Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
rikard skrev:
-------------------------------------------------------
> om jag vinglar, drar kassa skämt och urinerar
> offentligt är det nog ingen som märker nått. =)
Två långa veckor kvar. Vad tror ni om antalet deltagare? vilka ska köra ss och vilka ska köra fixed?
Jag vet att jag ska köra fixed men jag drömmer feberdrömmar om vilka däck och utväxling som duger för att ta sig i mål. Ringde idag och ändrade på min order på crosstuber till något ännu gayigare ;)
Kneecap skrev:
-------------------------------------------------------
> Johan A skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Dina 54mm's Surlydäck kommer bli mumma Mange
> :oD
>
> Tjena!
>
> Nu har du fel, han kommer köra på Surlys
> Endomorph 3,7".. :P
Visste inte att Surly hade däck! Men jag ska ju köra TdR på Pugsley liknande hoj så det blir ju bra ;)
Franskt vevlager och fransk tröja det blir väl + i kanten?
Givetvis kör jag fixed, något annat vore ju fånigt.
Utväxlingen är fortfarande den bästa och däcken kommer likt sist det begav sig att vara omönstrade och smala. Dock 1" rundare.
Jag tror att det blir skitjobbigt med en heldämpad och fetdäckad cykel på 10 mil asfalt/grusvägar tillsammans diverse landsvägsutrustade cyklar.... har du prövat det förut ?
den har låsbar framgaffel och ganska avanserad bakdämp som inte fjädrar när man trampar, 10 mil borde ja klara men kanske för låg takt mot race hojjar..:/
nope:) aldrig kört ngt lopp med cykel än, men cyklat mkt ända sen..
Kört mälarn runt några gånger med hojj? räknas de:P?
start 8.30 till mål 19.30 vid skitberget var det nu ligger. Fattar ingenting. Ska man kröka loss först när man kommer till stan då eller?? Aja ja hänger nog på i bilringstempo iaf! Nån stackare ska man väl kunna klämma sig förbi. Om det nu tar 2 eller 11 timmar.
18 år är gränsen så det är lungt.. Pumpa däcken stenhårt bara.. Och glöm inte att tänka ut vilken utväxling du ska ha, för vi tejpar reglagen på folk som har växlar..
Nödhojjen är klar!
Testade lånecykeln med 50/16 i kuperad terräng och det var trögt (Phils Soma Rush, ett nummer för liten).
Fegade ur och konverterade min gamla scott comp racing 99:a till fixie. Blev inspirerad av en genial snubbe här på happy som löste problemet med vertikala drop-outs genom att fila lite i sidled. Det behövs inte många millimeter om man har rätt kedjelängd från början.
44/15 på 26" hjul för den som undrar. Körde precis en testrepa i vasaparken och lyckades bromsa loss dojjorna ur pedalerna vid flera tillfällen (på grus?!!). Behåller frambromsen till jag löst problemet.
Ganska läskigt att skidda med dämpad framgaffel. Fungerar på att slå in en kil under gaffelkronan eller borra in bultar i gaffelbenen. Eller är det någon som kan avvara en stel skrotgaffel?
Breddade drop-outen knappt 2mm med bågfil
Bytte plats på största klingorna. De delar på samma klingbultar och jag hittade inga bra brickor i garderoben.