Prisvärt mekställ?

Glad1

Ny medlem
Prisvärt mekställ?
Jag är i behov av ett mekställ och vill ha något som håller samtidigt som jag vill begränsa kostnaderna till max 1000kr men gärna mindre.
Jag är trångbodd så det behöver va hopfällbart.

Vad har ni för förslag?

Prisvärt mekställ?
Du ska solklart gå på Park Tools enklaste PCS-9, ligger runt tusingen om du köper från tysken. Helt annan kvalitet än Biltema etc. Du kommer inte ångra dig.

Prisvärt mekställ?
Senast ändrad:
Prisvärt mekställ?
Arkis skrev:
-------------------------------------------------------
> Du ska solklart gå på Park Tools enklaste PCS-9,
> ligger runt tusingen om du köper från tysken.
> Helt annan kvalitet än Biltema etc. Du kommer
> inte ångra dig.

+1

Jag är väldigt nöjd med mitt

Prisvärt mekställ?
Såg att det kommit in ännu mer svar framför allt gällande park Tool sedan jag gick in och öppnade tråden.
Tack för alla svar.

Miracle vilka extra fördelar medföljer med park tool?

Prisvärt mekställ?
Vill tillägga att jag även har ett rose mekställ som är väggmonterat, jag tycker inte att de skiljer sig speciellt mkt från biltemas i funktion eller utseende, båda har gjort sitt jobb utan problem... för dom pengarna så är biltemas ett helt ok mekställ anser jag.

Prisvärt mekställ?
Glad1 skrev:
> Miracle vilka extra fördelar medföljer med park
> tool?

Det vet jag inte, för jag har inte ägt något.

Däremot var det mycket jobb med stället från Rose innan det funkade optimalt. Inte en enda del var infettat, utan allt var torrt, på mitt exemplar, så det vart steg ett. Sedan så låste inte det övre rörfästet ordentligt, för diametern var för stor, så jag fick fila av lite material från kanterna innan det fungerade.
Nu funkar det bra, men jag tycker att själva klamman inte är nått under av stabilitet, men jag har inte så mycket att jämföra med. :)

Frid!

Prisvärt mekställ?
Glad1 skrev:
> Det blir Rose.
> Får jag alla verktyg jag behöver för att serva
> cyclocross om jag köper till detta verktygset.
>
> Glömde att lägga till länken.
> http://www.rosebikes.se/artikel/rose-all2gether-to
> ol-box/aid:711694#product_detail_info_tabs

Jag har denna verktygssats och den är riktigt bra tycker jag. Verktygen verkar vara av bra kvalité och täcker det mesta.
Det enda som jag retar mig på är att kassettnyckeln, som ju också används till centerlock, är i tre delar, vilket är lite bökigt, eftersom den används ofta.

Annars är jag nöjd! :)

Frid!

Prisvärt mekställ?
Har också ett Extreme 3000 och tycker allt funkar bra utom två saker.
1. Gummiskydden i klamman lossnade när min command post gled lite så kanten på den drog med sig dem. Löstes med lim så inget problem.
2. Den v-formade foten är enormt vinglig snett bakåt. Har ingen lösning än. Skruv i golvet? Vikter? Extra påbyggnadsstöd? Problem.

Tillbaka
Topp