dit. Brukar bli ett par turer ut till Torpöns färjeläge med mat och fika.
Håller man sig borta från stora vägen mellan Tranås och Österbymo, så finns det riktigt trevliga lvg-rundor i området.

Tillbaka
Topp